Идеология или обективност: кое прави медиите популярни

| от | | |

14-3-24-21836potd-nyt_2861317k

Автори на изследването са Матю Гетцков и Джес Шапиро от Чикагския университет.

И обективността, и силната идеологическа насоченост помагат на интернет медиите да спечелят аудиторията, но тези аудитории ще бъдат различни.

Интернет преобърна съвременната журналистика и медиен бизнес с хастара нагоре: абонаментът, който до преди 20 години се смяташе за анахронизъм, днес храни големите редакции, а рекламата точно обратното – вече почти никого не може да издържа. Измениха се и професионалните стандарти: американската консервативна „Фокс Нюз“ и либералната „Ню Йорк Таймс“ повече не крият своята идеологическа ангажираност, напротив те са я превърнали в печеливш бизнес.

Кое е по-изгодно за интернет медиите: ясната идеологическа рамка или претенцията за обективност и неангажираност? Отговорът на този въпрос е следният: и обективността, и идеологизацията като цяло помагат добре на медиите да станат популярни. Медиите с идеи бързо привличат ядро от предани читатели, които са по-малко при обективните медии, затова пък като цяло аудиторията на обективните медии е по-голяма, отколкото на тези с идеологическа ангажираност.

Търсене и предлагане на новини

Създадохме модел на търсене и предлагане на пазара на новинарските сайтове, определяща роля, в който играе идеологията. За целта използвахме данните за потреблението на новини в интернет от comScore, която извършва регулярен мониторинг на 199 национални сайтове за политически новини и мнения, изчислявайки размера на тяхната аудитория и техните идеологически предпочитания.

За основа взехме данните за средния брой уникални посетители на всеки сайт дневно. Идеологическите особености на читателите на сайта са определени с помощта на допитване на comScore, в което са участвали 12 000 потребители. Всеки от тях трябваше да отговори на въпроса, дали е консерватор или либерал.

Също така проучихме поведението в мрежата на хората, които са се съгласили да инсталират на своите компютри шпионски програми. Ежегодно comScore предоставя данните за активността в интернет на 50-100 хиляди потребители. Особено внимателно изучихме поведението на петте най-популярни новинарски сайта: foxnews.com, nytimes.com, huffingtonpost.com, drudgereport.com и cnn.com.

В интернет идеологията е по-важна, отколкото по телевизията

Читателите на всяко издание разделихме на „либерали“ и „консерватори“ – по време на анкетата те сами са се определили към едната или другата група. След това за всеки читател установихме неговата зависимост от мнението на референтната група. Например, ако консерватор посещава само сайта на „Ню Йорк Таймс“, тогава за него референтна група е всички консервативни читатели на този сайт. Ако той избере още някой сайт, тогава негова референтна група ще бъдат читателите-консерватори на този сайт и „Ню Йорк Таймс“. Този показател условно нарекохме „индекс за приобщаване към консерваторите“.

Също така изчислихме и „индекса на изолацията“: това е разликата между средният индекс на приобщаване към консерваторите и същият показател за либералите. Ако либералите посещават само сайта на „Ню Йорк Таймс“, а консерваторите – само на сайта на „Фокс Нюз“, тогава индексът ще бъде равен на 100 п.п. Ако двете групи посещават сайта на Си Ен Ен, тогава индексът ще бъде равен на 0.

Четенето на новини онлайн се оказва не чак толкова зависимо от идеологическата насоченост на медиите. Либералите и консерваторите използват едни и същи новинарски ресурси.

Около 57% от хората, които използват интернет, за да научават новини, се определят за консерватори. Средният „индекс на приобщаване към консерваторите“ достига 60,6% в САЩ. Приблизително такъв е и индексът при мнозинството читатели на консервативния „Юс Ес Ей Тудей“.

Средният индекс на приобщаване към либералите достига 53,1%. Такъв е индексът при хората, които се информират предимно от сайта на Си Ен Ен.

Индексът на изолация достига 7,5 п.п. Много рядко американците използват само един новинарски ресурс, имащ силна идеологическа насоченост. Индексът на изолация за интернет медиите е по-голям, отколкото при телевизията, списанията и местните вестници. Ако премахнем интернет, тогава идеологическата сегрегация на новините в САЩ ще намалее.

Модел: как да се изгради търсенето и предлагането на новинарския пазар

Всички новинарски издания се различават едно от друго по две скали: по вертикалната /качеството на материалите/ и по хоризонталната /идеологията/. Популярността на една или друга политическа медия най-често се определя от качеството на изданието. На 20-те най-популярни сайта се падат около 80% от ежедневните посещения на читателите на новинарски медии.

Идеологията влияе и върху броя на потребителите, и върху техния състав. 78% от посетителите на сайта drudgereport.com са консерватори срещу 22% сред читателите на huffingtonpost.com. Тези два показателя фактически определят популярността на изданието. От броя на читателите зависи обема на рекламата и съответно доходите. Изданието може да привлече нова аудитория или като повиши качеството на материалите, или за сметка на по-ярката идеологическа окраска. Първото, изисква далеч повече ресурси, отколкото второто.

Модел на търсенето

Във всеки един момент потребителите могат да изберат един новинарски сайт. Например, за една минута човек едва ли може да посети повече от една страница. Всеки потребител има своите вкусови и идеологически предпочитания. Читателите избират сайтовете, които увеличават тяхната полезност.

Вероятността, че едно домакинство с определена идеология ще посещава сайт с друга варира в зависимост от редица параметри. Ако идеологията на сайта е противоположна на идеологията на домакинството, то вероятността е много голяма то да се откаже да посещава такъв сайт.

Модел на предлагането

Издателствата, както и всяка търговска фирма имат своите разходи и приходи. Приходите зависят от доходите от реклама. Те на свой ред зависят от аудиторията на медиите.

Баланс

Новинарските издания са взаимозаменяеми. Ако тяхното количество расте, тогава печалбите на всички тях взети заедно намаляват. На такъв пазар броят на фирмите ще расте, докато разходите за излизане на пазара ще бъдат по-ниски, отколкото потенциалната печалба.

За интернет медиите е най-изгодно да бъдат центристи

Моделът и поведението на читателите се потвърждава от реалните данни. Най-популярен от петте сайта е този на Си Ен Ен, следван от „Ню Йорк Таймс“ и едва на трето място се нарежда рупорът на консерваторите „Фокс Нюз“.

Сред консерваторите най-популярни са „Дръдж рипорт“ и „Фокс Нюз“, едва след тях се нарежда Си Ен Ен. И консерваторите, и либералите посещават няколко новинарски сайта. Тези сайтове не е задължително да отразяват техните политически виждания.

За да разширят аудиторията си и да увеличат броя на посетителите, най-изгодно за сайтовете е да заемат центристка позиция. Така те ще бъдат използвани като резервни или първични източници на информация. Ако новинарският сайт иска да има читатели, които не се нуждаят от други източници на информация, тогава е по-добре да се откаже от обективността. /БГНЕС

 
 

Усмихнатата Денина Мартин

| от Спонсорирано съдържание |

Денина Мартин е сред известните модни блогърки у нас – усмивката е нейна запазена марка. Усмихва се искрено и постоянно. Говори кратко, точно и ясно и винаги изглежда добре.

Нейното малко, лично интернет пространство се казва Purely Me by Denina Martin – вече сме ви разказвали за него.

„Обичам модата и то много, но това, което ми доставя най-голямо удоволствие, са пътешествията. Те ме зареждат и правят щастлива, защото човек е човек, когато е на път. Ако имаше как, щях през седмица да съм на различно място!“, казва Денина.

20161116-DSC_2366

Имаме предизвикателство към нея – да избере няколко аксесоара от новата колекция на Folli Follie и да даде идеи за преобразяване на зимата. Денина посреща своите последователки тази събота в мол “Сердика” в магазина на Folli Follie от 12 до 15 часа, където всеки клиент ще получи отстъпка от 30%.
Folli Folli е единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета.

„От колекцията на Folli Follie избрах бижута и аксесоари в два различни стила. Единият сет е подходящ за ежедневието и се състои от романтични модели в златисто и бежова чанта с характерната закопчалка-детелина, която ми е изключително любима“, казва тя.

Денина следва максимата “колкото по-малко, толкова по-добре”. Спира на бежова чанта за ежедневието и голям пръстен като акцент за средния пръстен на лявата си ръка.

20161116-DSC_2339

„Другият сет, който избрах, се състои от празнични и женствени бижута в сребро и камъни, особено подходящи за вечерно излизане. Последните допълних в класическа комбинация – с червена мини чанта, която носи силен женствен заряд.” Чантата е ярко червена и придава акцент на тоалета й решен в тъмно.

20161116-DSC_2322

Към нея добавя тъмни очила  и часовник.

20161116-DSC_2411

Денина умее да комбинира много пръстени – в нашия случай три броя, единият от тях доста смел. Съчетава ги с дълги обеци.
„Това, което прави едно бижу наистина уникално е жената, която го носи“, казва Денина.

20161116-DSC_2341

Питам я за любимата й модна тенденция за тази и предстоящата година. 2017-а чука на вратата и е добре хората, потънали в модни дилеми да бъдат подготвени. „Този сезон must-have за мен са малките структурирани чанти. Те са красив акцент, който не просто допълва визията, а и я прави много по-впечатляваща.

А как би разнообразила зимата? – „С цветове. Аз съм явлен привърженик на цветовете и вярвам, че те зареждат с добро настроение.“
Макар зимата, макар да е толкова неудобна за носене, няма как да не се съгласим.

20161116-DSC_2395
Снимките са с бижута и аксесоари на Folli Follie.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции:

 
 

Кърк Дългас – една легенда на 100 години

| от chronicle.bg |

На 100 години американският актьор Кърк Дъглас е живата история на киното. Роден като Исур Даниелович Демски на 9 декември 1916 година, днес той празнува един век живот. 

Актьорът има три номинации за „Оскар“, първата от които е през 1950 година. Получава статуетката за цялостната си кариера. Днес Дъглас ще празнува в Калифорния на тържество, организирано от сина му Майкъл Дъглас и снаха му Катрин Зита Джоунс. Очаква се да присъстват около 200 приятели и членове на семейството му.

Кърк Дъглас се пенсионира като актьор през 1996 година след прекаран инсулт. Преди настоящия си рожден ден, той е посещавал терапевт, за да може да произнесе кратко слово на рождения си ден.

„Хора често искат от мен съвети как да доживеят до преклонна възраст и да водят здравословен живот. Нямам подобни съвети. Смятам обаче, че всички ние имаме причини да сме тук. Оцелях след инцидент с хеликоптер и инсулт, за да направя още добри неща в света, преди да го напусна.“  – казва той в есе, публикувано от списанието за знаменитости Closer по повод рождения му ден.

Кърк приписва до голяма степен продължителността на живота си на голямата си любов, втората си съпруга Ан, която е на 97 години. „Имах шанса да срещна жената на живота си преди 63 години – поясни той. – Смятам, че прекрасният ни брак и обсъжданията ни нощем ми помогнаха да оцелея след какви ли не предизвикателства.“

Кърк Дъглас, който е син на руски имигранти, се е превъплътил в образите на някои най-митичните персонажи в историята на седмото изкуство, от художника Винсент Ван Гог до точния стрелец Док Холидей. Снимал се е в около 80 филма, сред които „Одисей“, „Викингите“, „20 000 левги под водата“, „Гори ли Париж?“, „Престрелка в О.К. Корал“, „Седем дни през май“.