Иван Портних: От тук нататък Европа ще гостува на Варна

| от |

Екипът, работил по кандидатурата на Варна за Европейска младежка столица през 2017 г., днес официално връчи на кметa Иван Портних сертификата за спечелването на титлата. По традиция, носеща късмет на градовете, спечелили престижната награда, рамката на сертификата беше символично счупена от кмета. На събитието присъстваха членовете на екипа – Светлана Пасева, Мая Донева, Стояна Стоева, Дарина Иванова, Йордан Дянков, както и директорът на дирекция „Образование, младежки дейности и спорт“ Лилия Христова, и Лили Еленкова, председател на Национален младежки форум. Сред гостите бяха представители на младежките организации във Варна, както и представители на 24-мата доброволци, обявени за европейски граждани на годината.

„Ние гостувахме на Брюксел, от тук нататък Европа ще гостува на Варна. Варна беше сложена по подобаващ начин на картата на Европа – това е много добра реклама в полза както на туризма, така и на развитието на варненските университети и на бизнеса. Това е победа на младите хора във Варна, това е победа за целия град и национална победа, защото Варна беше единственият български град в тази надпревара. Благодаря на всички, които години наред работиха за тази кауза! Благодаря на екипа от администрацията за всеотдайната работа, това е трето поредно кандидатстване за титлата – чрез техния труд и постоянство Европа повярва на Варна и на България. Благодаря за подкрепата на премиера Бойко Борисов, на президента Росен Плевнелиев, на всички български евродепутати, които застанаха зад нашата кандидатура!“, заяви кметът по време на първата пресконференция след завръщането на екипа от румънския град Клуж-Напока.

Бюджетът, с който е реализирана кандидатурата, е около 84 810.29 лева, отчитат от общинската дирекция „Образование, младежки дейности и спорт“.
„Не парите, а знаещите, можещите и искащите, в добрия смисъл, млади хора дадоха тази победа на града“, каза Иван Портних. Той посочи, че през следващите няколко години предстои изключително много работа в името на това 40-те хиляди млади хора на Варна да останат в града.

„Това е и основната наша цел и задача с работата по титлата, а и млади хора от Европа да идват тук, защото се надявам  към 2017 г. градът ни да е добро място, което дава шанс за реализация на младите хора. Те са капиталът на страната ни, те ще генерират нашето бъдеще“, каза още кметът.

„Иван Портних е нашият младежки кмет, а Варна е нашият пример за изключителен град, изключително място и пространство, защото има много силна младежка политика. Варна обедини в обща кауза всички младежки организации в България. През следващите години ще събере и европейските младежки организации и ще стане един национален и европейски пример за това как се развива гражданското общество“, каза Лили Еленкова, председател на Национален младежки форум.

„Нашата обща работа показа, че тук има страшно много знания и умения, които могат да бъдат оценени, ако са поднесени по правилния начин и в правилната обвивка. Хората, които работиха за тази кауза са наистина безкрайно много. Догодина предстоят различни събития, в които да срещнем различни млади хора от Варна с млади хора от други европейски младежки столици. Ще въведем в младежката работа тези, които искат да се включат и ще повишим капацитета на съществуващите младежки организации“, посочи Мая Донева.

От екипа обясниха, че един от основните акценти на кандидатурата е социалното предприемачество или т.нар. бизнес с кауза, социално ориентиран и социално значим.
Кметът съобщи, че още тази седмица започват срещи с правителството за обсъждане на реалните стъпки в подкрепата от държавата за всички дейности, които трябва да се извършат във времето до 2017г.

„В четвъртък във Варна ще бъде ресорният министър Красен Кралев и с това ще стартираме разговорите в тази насока, но със сигурност може да очакваме сериозна подкрепа в изграждането на младежка, спортна и културна инфраструктура, за да може Варна да е представително лице на страната ни през 2017-та пред всички млади европейци, които ще ни посетят“, каза Портних.

Като други ползи от титлата бе посочено това, че Варна ще кандидатства приоритетно в различни европейски проекти не само в рамките на оперативните програми, които се отварят за България, но и директно в Брюксел.

„Младите хора ще имат възможност да общуват със свои връстници от цяла Европа – да обменят знания, опит и да участват в различни проекти. В следващите 6 месеца много активно ще организираме срещи и семинари, за да информираме младите хора, да ги обучим как да се възползват от тези възможности, да кандидатстват успешно. От реализацията на тази задача зависи колко средства ще успеем да привлечем по линия на европейски проекти и програми във Варна“, посочи още кметът.

