Христо Щерионов: Годината се очертава като успешна за летище София

| от |

През изминалия юли Летище София е обслужило общо 362 800 пътници в двата летищни терминала, с което е постигнато увеличение от 9% на годишна база. Авиокомпаниите, опериращи от Терминал 2, са били предпочетени от 68 на сто от пътувалите по международни и вътрешни линии. Останалите 32 на сто от общия летищен пътникопоток са преминали през Терминал 1.

Международните редовни линии остават с най-голям дял по брой обслужени пътници – 338 543 (93%) и в разгара на лятото отбелязват сериозен ръст от 11% в сравнение с юли 2013 г.

Общият брой на пътувалите по вътрешни маршрути е 21 480, което е с 12% по-малко от предходната година. Ръст от 2% е регистриран в лятната чартърна програма, където броят на организираните туристи е 2 247.

Самолетодвижения
Общо 3 901 са излетелите и кацнали самолети на столичното летище през юли 2014 г., което означава 4,3% ръст в сравнение с миналата година. Увеличението при международните редовни полети е 10 на сто, повлияно от по-големия брой полети на чуждестранните авиокомпании, опериращи до София. Сред тях с най-голям принос са Wizz Air, LOT, Lufthansa.

Карго
През изминалия месец на Летище София са обработени общо 1 440 т карго и пощенски пратки, спрямо 1 518 т за същия месец на 2013 г. (-5,1%).

 

Изпълнителният  директор Христо Щерионов в интервю за в. Строител:

Г-н Щерионов, каква е 2014 г. за летище София?

Годината се очертава като успешна по отношение на самолетния и пътническия трафик. През първите шест месеца бяха обслужени повече полети (ръст от 4,3%) и повече пътници (ръст от 9,4%), преобладаващо по международни редовни линии. Увеличи се броят на авиокомпаниите, които летят до София по обявено разписание, бяха открити и нови директни маршрути. По най-популярните дестинации бяха добавени допълнителни ежеседмични честоти. Това е знак за потенциала на българския авиационен пазар.

Търговското дружество „Летище София“ ЕАД, което е лицензираният оператор на водещия в страната аеропорт, създава привлекателна бизнес среда, предоставяйки гъвкави инфраструктурни и технологични решения съобразно различията на продукта, предлаган от авиокомпаниите. Размерът на летищните такси както за превозвачите, така и за пътниците остава един от най-ниските в Европа и региона, като с последното решение – в сила от 1 юли 2014 г., този размер ще бъде замразен до края на 2015 г. Това създава условия на сигурност за настоящите и потенциалните бъдещи партньори.

Мога да кажа, че не липсва и интерес към летището от страна на нови авиокомпании, но все още конкретните маршрути са в процес на договаряне. Усилията ни са насочени към това да имаме конкурентна маркетинг програма, включваща стимулиращи отстъпки върху летищните такси, съвместни промоционални инициативи с авиокомпаниите и други.

Очаквате ли да има откриване на нови линии?

Работим усилено по създаване на възможности за пътуване от и до българската столица, като си партнираме в проучването на пазара и договарянето на нови въздушни връзки както с авиокомпаниите, така и с други летища. Към настоящия момент всички проекти са в работна фаза, но сме уверени, че усилията ни ще се увенчаят с успех и скоро ще можем да обявим и други директни линии както в рамките на Европа, така и до други континенти.

В какви дейности е насочена работата ви през тази година?

И през тази година продължаваме да следваме приоритетите в дейността на дружеството, като основен сред тях е постигането на постоянна безопасна експлоатация на съоръженията и висока степен на сигурност при обслужването на пътниците и полетите.
Паралелно водим сериозна инвестиционна политика за развитие на летището в различни направления – подобряване на инфраструктурата, повишаване качеството на обслужване, привличане на нови партньори, подкрепяне на национални каузи, като например в момента тази за кандидатурата на София за европейска столица на културата.

Като говорим за качеството на обслужване, ще ви дам един съвсем пресен пример – летище София е с традиции в обслужването на пътници в неравностойно положение, но доскоро нямаше специално обособена зона, в която те да изчакват полетите си. От юли вече има две такива зони – в обществения салон „Заминаване” на Терминал 2 и след преминаване на гранична проверка. Това осигури допълнително удобство и подобри още повече обслужването на хората със специални нужди. За нас е удовлетворяващо, че работата на звеното за „Индивидуални пътнически асистенти” получава голямо признание от самите пътници, които смятат, че тя е на по-високо ниво от редица други европейски летища.

Кои са проблемите, с които най-често се сблъсквате?

Лоши метеорологични условия – един от проблемите на всяко летище е работата в такава ситуация. Можем да се похвалим, че миналата година повишихме категорията на летище София за инструментално кацане на III В. Това дава възможност на екипажите в затруднена метеорологична обстановка да кацат без проблем и при ниска видимост до 75 м. Така значително намаля броят на самолетите, които се насочваха към запасни летища, а на пътниците и авиокомпаниите се спести неудобството да кацат на аеропорти, които не са крайната им дестинация.

Аварийните ситуации и по-точно превантивните действия за предотвратяването им са приоритет в нашата работа. Екипът ни е добре подготвен за реагиране при кризи, но важ­ното е такива да не се случват и да се действа в нормален режим на работа. През април проведохме мащабно учение по аварийно-спасителна дейност с участието и на външни организации, за да проверим каква е готовността за оптимален контрол на обстановката в случай на кризи. Крайната оценка на компетентните власти бе, че е демонстрирана много добра подготовка на екипите за овладяване на критични ситуации.

Имате ли планове за инфраструктурно развитие на летището?

От гледна точка на повишаване капацитета на летището като инфраструктура е одобрен проект за разширяване на антиобледенителна площадка „Изток”. Това ще доведе до по-голяма пропускателна способност през зимния сезон – ще намалеят предпоставките за закъснения заради извършване на антиобледеняване.

Друг проект, който също е одобрен, е за изграждане на нова скоростна пътека за рулиране, която ще увеличи капацитета на летището и на него ще могат да кацат повече самолети. Ще се съкрати и престоят на полосата, което ще оптимизира времето за рулиране на излитащите въздухоплавателни средства.

Какъв е трафикът на двата терминала?

Трафикът и на двата терминала отбелязва стабилна тенденция на нарас­тване, като през настоящата година по-ускорено ще се запълва Терминал 1, който разполага и с повече свободен капацитет. През първото полугодие на 2014 г. през него са минали около 575 хил. пасажери, а през Терминал 2 – над 1263 хил. – съответно 31% и 69% от общия пътникопоток.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“

 
 

Рон Уизли в трейлъра на сериалa „Гепи“

| от chronicle.bg |

Култовият филм „Гепи“ на режисьора Гай Ричи, с Брад Пит и Джейсън Стейтъм, ще бъде адаптиран в сериал. Дистрибутор е сайтът Crackle.

Мнозина са скептични по въпроса дали филмът би могъл да стане на сериал и действително – новите актьори не са коравите мъже, които бихме очаквали.

В ролите ще видим Люк Паскуалино от „Скинс“ и „Снежен снаряд“, Ед Уестуик от „Клюкарката“ и… Рупърт Гринт, който разбира се играе Рон Уизли във филмите за Хари Потър. Сериалът има 10 епизода, създадени от Алекс Де Раков, който обещава да запази хумористичното настроение на оригиналния филм от началото на века.

Гринт играе Чарли, двадесет-и-нещо-годишен лидер на банда от малки натегачи. Можем да очакваме бус пълен със златни кюлчета, уговорени боксови мачове и неадекватна престрелка с мъж в халат на цветя.

Трейлърът ни дава достатъчно, за да се закачим, въпреки че по-радикалните фенове може и да не са доволни от променения актьорски колектив и сюжет.

Сериалът излиза на 16 март.