Иван

| от | |

Познахте. Следва поредната вдъхновяващата личност, представена ни от Юлия Кошаревска. Представяме ви : Иван.

След 6 години, инвестирани в образование във Великобритания, нямало нищо по-логично за Иван Петров от това да приеме офертата за магистърска програма по политическа икономика в Манчестър. Иван обаче решава не просто да се завърне в България, ами да прекара следващите две години като учител в някое училище, някъде в страната.

ivan

Това става възможно след като минава трудния предварителен подбор за програмата „Заедно в час,” част от международната мрежа Teach for all. В България тя стартирала през 2010 година с мисията да даде на всички деца в България достъп до качествено образование. Инициативата привлича едни от най-амбициозните и мотивиращи млади българи от целия свят, показва им какво прави един учител истински лидер, а след това съдейства не само за гладкото протичане на уроците, а и за професионалното развитие на младите учители в желаната от тях посока.

Статистиката сочи, че 41% от децата в България са под прага на функционална грамотност. Според Световната банка „учениците от езиковите малцинства и от по-бедни семейства показват по-ниски резултати на тестовете за проверка на знанията по различните учебни дисциплини. Децата от семейства с по-нисък социален статус се представят значително по-неубедително от тези с по-висок стандарт на живот.”

Средната възраст на учителите в България е 50 години, а Иван попада сред едва 0,5% от тях, които са под 25 годишна възраст. Запознах се с него малко преди лятната академия, на която бъдещите учители за първи път попадат „от другата страна” на класната стая. Тогава той се надяваше да попадне в по-малък град, за да има по-голям ефект от присъствието му. В момента преподава икономика и счетоводство в Професионалната Гимназия по Туризъм в гр. Самоков на пет класа – два 10-ти и три 11-ти. Така той вече влияе на малко над 100 деца.

А ето какво каза той преди няколко дни:

Как мина лятното обучение? Подготви ли те за истинския живот в класната стая? 

Лятното обучение премина страхотно. Успяхме да се запознаем с деца, които имаха жажда за повече знания и обратната връзка беше, че децата са успели да наваксат, както и да научат нещо ново.

Обучението успя да ни подскаже какво е реалната класна стая, но все пак в момента имам 100 деца и 18 часа седмично. Това което ни помага в момента са нашите кординатори от „Заедно в час“  и останалите учители в училище.

Води ли вече някакви извънкласни дейности?

Все още съм се концентрирал върху дейностите, които са в училище. До няколко дни започваме с колеги да подготвяме ученици, които искат да продължат обучението си в чужбина. Освен това, с група ученици работим по проект „Коменски“ и очакваме партньорите ни да ни посетят през м. Април.

Преди да започнем да се занимаваме с извънкласни дейности е важно да спечелим доверието на учениците и да ги опознаем максимално, за да можем след това ефективно да провеждаме допълнителни дейности. Важното е, че децата имат желание и са готови да съкратят част от свободното си време, за да научат повече.

Как гледат на теб родителите?

Родителите са позитивно настроени към мен. Имат ми доверие и имат високи очаквания към мен. Тези техни очаквания допринасят още повече към моята мотивация да бъда учител. 

А останалите учители?

Разбирам се с всички учители. Те ме приемат изключително добре, за което съм им благодарен. Винаги са готови да ми помогнат и всеки ден научавам по нещо ново от тях! В момента предстои да вляза в час на мой колега, както и да организирам отворен урок, на който всички учители ще бъдат поканени. 

Успя ли да убедиш учениците, че ученето е забавно и необходимо?

Повечето ученици успяха да се убедят, че ученето е забавно. Аз се стремя да давам състезателни задачки и наблягам на груповата работа. Състезанията ги мотивират да решат казусите правилно, докато груповата работа ги учи, че е важно да си помагаме. Един добър начин да покажеш на учениците си, че ученето е необходимо е да съчетаваш новия материал с релевантни за тях примери, както и да говориш на разбираем за тях език.

Моят начин е задаването на проекти. По всички предмети те имат проекти. По икономика, например, имат задача да проверяват цени на продукти в продължение на 2 месеца, да направят съответните графики и да ги анализират в рамките на 500 думи. Това им дава свободата да изберат продукти, които те желаят, които ги вълнуват, както и ги кара да се замислят за функциите на цените. 

Имаш ли любим ученик?

Всички ученици са ми любими. Не ги деля. Всички за мен са равни и са разбрали, че за да успеем трябва да работим и да си помагаме. Стремя се да отделям еднакво внимание на по-напреднали и на по-изостаналите. 

