И асансьорите вече с мобилни телефони

| от |

sysedВсеки стар асансьор в страната трябва да се осъвремени и обезопаси в следващите 10 години. В новите изисквания е записано, че в тях трябва да бъдат поставени и GSM-и.  Телефонът ще бъде постоянна връзка с фирмата, която обслужва съоръжението при аварии. Такива устройства трябва да се сложат в около 100 000 асансьора.

Парите за осъвременяване на съоръженията ще се поемат от тези, които ги ползват. За жилищните сгради това са обитателите им, които трябва да предвидят разхода при събирането на парите за входа. По груби сметки за осъвременяването на някои асансьори ще отидат около 500 лв., без да се включва телефонът в кабината, пише в. „Труд“. Поставянето на телефоните ще струва от няколко десетки до няколкостотин лева, обясниха от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).

Новите правила засягат съоръжения, пуснати на пазара преди 2002 г.

В около 100 000 от тях до 31 декември 2016 г. трябва да се осигури „двустранна разговорна връзка между пътниците в кабината и фирмата, която извършва аварийното обслужване“. От ДАМТН, която следи за техническото състояние на асансьорите, обясниха, че става въпрос за вид телефон със SIM карта. Мярката се налага, тъй като в някои съоръжения мобилните телефони не работят и при авария хората няма как да потърсят помощ.

В 80 000-90 000 съоръжения в страната трябва да се сложи и аварийно осветление, което да работи при прекъсване на тока. То ще захранва лампа с мощност поне 1 ват, която да свети минимум час. Изискването трябва да се изпълни до края на юни 2016 г. По данни на ДАМТН това ще струва по 30 лв. на уредба.

Около 80 лв. ще излезе задължителното монтиране на осветление в асансьорните шахти, което също трябва да е факт до края на юни 2016 г. В същия срок трябва да се сложат и аварийни спирачки, чиято цена била пренебрежимо малка.

До края на 2015 г. на около 2000 асансьора трябва да се монтират уреди за контрол на товара или врати, които да ограничат ползването на кабините от много хора. В първия случай ще са нужни 300-400 лв. на асансьор, а във втория – от 200 до 250 лв. Така щели да се избегнат случаи като този отпреди 4 години, когато в „Майчин дом“ пропадна претоварен асансьор, пълен с бременни жени.

До 30 юни т.г. фирмите, които поддържат асансьорите, трябва да махнат от тях всички елементи, които съдържат азбест.

С най-дълъг срок за изпълнение е изискването за поставяне на предпазен щит под кабината на асансьора, който да предотврати падане на пътници в шахтата. Щитове трябва да бъдат монтирани задължително до края на 2023 г. за жилищните сгради и до края на 2018 г. за останалите.

 
 

Google и Facebook станаха жертва на многомилионна измама

| от |

Google и Facebook потвърдиха, че са станали жертва на измама на стойност 100 милиона долара. През март стана ясно, че
литовец е съден заради „фишинг“ атака срещу две американски интернет компании, без да даде подробности за имената им.

Предполага се, че двете компании са изпратили на банковите сметки на измамника над 100 млн. долара.

На 27 април Fortune съобщи, че жертвите са Facebook и Google. Мъжът, обвинен за измамата, е на 48 години. Евалдас Римасаускас се е представял за азиатски производител и мамел компаниите в периода между 2013 и 2015 година, пращайки мейли на техни служители и агенти. Мейлите били създадени така, че да изглеждат като дошли от азиатската фирма и включвали фалшифицирани имена и фактури, които изглеждали като подписани от шефовете на измамените фирми.

След като компаниите установили измамата, информирали властите. И Google, и Facebook обаче отказват да кажат колко пари са дали на измамника.

 
 

Райна Косева: какво е да бъдеш жена-пилот

| от chronicle.bg |

Райна Косева е пилот в националния превзовач „България Ер“ и има 5 500 летателни часа. Тя управлява Embraer 190.

Описва професията си като изключително интересна и красива. „Малко професии могат да предложат такива гледки, каквито ние виждаме всеки ден. Особено красиво е когато полетът е рано сутрин и виждаме изгрева на слънцето –първо от ниско, а после, когато сме високо над облаците и всичко е огряно от слънчевите лъчи“, казва Райна.

Решението ѝ да се захване с пилотската професия е било напълно случайно и импулсивно. Детската й мечта била да стане хирург. Това обаче се променя в 11 клас, когато с нейни приятели се записали за парашутисти в аероклуб „Божурище“. Там имала възможност да лети и пилотира малки самолети.