Той съобщи, че предстои обновяване на Младежкия дом и вече е направено предпроектно проучване на възможностите. Обследват се и други варианти като превръщането на Стоматологията в пространство за младежкия и неправителствения сектор. Скоро стратегията за работа по реализиране на проекта „Варна – Европейска младежка столица 2017“ ще бъде преведен на български език и ще бъде публикуван, за да може всеки да се запознае с него.

 
 

Целувки, еротика, кино

| от |

Стане ли дума за хубав секс седмото изкуство може гордо да се изправи и да се похвали, че разполага с арсенал от качествени сцени, които да ви възбудят повече от всеки филм за възрастни.

Сексът и киното се разбират толкова добре, че понякога по-консервативните зрители, дори биват скандализирани или о, боже, шокирани от тази афера. От страстни целувки до пълна голота на мъже, които показват пенисите си, зрителят е видял всичко и се е червил като домат от него.

А не трябва. Подобно на качественото кино и качественият секс е задължителен за добрата кондиция, доброто здраве и положителното мислене.

Днес ще обърнем повече внимание на еротиката. Онова чувство на възбуда, което те обзема, когато режисьорът си е свършил добре работата, но в кадър няма голи хора. От силно възбуждащи до крайно романтични, седмото изкуство предлага чудесни сцени на любов, еротика и разбирателство, които могат да ви накарат да се изчервите или поне да засилят нуждата ви да помачкате някого.

Разполагаме с шест красиви, секси и дори леко влажно скандални сцени, които обичаме. Модерното кино и еротиката се срещат някъде там. Приятно гледане.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Новата Zafira – санбернарът сред автомобилите

| от |

Опознаването на нова кола е като опознаването на човек. Първоначално съдиш по външния вид и си изграждаш мнение въз основа на него. След това влизаш вътре и хвърляш поглед на интериора: той може да кореспондира с екстериора или да е в разрез с него, но мнението ти все още не може да е меродавно, докато не се запознаеш и с поведението: пътно или човешко, то е онова, което те запознава с почти истинската същност на колата/човека срещу теб. След тестдрайва вече (който при хората може да се измери с повече прекарано време и по-дълбок разговор), мнението е почти завършено. Оттам нататък следват малките неща, на които в началото не си обърнал внимание, но с времето започваш да обикваш или ненавиждаш.

Ще опиша фейслифта на третото поколение на германския флагман по реда на опознаването.

Първият поглед беше приятно визуално изживяване: от предната до задната броня Zafira може да се гордее с красива външност.

кола, автомобил, opel zafira

Погледната отвън, обновената Zafira се отличава с по-динамичен дизайн на фаровете, които преливат в по-спортна радиаторна решетка. Така колата изглежда по-широка, а стилът на оформление следва зададения от Astra дизайнерски език, който едновременно се вписва в модерния автодизайн и се отличава от много други марки. Новите LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайсна и завършекът на петата врата със спойлер придават един леко издължен и съответно по-фин и стилен вид на Zafira.

Когато се качвам в колата, доброто впечатление се затвърждава. Zafira може да бъде синоним на просторен интериор – усещането е за пространство почти като в малка всекидневна.

Имате чувството, че може да сложите вътре саксия с фикус, 55-инчов телевизор и средно голям диван и да живеете като богати номади. Благодарение на страничните малки предни стъкла и наклона на предното стъкло, предната част около таблото създава респектиращо чувство за простор. Разстоянието между предните седалки също допринася за комфорта на водача и пътника.

кола, автомобил, opel zafira

Предните седалки са големи и много удобни – нещо, което твърдо се превръща в запазена марка на Opel. Между тях е новата технология на Opel, FlexRail, която позволява подлакътниците и поставките за чаши да се движат, технология, която намалява шансовете за заливане на колата и пътниците с кафе с минимум 80%. И трите реда седалки са снабдени със системата Flex7, като вторият ред е изграден от три отделни седалки, които могат да се движат напред-назад независимо една от друга. Много nice.