А незабравим бисер?

Бисери много! Но мисля, че моите бисери надделяват. За жалост в момента не мога да се сетя за конкретен бисер, но това което мога да кажа е, че на бисерите се смеем всички заедно. Винаги съм бил самоироничен и на учениците това им харесва и мисля, че им показва, че освен сериозен и стриктен, мога да бъда и забавен. 

Кой беше най-трудният урок до сега?

Като млад учител съм имал много трудни уроци. Най-трудният урок беше за мен. В началото ми беше изключително трудно да разбера, че не винаги интересните неща за мен са интересни и за учениците. Затова сега във всеки урок използвам примери, които учениците ми дават. Винаги уважавам мнението на учениците си и те се мотивират, когато запиша нещо, което те са казали на дъската.

 

Преди броени дни приключи първият срок за кандидатстване за участие в програмата през следващата година.

Ако искаш да станеш част от „Заедно в час” и да повлияеш на статистиката, да помогнеш на не едно дете да види смисъл в ходенето на училище – следващият прозорец за подаване на документи е отворен до 30 януари 2014г. След това ще те чака серия от интервюта, а ако си успешен, лятото ще е доста вълнущо и изпълнено с различни дейности, а „на есен – с песен!” заедно с учениците ти.

Тази година „Заедно в час” има 73 учители, които работят с 6 000 деца. Иван и тези останали седемдесет и двама млади българи са част от хората, които се опитват да помогнат на иначе затъващото българско училище. Те обаче далеч не са сами, защото е крайно време да мърморенето да спре и да започнат простите, прагматични действия, които да докажат на учениците, че всичко в живота (дори и преобръщането на мрачната статистика за образованието ни) може да се постигне с последователни усилия.

 
 

Най-после: първи трейлър на новия „ТО“ по Стивън Кинг

| от chronicle.bg |

Следим внимателно развитието на проекта на Андрес Мушети с възраждането на злото в „ТО“ по Стивън Кинг и сме екстатично-развълнувани от новината за първия официален трейлър, който вече се шерва в социалните мрежи.

Хорър качествата са пределно ясни.

Надяваме се, че тази екранизация ще улови и безценните Стивън Кинг-моменти отвъд ужаса, онези, които говорят за другия ужас, в човешките отнопения.

Без да ви губим повече времето в приказки, вижте трейлъра, а ако и вие сте получили пилоерекция от страх, значи сме от една порода:

Режисьор на „It“ е Андрес Мушети („Mama“) по сценарий на Чейс Палмър, Гари Доберман и Кари Фукунага. В ролята на клоуна Пениуайз ще влезе Бил Скарсгард, а другите актьори, които ще видим, са Джейдън Либерхър, Фин Улфхард, София Лилис, Джак Дилън Грейзър, Уайът Олеф, Чоузен Джейкъбс, Джереми Рей Тайлър, Оуен Тийг, Пип Дуайър, Стюарт Хюз, Стивън Богарт, Ари Коен, Меган Шарпантие, Никълъс Хамилтън, Джаксън Робърт Скот, Джейк Сим, Хавиер Ботет, Логан Томпсън и др.

Пpемиерата е на 8 септември.

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

 
 

Ако изневери веднъж, ще изневери и втори път

| от chronicle.bg |

Ако партньорът ви е изневерил веднъж, най-вероятно няма да е за последно.

Това сочи ново проучване, проведено от Лондонски университетски колеж.

То сочи, че неверните половинки са склонни да правят едно и също повече от веднъж и да лъжат партньора си. Проучването открива, че с всяка лъжа, която човек казва, той се чувства по-малко зле да повтаря прегрешението си впоследствие.

Причината за това се корени в сегмент от мозъка, наречен амигдала, който ни кара да се чувстваме зле, когато лъжем. Всеки път, когато лъжете, реакцията на амигдала отслабва, съответно – чувствате се по-малко виновни.

Изследването не цели да тества изневярата, а способността на хората да лъжат.

На участниците са показвани буркани с монети и от тях се иска да покажат на друг човек, който получава размазано изображение на буркана, да познае колко монети има в него.

Когато разберат, че ще получат пари, ако партньорът им предположи по-висока цифра, те стават по-склонни да излъжат.

Въпреки че изследването не е фокусирано върху изневярата в частност, авторите му предполагат, че механизмът е сходен.

Идеята е, че когато изневерите за първи път, се чувствате зле. Следващия път се чувствате по-малко зле и т.н.

Това означава, че колкото повече лъжем, толкова по-склонни сме да лъжем.