Capture

Така тя се влюбва в небето и вместо в Медицинския университет, кандидатства в Техническия за специалност „Авиационна техника и технологии“ и завършва през 2003 година.

За разлика от много пилоти, които никога не са попадали в стресиращи ситуации, Райна има няколко. Преди да работи в „България Ер“, тя е била пилот в карго компания. Спукана гума на основния колесник при кацане и отказ на двигател при излитане са най-сериозните проблеми, с които тя и екипажът е трябвало да се справи, докато е пилотирала самолет в карго компанията. И в двата случая обаче е категорична, че е била подготвена.

„На повечето пилоти никога не се е случвало да им спре двигателят на самолета. На мен ми се случи – не беше страшно, защото бях подготвена. Това е една от ситуациите, в които всички трябва да знаем как действаме дори насън. С командира тогава действахме по процедурите и приземихме самолета без други щети. Освен основното обучение през което минаваме, на всеки 6 месеца се провеждат т.нар. тренажори – тренировки, където всички пилоти в изкуствени условия трябва да упражняваме уменията си в такива ситиации. Когато обаче ми се случи в реална среда, всички колеги и инструктури бяха много впечатлени и един през друг идваха да ме разпитват. Един командир дори се пошегува, че един гърмян заек е много по-скъп от други два негърмяни“, спомня си Райна.

17918753_1389105864484275_131290256_n

Откакто е пилот в „България Ер“ не се е сблъсквала с подобни аварии.

“Усещането при пилотиране на новите самолети Embraer (б.р марка самолет) e изключително! Никога не съм имала възможността да шофирам чисто нова кола, но съдбата ми подари емоцията да карам нов самолет. Всичко е много спокойно, издържано до краен предел от гледна точка на сигурност и безопасност“, категорична е тя.

За вълнуващи истории и хора, с които се е запознавала на борда на авиокомпанита, Райна може да разказва много.
Най-ярко си спомня, когато се срещнала с Боби Михайлов. Тогава тя е била втори пилот и старшата стюардеса с широка усмивка й казала, че той е на борда.

„Аз съм страшен футболен фен и когато разбрах, че той е на борда, поисках автограф. Подадаох летателната си книжка на стюардесата и я помолих да отиде при него и да му поиска автограф. Тя започна да ми се смее, хвана ме за ръката и ме заведе при него. И така, освен много печати, признания и удоствоверения, в книжката си вече имам и автограф от Боби Михайлов“, казва през смях тя.

Друга спортна легенда, с която се е срещала отново на борда, е Кубрат Пулев.

„Да си пилот е много динамично, разнообразно и отговорно. Може би и това ми харесва най-много“, категорична е Райна.
В свободното си време се отдава на децата си. Заедно ходят на ски, плуване. Запалени са и по туризма, като най-много обичат да пътуват заедно.

 
 

Пол Верховен снима филм за монахиня лесбийка

| от chronicle.bg, по БТА |

Световноизвестният режисьор Пол Верховен снима в Париж лентата „Пресветата Дева“ за монахиня лесбийка, съобщава сайтът Лайф.

Порталът цитира информация на Саид бен Саид, президент на френската телевизионна копания SBS Productions, която реализира филмовия проект.

Бен Саид е френски продуцент от тунизийски произход, който основава споменатата компания през 2010 година. На страничката си в Туитър кинодеецът показа афиша на бъдещия филм, като уточни, че режисурата ще бъде поверена на Верховен, известен с със заглавия, като „Първичен инстинкт“ , „Робокоп“, „Зов за завръщане“ и др.

Главната роля ще бъде поверена на белгийската актриса Виржини Ефира. Сюжетът се основава на книгата на американската писателка Джудит Браун „Аморални постъпки: животът на монахиня лесбийка в Италия в епохата на Ренесанса“

 
 

Сериали, базирани на филми

| от |

Качественото кино има навика да се провира дори и през най-малките пролуки, които комерсиалните бомбастични заглавия му оставят. То намира своите почитатели и оставя приятна следа и послевкус в зрителя.

Доброто кино ще съществува, независимо колко комерсиални екшъна и филми за надяждане с пуканки се направят. Същото важи и за добрата телевизия.

В нашата селекция днес двете се срещат. Някъде по средата, където е най-удобно.

Избрали сме шест сериала, които са базирани на шест качествени филма, които ако не сте гледали, е добре да се засрамите.

За останалите – всичко е горе в галерията.