Иска ли Швейцария имигранти?

| от |

Ще ограничи ли Швейцария достъпа на имигранти? Това ще се решава на референдум в неделя (09.02.). Швейцарската народна партия твърди, че има масов наплив на чужденци, който трябва да се спре, предава Дойче веле. А какво мислят швейцарците?

0,,17415692_303,00

Само индийското население расте с по-бързи темпове от швейцарското – с тази аритметика популистите в страната се опитват да си осигурят липсващите проценти. Няма съмнение, че Швейцария е привлекателна за имигрантите, които в момента са 24 процента от населението. Повече има само в Люксембург – 40 на сто. За сравнение – в Германия те са само 8 процента. Швейцарската народна партия бие тревога, че годишно в страната се заселват 80 000 чужденци, тоест – възниква по един малък град. В резултат от това, твърдят привържениците на ограниченията, влаковете в Швейцария са претъпкани, пътищата са задръстени, природата се разрушава, социалната система е претоварена, а работните места на швейцарците са заплашени.

Първите три аргумента са доста спорни, а колкото до работните места – според съюзите на предприемачите (които влагат милиони, за да осуетят инициативата) страната се нуждае от квалифицирана работна ръка, каквато предлага трудовият пазар в ЕС. Тук трябва да се уточни, че от 1999 година Швейцария има споразумение с Евросъюза за свободно придвижване на хора. Това споразумение е част от пакет с други договорки, и ако Швейцария едностранно ограничи достъпа на европейски граждани, както предлагат консерваторите, останалите споразумения с ЕС също автоматично ще се прекратят. Председателят на Еврокомисията Барозу вече предупреди, че тъкмо благодарение на тези споразумения Швейцария има свободен достъп до 500-милионния европейски пазар и че всяко трето работно място в страната зависи от търговията с ЕС.

Дискусии за българите и румънците (Съвместно с предаването „Светът е седем“ на БНТ)

Тук става дума отново за свободата на придвижване за гражданите на Евросъюза, за правото им да работят в други страни, включително и в Швейцария. Има обаче една разлика. Граждани от ЕС могат да се заселват където си искат на неговата територия, в Швейцария обаче – само ако имат работа. В крайна сметка работата опира до социалните помощи. Дискусията в Швейцария набра скорост тъкмо покрай споровете най-вече в Германия и Великобритания около правото за свободно придвижване на българи и румънци. В Германия и Великобритания от месеци се води истинска политическа и медийна битка на гърба на българите и румънците.

Британският премиер Камерън и най-вече популистката Британска партия на свободата /ЮКИП/ искат да ограничат достъпа им до социалната система в страната. На сходна позиция са и политици от Християнсоциалния съюз на Германия /ХСС/, който участва в правителството. Главният въпрос гласи: имат ли право тези пришълци на помощи за безработни, ако не са работили нито ден в страната? Опасението зад този въпрос е, че десетки хиляди бедни хора от България и Румъния ще нахлуят в страните от ЕС само заради детските надбавки (на които имат право) и помощите за безработни, около които в момента се спори. Отделните държави в ЕС засега решават този въпрос „на парче“, окончателна яснота може да даде само Европейският съд, защото в случая общоевропейските разпоредби са по-силни от националните.

В този смисъл проблемът с имигрантите излиза на преден план най-вече покрай евроизборите през май. Той се превръща в централна предизборна тема както в Германия, така и във Великобритания. Според допитванията в редица европейски страни, в бъдещия Европейски парламент ще влязат над 20% депутати от антиевропейски партии, които паразитират тъкмо върху страховете на хората за работните им места и за социалните им системи. Това принуждава и проевропейските партии, каквито например са управляващите в Германия ХДС и ХСС, да се съобразяват с тези страхове и предразсъдъци, ако искат да запазят досегашното си присъствие в Европарламента. С две думи, в цялата работа има много повече политически сметки, отколкото реална оценка на ситуацията. Същото, впрочем, важи и за референдума в Швейцария, където Народната партия видимо игнорира реалните факти и обслужва смътните интуиции на част от избирателите.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура