„Хирургът“ на Содърбърг с премиера в Медицинска академия

| от |

Предпремиерата на новия сериал на Cinemax/HBO  „Хирургът“ се състоя във вторник вечерта в аулата на Медицинския Университет в София. Напълно идентична на операционната зала от филма –  тази на Ню Йоркската болница от началото на 20-ти век Knickerbocker Hospital, Аулата събра лекари, журналисти, кинокритици и студенти по медицина.

В първата серия, която гостите на предпремиерата изгледаха в пълна тишина, имаше две напълно реалистично заснети хирургически операции – с всички подробности и цялата им продължителност. Този начин на показване на действителността във всички случаи е предизвикателство за зрителите.

Помолен за коментар след прожекцията, хирургът д-р Александър Цветанов от университетска болница УМБАЛ „Софиямед“, специализирал в САЩ, каза:

Целият смисъл на нашата професия се крие в думите на Такъри от началото на серията: „Големият дъб се поваля от много удари с малката брадва“ – страхотен символ на постоянството и тежкия прогрес в хирургията“

И друг силен момент беше, когато д-р Такъри каза: „Преди двадесет години средната продължителност на живот бе 39 години, сега (бел. р. 1900 г.) е 47.“  Идеята на тези две реплики, а оттам и на филма е, че постоянството и търпението са ключът към успеха. Навсякъде, може би във всяка една професия. В хирургията – още повече.“

В събота Cinemax започва страхотната 10 серийна сага за стръмния път на хирургията. Режисьор на всички серии е Стивън Содербърг, а Клайв Оуен прави забележителна роля като д-р Джон Такъри – зависим от течния кокаин гениален хирург – новатор, който разтяга границата на медицината.

Първи епизод на „Хирургът“ може да бъде гледан напълно свободно в онлайн услугата на HBO – www.hbogo.bg/group/free.

Содърбърг прави много динамичен, изпълнен с пъстри реплики, чувство за хумор и конфликти сериал. Музиката също е форма на провокация – съвременното ѝ звучене е в контраст в картината от началото на 20 век. Автор на музиката е Клиф Мартинес, с когото Содърбърг работи от 1989 г. вкл. за филмите „Трафик“,  за който взима Оскар, „Соларис“ и др. Мартинес е бил барабанист в групата Red Hot Chili Peppers.

Тънката музикална нишка се поддържа и от дъщерята на Боно – Ив Хюсон, която играе сестра Луси Елкинс, запленена от брилянтността и ексцентризма на д-р Такъри.

Епизодите на „Хирургът“ ще се излъчват по Cinemax, но ще могат да се гледат и в онлайн услугата на HBO – HBO GO, където еп. 1 ще бъде наличен за свободно гледане. 

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

Усмихващите инструкции за безопасен полет – Част 1: Qantas

| от chronicle.bg |

Инструктажът за безопасност преди полет често е досаден за пътниците. Много авиокомпании се опитват да разчупят рутинната процедура със свежи включвания и различни идеи, за да задържат вниманието на пътниците. Такова е и видеото на австралийците от Qantas.

Превозвачът пуска клипа през февруари 2016 г. и представя далечна Австралия като едно уникално място за посещение.

Приятелски настроени жители на Долната Земя и зашеметяващи гледки са част от демонстарациите за безопасност: