Идеи за над 100 млрд. долара

| от |

Много милиардери са натрупали богатството си, като са имали късмета да им хрумне да продават нещо, за което никой досега не се е сетил – идея за един милион долара,  както обичаме да казваме. А как ви се струва идея за един милиард ? 

Natural-13

Вижте няколко идеи, които донесоха на своите създатели много пари.

1-во място – семейството на Микеле Фереро – 10 млд. долара

Идеята: започва да предлага течен шоколад и изведнъж всички в света се сещат, че освен като десерт, шоколадът може да се маже и на филия, като бърза закуска.

blnbucksideas01

2-ро място – Брад Хюз – 5.3 милиарда щатски долара

Идея: основател и главен изпълнителен директор на Public Storage – една от най-големите организации, които предоставят услуги за съхранение.Брад е известен с даренията си за борба с рака – с 200 млн. долара основава фондацията Parker Hughes Cancer Center, на името на сина си, който е починал от левкемия.

blnbucksideas02

3-то място – Ралф Лорън – 5 милиарда долара

blnbucksideas03

 

Идеята: да прибави към класическите поло тениски лого на играч на поло, просто и глупаво, ще си кажете, но защо не се сетихте вие. Цената на една тениска е 50 долара. Лорън е роден в непрестижния квартал „Бронкс“ в семейство на руски емигранти. Работи в универсален магазин. През 1967 г. измисля дизайн на блуза с висока яка, взема заем от 50 000 долара и започва фирмата си. През 1994 г. продава 28% от компанията на Goldman Sachs за 138 млн. долара. През 1997 г. компанията става публична. Благодарение на прочутото „поло“, днес момчето от „Бронкс“ има ранчо в Колорадо и имение в Ямайка.

4-то място – Джеф Безос  – 4.4 милиарда долара

Jeff Bezos

Идеята: купувачите на книги да спрат да се разхождат до книжарниците, за да си купуват книги, а да ги поръчват от интернет. Резултатът – създаването на Amazon.com.

5-то място Тай Уорнър – 4.5 милиарда долара

American International Toy Fair Opens In New YorkИдеята: пуска Beanie Babies – малки плюшени играчки с форма на животинчета и имена. За да е по-интересно бройката е ограничена, т. е. се продават като „limited edition“.
Тай не успява да завърши колеж, през 1986 г. започва да продава плюшени играчки. Създава собствена линия, като използва специален „пълнеж“, за да са по-пухкави.

6-то място – Йовида (Тайланд) 3.1 млрд. и Мейтшиц (Австрия)  и 3 млрд. долара

blnbucksideas06

Идеята: Ред Бул – газирана напитка с високо съдържание на кофеин и витамин Б, която успешно предлагат на атлети и на младежи, които имат нужда от енергия, за да танцуват по клубовете цяла нощ. Двамата контролират по 49% от компанията. Притежават и няколко спортни отбора. Отделно Йовида притежава TC Pharmaceuticals – компания, произвеждаща енергийни напитки в Тайланд, чиито продажби възлизат на 170 млн. долара на година, както и дял от верига болници. Мейтшиц притежава строителна компания, и др.

7-мо  място Марио Морети Полегато, Италия – 3 милиарда долара

blnbucksideas07

Идея: създава обувки с малки дупки в подметките, чрез които краката се проветряват.
Полегато е основател на Geox. Идеята го осенила през 1994 г. Той първо се опитал да продаде дизайна на Nike, но те му отказали.

8-мо Джеймс Дайсън, Великобритания – 1.6 млрд. долара

blnbucksideas08
Идеята: създава прахосмукачка. През 1993 г. представя модела си на уред, който стои изправен и смуче с долната си част, което е много по-удобно за малки пространства.

9 -то място Ханс и Пол Рийгъл, Германия - 1.5 млрд. долара всеки

blnbucksideas09
Идея: да продават сладки малки бонбончета в интересни форми, наречени Haribo.

10-то място Хауърд Шулц – 1.1 млрд. долара
Идеята: Как този човек купи един Starbucks и стана милиардер се чудят и от Форбс. Шулц е син на работници, израснал е в Бруклин. Започва кариерата си като продава тигани и тенджери на шведска фирма. Случайно попада на малък магазин за кафе, наречен Starbucks.

blnbucksideas10
След пътуване до Италия решава да отвори кафене, където да се сервира еспресо, но собствениците на магазина Starbucks били категорично против идеята. През 1985 г. Шулц отваря сам кафене и използва кафето марка Starbucks. Две години по-късно купува Starbucks за 3.8 млн. долара. През 1992 г. прави компанията публична. Днес има 12 000 кафенета по целия свят.

 
 

8 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Валерия Чанкова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес питаме за любимите ѝ реклами Валерия Чанкова. Може би не я познавате,но всяка сутрин се будите с това, което прави. Валерия е главният виновник зад екран за сутрешния блок на Нова телевизия „Здравей, България“. Или както сама казва за себе си:

Работя в телевизора. Не ме виждате и това дава свобода, честно казано. Виждате това, което с моя екип, ви разказваме всеки ден от рано сутрин. С една дума съм продуцент на сутрешния блок на Нова телевизия. И често съм в конфликт с рекламите, защото искам да имаме повече ефирно време за историите, които са ви интересни. Макар че сигурно сте благодарни да има все някакви реклами сутрин, за да може човек да си измие зъбите без да пропусне нищо от предаването с Ани и Виктор.

А ето и любимите ѝ реклами:

Има много любов в тази реклама. Връща детството и припомня уважението към по-възрастните. Като всеки човек, подчинен на работната въртележка, открих, че все още има неща, които ми връщат забравените емоции от детството и ми припомнят, че съм свързана не само с будилника сутрин, а със страхотните мъдри хора в рода ми. Необходима връзка

Когато за първи път видях тази реклама, си казах, че някой е създал видеото й специално за мен. В работата ми кадърът е по-важен от всичко останало и тези няколко минути концентрират цялото ми разбиране за представяне на реалността. Видимо и колегите от френския канал са на точно същото мнение

Казали са всичко във видеото. Дори повече отколкото е необходимo.

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 
 

Тейлър Суифт и Зейн Малик с общо парче за „50 нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Изпълнителите Тейлър Суифт и Зейн Малик изненадаха феновете си с ново парче към саундтрака на „50 нюанса по-тъмно“. Песента появи към полунощ в САЩ (т.е. тази сутрин българско време).

Песента е първата от саундтрака на предстоящия филм по втората книга на Е.Л. Джеймс.

Суифт съобщи за песента в Twitter с мистериозният туит „Z | T | 50“. Той беше споделен близо 15 000 пъти само за час.

Само час след пускането си в iTunes, „I don’t wanna live forever“ стигна номер 1 в класацията на iTunes за САЩ. За момента парчето е достъпно само в iTunes срещу 1.29 долара. Не е ясно кога ще може да бъде слушано на други места по света. Може да чуете откъс от него, публикувано в профила на Тейлър Суифт.

„Петдесет нюанса по-тъмно“ ще се появи на екран в началото на следвата година.

 
 

Добри дуети

| от |

Кои са най-важните съставки на един добър филм? Добрата история, хубавата режисура, магията на монтажа, вярната музика във верния момент, актьорският състав и… добрата химия.

Независимо дали филмът, който ще гледате е в жанра на романтиката, комедията, трагедията, пък дори и трилъра, химията между основните персонажи е изключително важна. Хиляди филми са се проваляли с гръм и трясък именно в това дребно, за някои дори незначително, но адски трудоемко занимание.

Да намериш двама души, които да си пасват перфектно на екран, си остава майсторство. Малко хора го владеят, но пък тези които успяват, знаят как да работят със своите актьори, за да накарат момичетата да подсмърчат, а лелките да въздишат.

Ние сме избрали няколко дръзки, готини, качествени, нестандартни и вдигащи адреналина дуета от големия екран, които бихме гледали пак и пак. В галерията горе.

 
 

Рецепта за магическо греяно вино

| от Росица Гърджелийска |

Краят на годината наближава, а в студеното време има една напитка, която може и да те сгрее, и да те отпусне – греяното вино. То може да се приготвя по различни начини, но  задължителните му съставки включват освен, разбира се, виното, още черен пипер, карамфил и мед.

Представяме ви рецепта на Росица Гърджелийска, която работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Росица www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Роси е създала тази рецепта, докато работи в един пъб в Англия, където на посетителите толкова им харесва, че прекарва цели дни в кухнята, забърквайки тази отвара от чудни аромати и коледно настроение. Ето какво ви трябва за нея:

Нужни продукти:

1 бутилка вино
50 мл бренди
2 ч.ч. силен черен чай
2 ч.ч. портокалов сок
2 портокала
2 ябълки
боровинки
2 канелени пръчки
6 карамфила
няколко резенчета джинджифил
3 дафинови листа
1/3 ч.л. индийско орехче
5 зърна черен пипер
5 с.л. мед
ванилия

Начин на приготвяне:

В тенджера сипете чая и го загрейте заедно с меда за 5 мин. Дръжте котлона на слаб огън през цялото време, не позволявайте на течността да загрее, но и не го изключвайте.

Добавете плодовете, портокаловия сок и подправките и оставете да се грее 15 минути.

Добавете виното и брендито и го оставете на котлона за още 10 мин.

Опитайте виното и при нужда добавете още мед. Греяното вино трябва да е леко сладко.

И не забравяйте – за греяно вино няма неподходящо време.