Хората на Кунева искат закриване на Гражданския съвет на РБ

| от |

Движение България на гражданите ще настоява за премахване на Гражданския съвет на Реформаторския блок. Това стана ясно от изявление на зам. -председателя на ДБГ Найден Зеленогорски.

„Нека бъдем честни, нашата иновация – Гражданският съвет, беше много интересна и даде добър резултат, но в решителни моменти имаше разклащане на лодката, което е крайно недопустимо тогава, когато водехме преговори за участие в управляващо мнозинство да има атаки от съвета. Лодката вече не се клати, дошло е време да се изчистят нещата, защото РБ е дългосрочен проект“, каза Зеленогорски. Затова се налагало националните събрания на всяка една от формациите да се съберат и да решат дали съхраняват идентичността си или вървят към единна формула, единна партия.

ДБГ и СДС отдавна са „на нож“ с гражданския съвет, заради публичната позиция на мнозинството от членовете му в подкрепа на Радан Кънев за лидер на РБ. Гражданският съвет реагира остро и настоя и за оттегляне на номинацията Божидар Лукарски за министър на икономиката, пш „Сега“.

ДБГ се обяви и за отлагане за неопределено време на конгреса на РБ, на който трябва да се избере единен лидер. Той трябваше да се състои в началото на септември, но по искане на Меглена Кунева се отложи за 10 ноември. Сега нова дата не е насрочена, като ДБГ смята, че това трябва да се случи, след като има „положителни резултати от реформите“.

ДБГ констатират високо равнище на недоверие между част от партиите в РБ и изразяват своята готовност да работят за възстановяване на добрите коалиционни отношения, се казва в становището, одобрено от ръководството на формацията. „При такова недоверие провеждането на конгрес преди чувствително да се е повишило доверието между партиите в коалицията и преди всички партии в коалицията да изразят изрично общо съгласие по въпроса за бъдещото лидерство в РБ, не само не би било стъпка към обединение, а напротив – значително би увеличило рисковете пред коалицията. Основен критерий за възстановяване на коалиционни отношения ще бъде начинът на работата в парламентарната група на РБ“, смятат от ДБГ. „Бъдещето на РБ зависи не от способността за радикално говорене, а за реално правене на реформи. През тяхната реализация се доказва потенциала за лидерство. Затова считаме, че Съюзен конгрес може да има след като са налице и първите резултати от реформите“, заявяват от ДБГ.

Лидерът на „Демократи за силна България“ (ДСБ) Радан Кънев заяви в петък пред репортери, че той е за провеждането на съюзен конгрес.

„Най-големи поддръжници на конгреса са колегите от ДСБ, а господин Радан Кънев повдигна въпроса на парламентарна група последния път. Ние искахме отсрочка, тъй като за нас беше важно да попитаме и Изпълнителния съвет и териториалните органи на ДБГ какво мислят за този силует, и това беше обратната връзка. Истината е, че има голямо недоверие в РБ на този етап и ние трябва да се борим с това недоверие“, коментира организационният секретар на ДБГ Димитър Делчев пред БНР.

„За мен отиването на един конгрес просто, за да избереш ръководство, не е достатъчно. Подобно мероприятие трябва да се проведе, когато усилията на правителството и управляващото мнозинство дадат положителни резултати. Силно се съмнявам, че през януари и февруари ще има такива“, коментира Зеленогорски. Той уточни, че подобни резултати могат да се очакват в средносрочен период. /БГНЕС

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.

 

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days