Истината на Кремъл, истината на Киев

| от |

Преди повече от 2 500 години древногръцкият драматург Есхил констатира, че истината е винаги първата жертва на войната. Думите му важат с пълна сила и за конфликта около Украйна, в който истините са много. Лъжите също, пише Дойче веле.

655-402-rusiia-ukrajna-znamena

Украинският премиер Яценюк обвинява Кремъл, че разпалва „Трета световна война“, а руският президент Путин го нарича „фашист“: в украинския конфликт, в който всички страни уверяват, че искат да предотвратят евентуална война, от дълго време насам кипи пропагандна битка за истината. Всички страни в тази криза се опитват да наложат своята гледна точка, своята истина. И дори добре обучени наблюдатели не винаги успяват да различат пропагандата от реалните факти.

Кой казва истината?

Така например през последните дни и седмици постоянно излизат противоречиви информации за присъствието на руски войници и агенти в Източна Украйна. Преди няколко дни украинското правителство показа на представители на ОССЕ снимки, които трябваше да докажат, че някои от въоръжените бойци в региона са действително руски военни или пък офицери от тайните служби. На въпросните фотографии се виждаше например един брадат мъж, за когото се твърдеше, че е познат от снимки, направени през 2008 година по време на руската военна акция в Грузия. Съвсем целенасочено фотографиите бяха разпратени на медиите. И реакцията не закъсня: говорителката на американското външно министерство Джен Псаки нарече снимките „нови улики за връзките между Русия и въоръжените милиции в Източна Украйна“. Тоест – фотографиите, разпространени от украинското правителство, бяха възприети като доказателство за позицията, застъпвана от седмици насам както от Вашингтон, така и от Киев – а именно, че част от действащите в Източна Украйна бойци се числят към руската армия. Руският външен министър Лавров отхвърли тези обвинения и увери, че неговото правителство не е изпращало войници в Украйна.

Малко по-късно журналист от списание „Тайм“ успя да открие въпросния брадат боец – името му е Александър Мошаев. Мъжът, който по това време се намирал в източноукраинския град Славянск, на драго сърце дал интервю за списанието, в което разказал, че е руснак, но никога в живота си не е бил в Грузия. А че сега се намирал в Украйна, се дължало на някаква смесица от патриотични чувства и жажда за приключения. Мошаев дори показал на журналиста паспорта си.

Липсата на обективна информация за събитията в Украйна, без значение кой е нейният източник, прави работата на разследващите журналисти изключително важна. „Най-голямото предизвикателство за медиите сега е да внесат яснота насред пропагандната пушилка“, казва Хано Гундерт, ръководител на журналистическа платформа n-ost, която се опитва да представя независима информация за страните от Източна Европа – нещо, до което хората в Русия междувременно нямат почти никакъв достъп, тъй като голяма част от тамошните медии водят целенасочена пропаганда – в едната или другата посока.

Особено показателен е подборът на понятията, които се използват. Докато в западните и украинските медии се говори за „преходното правителство“ в Киев, близките до Кремъл медии го наричат „пучистко правителство“. Докато едните твърдят, че даден човек се бил самопровъзгласил за кмет, другите го наричат „избраник на народа“. Същото важи за подбора на темите и на цитираните експерти. Затова Хано Гундерт препоръчва да се използват различни информационни източници – само така може да се придобие сравнително реалистична представа за ставащото. Гундерт посочва, че медийният ландшафт в Украйна предлага много по-голямо разнообразие от руския. В същото време обаче руското население в страната се информира главно чрез руските медии. А те, с малко изключения, са прокремълски настроени.

Стратегията на Кремъл

„Руската телевизия отдавна вече не е представител на професионалната журналистика. Тя се превърна в инструмент на пропагандната машина, а сега нещата са придобили чудовищни измерения“, казва Татяна Фелгенгауер, заместник-главен редактор на критичния новинарски канал „Ехо Москва“. Тя е убедена, че Кремъл използва телевизията, за да наложи своята гледна точка – а именно, че „в Киев са фашистите, а в Източна Украйна – нашите приятели“. В Русия, на полуостров Крим и в Източна Украйна Москва явно постига сериозни успехи с тази си стратегия. Затова Хано Гундерт не е изненадан от факта, че подкрепата за Путин сред руснаците е толкова силна: „Важно е да осъзнаем колко трудно е за хората в Русия да не се поддават на масивната пропаганда в медиите“, казва Гундерт.

 

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…