Иновации в образованието – старата практика не е добра практика

| от |

Автор: Виктор Дремсизов, www.oib.bg

Остава близо седмица докато 18-то СОУ „Уилям Гладстон” отвори отново врати за своите ученици. Въпреки това, в двора на училището и класните стаи се чуват младежки гласове, смях и преливат идеи за промяна отвсякъде. Чудите се каква е причината за това? Отговорът е лесен. Стартът на дългоочаквания форум – „Идеите това сме ние 3”. Групи от млади и ентусиазирани хора ще обменят идеи и ще се опитат да спомогнат за решаването на някои от проблемите, които ни заобикалят. Темите за размисъл, върху които са се фокусирали екипът образование са:Дигитални иновации в образованието и преход от образование към заетост. Гост лектори, желаещи да споделят своя опит са: Дарин Маджаров от образователния сайт Уча.се и Павел Хаджиев от JobTiger.bg.

Преди да запретнат ръкави, участниците в екипа бяха събрани в двора на училището. Председателите Александра Мирчева (НМФ) и Емилия Светославова (КОД за успех) бяха подготвили няколко игри, имащи за основна цел да стимулират екипната работа и да спомогнат за по-доброто опознаване на участниците. Изключително интересна беше една от игрите, в която играчите бяха разделени на 2 отбора и имаха за задача, в рамките на 5 мин. да представят работеща машина, използвайки само телата си. Креативността не остана на страна и след 5 минути имахме пред себе си две работещи машини- един асансьор и една детска въртележка.

Връщайки се отново в стаята, екипът започна работа по посочените теми, използвайки стандартния метод на мозъчна атака – „brainstorming”. Работата в екипа вървеше отлично и всички не спираха да споделят проблеми, с които те самите са се сблъскали или техни приятели и роднини. Проблеми, свързани с високата бюрокрация в училището, остарелите методи за преподаване, липсата на млади и мотивирани учители и много други, свързани с образованието. Атмосферата беше приятелска и спокойна.

След обсъждане и провеждане на гласуване, водещите проблеми, върху които се спря екипът са: Баланс между теоретически знания и практическите умения, липсата на връзка между образованието и бизнеса и липса на самоинициативност. Като проблеми по въпроса, свързан с връзката между образованието и бизнеса, участниците единодущно посочиха, че никой в днешно време не ни учи за това как да основем собствен бизнес или как да кандидатстваме за работа. Посочени бяха и много иноватини решения свързани с възможността за създаване на онлайн платформи, предварителни тренировъчни срещи и много други. Проблемите са актуални и засягат голяма част от населението.

Екипът започна работа в своята работилница и не се съмняваме, че скоро от тази работилница ще излезе един качествен проект, който ще бъде полезен на всички нас. Ние от ОИБ го очакваме с нетърпение, очаквайте го и вие.

 
 
Коментарите са изключени за Иновации в образованието – старата практика не е добра практика