Иван Кристоф създава неправителствена организация за въздушно, планинско и водно спасяване

| от |

Българинът с канадско гражданство Иван Кристоф, известен като българския „човек – паяк“, създава неправителствена организация за височинно/въжени спасителни дейности по земя (и под земя), вода и въздух. В нея ще работят доброволци, а необходимата екипировка и техника за извършване на спасителните дейности ще бъде осигурена от самия Кристоф. Това стана ясно на неговата презентация „Създаване на НПО за спасяване и самофинансирането му“, която се проведе в Аулата на Нов български университет на 27 май.

ManOfValor

Най-важното нещо, което искам да се знае е, че това ще бъде некомерсиално, доброволно начинание в обществена полза и няма да допусна да се превръща в бизнес. Затова и няма да искаме заплащане от обектите на спасителните дейности“ – категоричен е Кристоф, който има дългогодишен опит в спасителни дейности, височинни операции и е поставял различни рекорди в сферата на катеренето и спускането от хеликоптери.

Той добави, че който иска да се включи в новата организация е добре дошъл, без да очаква възнаграждение за това и изрази съжаление, че доброволчеството не е добре урегулирано в България. Желаещите ще бъдат обучавани в екстремни дейности, които се използват в екстремални ситуации и екстремни спасителни акции. Затова и основателят на тази инициатива е създал Клуб „ЕКСТРИЙМ“, за да подготвя младите за целите на организацията.

„Вие сте добре дошли да се включите в Клуба от ентусиазирани хора, които са необремени от политиката на „динозаврите“, които са разположили туловищата си върху  младите и без битки, не искат да допуснат никой до техния монопол. Всичко е във вашите ръце. Не Ви обещавам безболезнено преживяване, но Ви обещавам, че няма да скучаете…“, казва Иван Кристоф.

Към неправителствената организация Иван Кристоф планира да създаде и тренировъчни бази, както и зона за приземяване в подножието на планините Витоша, Рила и Родопите. Ще бъде отделено голямо внимание на подготовката на доброволните екипи, защото възникването на критична ситуация, според българския „човек – паяк“, не е подходящ момент за първата им среща. Той покани и журналистите да се включат в организацията по спасяване, за да може хем да помагат пълноценно, хем да могат да отразяват ситуацията от близо.

Опита на Кметството на Торонто, най-големия град в Канада

Един от най-ефективните начини да се подходи икономически рационално по отношение на авангардна идея за доброволческо спасяване по земя въздух и вода е да се тества пилотен проект в една от най-развитие държави в света. Причината за това е, че в такава държава отговорността на институциите, както и на хората по отношение на сигурността и безопасността е на най-високо ниво и там няма толерантност към посредствено спасяване на хора и дори животни.

За разлика от България, където последните проучвания показват, че сигурността на човека не е приоритетен за българина, а е едва на шесто място. В последния телевизионен репортаж, който гледах по българска телевизия, казаха, че средно българина се интересува и инвестира повече в колата си, отколкото в здравето си. От личен опит, когато за последен път претърпях силна контузия, в следствие пътно произшествие, в следствие на тренировка с моунтейнбайк се убедих и че не всички лекари дори имат възможността да помагат и лекуват пациенти в критични състояния. Въпреки, че бях тежко наранен, окървавен, с фрактура на пръста и сътресение на мозъка, докато съм лежал в комоцио до канавката на пътя, никой не се е обадил на Бърза помощ и се наложи, сам да си уредя транспорта до Пирогов. Наложи се преди това сам да си “ближа раните”, окажа Спешна медицинска помощ, направя компреси, взема обезболяващи… И въпреки, че съм здравно осигурен, трябваше да чакам търпеливо пред кабинетите в Пирогов, за да минат с предимство ромите, които даже не бяха осигурени и някои направо се пререждаха и арогантно нахлуваха в хирургическото отделение в Пирогов… Едва пет (5) часа след контузията бях гипсиран…

Докато в Канада, една от най-развитите индустриални и икономически държави в света, сигурността на хората е на първо място. Затова при пътно произшествие в Торонто, една от трите служби за спешна помощ (Полиция, Пожарна или Бърза помощ -парамедици) трябва  до 3-тата минута на повикване да е на място на инцидента. Затова автора на тази презентация ще сподели опита си от Канада, където е работил съвместно с канадски държавни и доброволчески спасителни организации, както и опита си в България, за да помогне на всички ентусиасти, които имат желание да развият подобна дейност у нас:

“В началото на новия Милениум, след като представих идеята си създаването на Специализиран височинен и въздушен отряд за отреагиране – Highrise Emergency Aerial Response Team (H.E.A.R.T.) и направих няколко полета и технически демонстрации с хеликоптер над Торонто и Мисисага, пред Общинския съвет на Кметството на Торонто бе поставен въпрос дали поддържаното на хеликоптер за Службите за извънредни операции ще се оправдае. Дебата е бил, че след като аз, като доброволец и моя доброволчески отряд могат да си позволят ползването на скъпа летателна техника за тренировки, тестване на нови методи за спасяване от супер високи сгради, технически демонстрации и световни рекорди по спускане по въже от хеликоптер то може ли общината на Торонто да си позволи поддръжката на летателен екип и техника. Другата опция е, дали е по-добре да се разчита на инициативата ми за доброволческото спасяване, което се финансира от мен и собствената ми компания за ремонтни дейности по високи сгради и аварийно отреагиране при всякакви екстремални ситуации свързани с труднодостъпни места в района на провинцията Онтарио.

Затова, Кметството на Торонто, чрез Полицията на Торонто създаде за шест (6) месеца с бюджет от $2,000,000 за ползване хеликоптер за видео наблюдение и спешно отреагиране при кризисни операции”, казва Иван.

За повече информация:

ivan.bg

facebook.com/ProjectExtreme

 
 

Майкъл Дъглас и Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости

| от chronicle.bg, по БТА |

След седмица живата легенда на американското кино Кърк Дъглас ще навърши 100 години. По случай юбилея синът му Майкъл Дъглас и съпругата му Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости.

Легендарният актьор е споделил за сп. „Клоузър уикли“, че всичко, което знае за празненството е, че син му и снаха му са поканили около 200 души – приятели и членове на семейството. И макар да е в неведение какво му готвят близките, Кърк Дъглас не крие, че с нетърпение очаква изненадата.

„Моята единствена работа е да бъда добре и да си почивам, за да се явя и да пръскам чар на собственото си парти. Естествено, ще трябва да произнеса кратко слово. Поради тази причина упражнявам речта си с говорен терапевт, за да могат гостите да ме разберат“, казва Кърк Дъглас.

Ветеранът допълва, че една от причините за дълголетието му е здравият и щастлив семеен живот. „Късметлия съм, че преди 63 години открих сродната си душа Ан Байдънс. Вярвам, че прекрасният ни брак ми помогна да преживея всички неща, с които се сблъсках в този живот“, споделя Кърк Дъглас

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.