Иван Костов пред bTV: Грабеж на КТБ с цел бутане на борда

| от |

Това, върху което почиват решенията, взети от УС и вчера при президента, е повече от съмнително. Не може да има 3,5 млрд. кредити, които да бъдат обявени за несъбираеми. Това заяви пред bTV Иван Костов.

kostov

За тези 3,5 млрд. има два процеса в банката, които се преплитат – единият е нейното финансово състояние, тоест какви са й резултатите, получава ли тя лихви по кредитите, които е дала и колко е платила лихви по депозитите, които има. От друга страна състоянието на кредитния портфейл. Вижте как стоят нещата с КТБ според официалните отчети, които ме насочиха да анализирам. За миналата година банката има положителен резултат от разлика между лихвите и таксите, които е получила по кредитите, които е дала и това, което е платила на вложителите в размер на 70 млн. Получила е 400 млн. лихви от тези кредити, които е дала. Дала е около 4,5 млрд. кредити на корпоративни клиенти, това казва балансът й. В първите 3 месеца на годината, когато правителството обяви, че са изтеглени държавните пари, резултатът на банката отново е печалба, която на годишна база е 52 млн., тоест продължават тези кредити да се обслужват и да се повишава лихвата. Вижте абсурдността на твърдението за тези 3,5 млрд. дето са откраднати. Ако махнем от 4,5 млрд. 3,5 млрд., ще остане 1 млрд. кредити, този 1 млрд. кредити трябва да е произвел не 9% печалба, каквато отчита банката, а трябва да е произвел 9 по 4, тоест 36% печалба трябва да са произвели тези кредити. Виждате ли колко е абсурдно това. Това означава, че тези 3,5 млрд. не могат да бъдат източени от банката, защото тези пари, които тя е отчела като приход, са проконтролирани от всички институции и те са отчетени. Случва се нападение върху банката, подчерта Костов.

Той припомни какво се е случило с Първа частна банка. „През 1996 г. започва да фалира Първа частна банка – 250 хил. граждани и 120 хил. фирми загубват парите си – около 200 милиона лева. Държавата се опитва да вземе останалите активи на ПЧБ. С дело в съда новопоявила се от нищото фирма, регистрирана в мига преди да се обяви търга за Първа частна банка, купува банката за 14 милиона, при положение, че самата банка в това време има 10 милиона наличност. Това означава, че я купува само за 4 милиона и получава възможността да ограби 250 хиляди души и 120 хиляди фирми – това се нарича ограбване и нападение на банка“, допълни Костов. Според него, сега се случва същото. „Получава се обезценяване на капитала, обезценяване на обезпеченията, които са дадени в банката“, заяви Костов.

Невъзможно е от една страна кредитите да носят лихви, а от друга да са обявени за несъбираеми, това е невъзможно, повтори Костов. Когато банката влезе в ликвидация, ако влезе в ликвидация и започне да събира цялата маса на ликвидността, за да удовлетвори всички тези кредитори, тя ще трябва да ги продава на безценица, това казвам като посочих примера с Първа частна банка, коментира Костов.

Прокуратурата е опорочила одита в КТБ. Ако е взела досиетата и ако се е намесила по време на одита и е влязла вътре и е разпитвала одитиращите или служителите на банката, така че да намеси своята проверка върху проверката, която извършва одита, тя на практика е препятствала одита да завърши с резултат. Надявам се да стане ясно защо. И със Си банк прокуратурата беше използвана като бухалка и с Първа частна банка очевидно е било така. Трябва да се провери дали тези кредитни досиета не са в прокуратурата. Защото как можеш да искаш одит да се проведе коректно, ако си взел досиетата на големите кредити, запита Костов. Крайната цел, според него, е пълна дестабилизация на България и предизвикване на банкова криза и съответно рухване на валутния борд. /БГНЕС

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.