И Шрьодер е бил подслушван

| от |

Американските тайни служби са подслушвали и предишния германски канцлер Шрьодер. Причината за интереса към него е била позицията на неговия кабинет по войната в Ирак. Германски медии направиха нови неочаквани разкрития, пише Дойче веле.

0,,17408707_303,00

Сред германските правителствени кръгове отдавна се предполагаше, че американската Агенция за национална сигурност /АНС/ е подслушвала не само Ангела Меркел, но и предишното правителство на Герхард Шрьодер. Журналистическо разследване на Северногерманското радио /NDR/ и вестник „Зюддойче Цайтунг“ установява, че АНС е получила поръчение да подслушва мобилния телефон на бившия канцлер Шрьодер най-късно през 2002 година.

Източници от средите на американското правителство и от АНС са единодушни, че причината за това е бил конфронтационният курс на Шрьодер спрямо САЩ, както и критичната му позиция спрямо войната в Ирак. Самият Шрьодер днес заявява, че ни най-малко не е подозирал за подслушването, но и добавя: „На фона на разкритията около АНС обаче това вече не ме изненадва“.

Шрьодер – под номер 388

Северногерманското радио /NDR/ и „Зюддойче Цайтунг“ информират по-нататък, че Герхард Шрьодер е бил заведен под номер 388 в един списък на АНС за наблюдавани лица и институции. Депутатът от партията на Зелените Кристиян Щрьобеле, който преди известно време се срещна в Москва с бившия американски таен агент Едуард Сноудън, потвърждава това: „По моите информации канцлерът Шрьодер, а вероятно и други членове на неговия кабинет, са били подслушвани от американците в периода 2002/2003 година“.

Щрьобеле твърди, че обект на подобно следене, по всяка вероятност е бил и тогавашният външен министър Йошка Фишер от партията на Зелените. Причината е същата като при Шрьодер: отрицателното отношение на германското правителство към войната в Ирак. Американската страна явно се е интересувала от подробности около тази позиция на Берлин, както и от информации за евентуални германски действия по предотвратяването на решение на ООН за война в Ирак.

Документ на Сноудън потвърждава информациите

Подобна теза се потвърждава от различни източници, включително и от един документ, предоставен от Едуард Сноудън. Документът, който очевидно е от по-ново време, отбелязва годината 2002 като начало на американските операции по подслушването. В него се споменава и името на Ангела Меркел.

Досега се предполагаше, че АНС е започнала да подслушва мобилния телефон на Меркел преди 12 години, по времето когато тя все още не е била канцлер, а само председателка на ХДС. Инсайдери от средите на АНС, запознати с документа на Сноудън, сега интерпретират съдържанието му по нов начин. Поръчението за подслушване очевидно се е отнасяло не до конкретните личности, а до функциите, които те са изпълнявали във властта. С други думи от разкритията на Сноудън става ясно, че от 2002 година насам американците подслушват съответния германски канцлер или съответно канцлерка. Това пък означава, че Меркел явно е била обект на подслушване от 2005 година нататък – т.е. от момента, в който тя поема поста от Шрьодер.

Задачата на АНС очевидно е била да събира не само данни за това, с кого разговарят германските канцлери /това се отнася не само до Шрьодер, но и до Меркел/, но и да прави записи на съответните разговори и да следи електронната поща. Американската АНС отказа да вземе отношение по тези нови разкрития на германските медии. През януари американският президент Барак Обама увери, че АНС вече не подслушва мобилния телефон на Ангела Меркел.

 

 
 

Райна Косева: какво е да бъдеш жена-пилот

| от chronicle.bg |

Райна Косева е пилот в националния превзовач „България Ер“ и има 5 500 летателни часа. Тя управлява Embraer 190.

Описва професията си като изключително интересна и красива. „Малко професии могат да предложат такива гледки, каквито ние виждаме всеки ден. Особено красиво е когато полетът е рано сутрин и виждаме изгрева на слънцето –първо от ниско, а после, когато сме високо над облаците и всичко е огряно от слънчевите лъчи“, казва Райна.

Решението ѝ да се захване с пилотската професия е било напълно случайно и импулсивно. Детската й мечта била да стане хирург. Това обаче се променя в 11 клас, когато с нейни приятели се записали за парашутисти в аероклуб „Божурище“. Там имала възможност да лети и пилотира малки самолети.

Capture

Така тя се влюбва в небето и вместо в Медицинския университет, кандидатства в Техническия за специалност „Авиационна техника и технологии“ и завършва през 2003 година.

За разлика от много пилоти, които никога не са попадали в стресиращи ситуации, Райна има няколко. Преди да работи в „България Ер“, тя е била пилот в карго компания. Спукана гума на основния колесник при кацане и отказ на двигател при излитане са най-сериозните проблеми, с които тя и екипажът е трябвало да се справи, докато е пилотирала самолет в карго компанията. И в двата случая обаче е категорична, че е била подготвена.

„На повечето пилоти никога не се е случвало да им спре двигателят на самолета. На мен ми се случи – не беше страшно, защото бях подготвена. Това е една от ситуациите, в които всички трябва да знаем как действаме дори насън. С командира тогава действахме по процедурите и приземихме самолета без други щети. Освен основното обучение през което минаваме, на всеки 6 месеца се провеждат т.нар. тренажори – тренировки, където всички пилоти в изкуствени условия трябва да упражняваме уменията си в такива ситиации. Когато обаче ми се случи в реална среда, всички колеги и инструктури бяха много впечатлени и един през друг идваха да ме разпитват. Един командир дори се пошегува, че един гърмян заек е много по-скъп от други два негърмяни“, спомня си Райна.

17918753_1389105864484275_131290256_n

Откакто е пилот в „България Ер“ не се е сблъсквала с подобни аварии.

“Усещането при пилотиране на новите самолети Embraer (б.р марка самолет) e изключително! Никога не съм имала възможността да шофирам чисто нова кола, но съдбата ми подари емоцията да карам нов самолет. Всичко е много спокойно, издържано до краен предел от гледна точка на сигурност и безопасност“, категорична е тя.

За вълнуващи истории и хора, с които се е запознавала на борда на авиокомпанита, Райна може да разказва много.
Най-ярко си спомня, когато се срещнала с Боби Михайлов. Тогава тя е била втори пилот и старшата стюардеса с широка усмивка й казала, че той е на борда.

„Аз съм страшен футболен фен и когато разбрах, че той е на борда, поисках автограф. Подадаох летателната си книжка на стюардесата и я помолих да отиде при него и да му поиска автограф. Тя започна да ми се смее, хвана ме за ръката и ме заведе при него. И така, освен много печати, признания и удоствоверения, в книжката си вече имам и автограф от Боби Михайлов“, казва през смях тя.

Друга спортна легенда, с която се е срещала отново на борда, е Кубрат Пулев.

„Да си пилот е много динамично, разнообразно и отговорно. Може би и това ми харесва най-много“, категорична е Райна.
В свободното си време се отдава на децата си. Заедно ходят на ски, плуване. Запалени са и по туризма, като най-много обичат да пътуват заедно.

 
 

Смешната история за голия Чанинг и началото на връзката с Джена

| от chronicle.bg |

Чанинг и Джена Тейтъм са една от най-готините светски двойки. Двамата винаги са с огромни усмивки на лицата си и са до болка откровени.

Благодарение на Джена, вече знаем и историята как е пламнала искрата между двамата.

Двамата се запознават на снимачната площадка на Step Up. И двамата тъкмо са приключили връзки и Джена предлага просто да се забавляват, без сериозно обвързване.

Чанинг е съгласен… докато не се напие.

„Беше излязъл в някакъв текила бар с другите танцьори от Step Up, имаше шанса „да бъде свободен”, но не можеш да спре да мисли за мен. И в два посред нощ идва и започва да блъска по вратата ми. Отварям и той е гол – само по сомбреро, бельо и ботуши – и ми каза: „Да го направим!”, каза Джена в шоуто на Елън Дедженерис.

„Но това не е най-интересната част от историята – продължава Джена. – На следващия ден отивам на снимачната площадка и около час ми оправят грима. Всички обаче започват да се притесняват, защото не могат да намерят Чанинг. Дръпнах една от асистентките и й казах: „Той е в стаята ми.” Тя само кимна и тръгна. След това се появи Чанинг и всички аплодираха.”

Няма как да не ги харесвате!

 
 

Пенелопе Крус: Олеле, каква жена!

| от chronicle.bg |

Пенелопе Крус е много неща. Танцьорка, актриса, бивша съпруга на Том Круз, настояща съпруга на Хавиер Бардем, носителка на „Оскар“. И на последно, но не и по важност място, една от нааааай-сексапилните, страстни и красиви актриси в Холивуд.

Днес тя навършва 43 години и смятаме, че е съвсем в реда на нещата да й честитим както си можем – не с пост във Facebook, а с галерия, чрез която читателите ни да си спомнят добрите й роли и да ги прегледат пак.

Включили сме в тази  галерия особена компилация от филми, в които Крус играе много добре, такива, в които самите филми имат безспорни качества, и някои, които не си струват гледането като продукции и актьорска игра, но в тях Пенелопе просто е ужасно секси.

Ами това е. Без повече приказки. Придвижвайте се бързо към снимките, знаем че това чакате.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…