Тестваме Zafira навръх Цветница и посоката, която задаваме на навигацията, е Черепишкият манастир. Zafira мазно се плъзга по софийските улици, маневрирането по които със сигурност не е като с полско фиатче, но благодарение на прецизния парктроник и камерата за задно виждане, трябва доста да се потрудите, за да праснете в някоя кофа за боклук.

кола, автомобил, opel zafira

Най-добре обаче Zafira се чувства след табелката на София. Там тя се превръща в голям кораб, който спокойно и уверено се носи по магистралата, без да трепне пред никакви нервни шофьори, нагли бързаци и неподходящо задминаващи тирове. Съвсем очаквано, стигаме до Черепишкия манастир безпроблемно, а там е пълно с хора, венци от жълтурчета, шарени котки, изпуснати на земята върбови клонки и миризма на люляк.

IMG_6233

След като отдаваме на манастира заслуженото и оставаме малко на терасата, на която е пишел Иван Вазов, се връщаме към Zafira с умерена доза нетърпение.

кола, автомобил, opel zafira

Управлението на тази кола носи удоволствие, факт. Не го отбелязвам с рекламна цел – просто возията е забележително мека и плавна, а в комбинация с автоматичната скоростна кутия неизбежно ви карат да направите още едно кръгче и още едно кръгче под звуците на любима музика, възпроизведена от мобилния ви телефон чрез Bluetooth свързаната инфотейнмънт система.

Единственият негатив, който трябва да се отбележи тук, е че има риск в колата да възникнат спорове за музиката.

Защото Zafira не е кола, в която да се возите сами. Можете да вземете цялата рода, деца, братовчеди, баби – с допълнителните две седалки в багажника, които предлагат достатъчно място за средностатистически на ръст човек, можете да съберете до седем роднини или приятели, с които да споделите комфортно пътуване. Автомобилът може да гарантира физическия комфорт, а защо не и психическия? Ако роднините или приятелите, които возите са досадни или скандалджии, може да ги инсталирате на третия ред седалки. Интериорът на автомобила е толкова голям, че освен ако нямате болестно остър слух, няма да ги чувате оттам.

Една от иновациите, на които няма как да не се обърне внимание и която присъства в последните модели на Opel, е комуникационната системата OnStar.

Управлението на OnStar се намира на тавана на колата, в конзола, на която има бутони за съответните нужди на шофьора и пасажерите. Системата предлага услуги като онлайн сервиз асистент, 24-часа спешна помощ при необходимост, помощ при катастрофа, помощ при кражба, дистанционно управление на заключване, светлини, клаксон, както и диагностика на автомобила.

кола, автомобил, opel zafira

Съвестта не ни позволи да тестваме OnStar за помощ при ПТП, но се допитахме до служителите на Opel за намиране на адрес. Любезни гласове на български, иначе ситуирани в Англия, след няколко минути намериха адреса, който търсехме и ни изпратиха маршрутите, които можехме да видим на тъчскрийн екрана.

Дано никога на никого не се налага да ползва услугите на системата за катастрофи, но е облекчаващо човек да знае, че не е сам в автомобила си, дори когато е сам, и че на един бутон разстояние от него има жив човек, който може да му помогне в криза от всякакъв сорт.

Що се отнася до разхода на гориво, резултатите са задоволителни. При извънградско каране, със средна скорост около 140 – 150 км/ч, постигнахме 6.8л/ 100 км., което не е никак лошо за тези размери.

кола, автомобил, opel zafira

Наясно съм, че Zafira е семеен миниван, който не предполага офроуд изпълнения, но на един завой на Искърското дефиле не издържаме на любопитството и я качваме по един леко наклонен, неасфалтиран селски път в гората.

Голямото момиче ни закара и ни върна, без да се замисли. Дори не успяхме да изцедим някакъв адреналин, защото и тук, извън пътя, Zafira се държеше като на магистралата и като на „Солунска“ – спокойно и достойно – като санбернар, чиято житейска задача е да опази своите хора на всяка цена. И той го прави, минавайки през всякакви терени и ситуации с типичното за едрите кучета невъзмутимо спокойствие.

PS: Истински санбернар би се чувствал много добре в този автомобил. Големите кучета, както разбира се и малките, са добре дошли, накуп с одеялата, купичките с вода, играчките, децата, техните играчки, басейнчета или шейни (според сезона), детски колички, огромни дамски сакове с десет тоалета за двудневно пътуване и рибарски принадлежности на мъжете.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.