Хепатит Е задава въпроси при кръвопреливане

| от |

Един на всеки близо 3000 кръводарители в Англия е носител на вируса на хепатит Е, който може да доведе до заболяване на черния дроб. Данните от това проучване повдигат въпроса дали той трябва да се търси при всяко кръводаряване в Европа.

Изследването е публикувано в понеделник в медицинското списание „Лансет“ (The Lancet), по повод на Световния ден за борба с хепатита. То е систематичен анализ на кръводаряването и показва, че 79 донора от 225 000 са били заразени с вариация на вируса HEV от трети генотип, преобладаващ в развитите страни.

Хепатит E може да се прихване от заразени животни (при фермери, ветеринарни лекари …), чрез храната, чрез консумацията на свинско или дивечово месо (дива свиня, елен …) заразено и недобре приготвено, както и от замърсена вода (фекално-орален път , главно в развиващите се страни), и при преливане на кръв. Възможно е и предаване от майка на дете по време на бременността.

Вирусът се предава до 18 от 43 пациенти (42%) чрез преливане на кръвни продукти, реагирали положително на теста, съобщават авторите.

Д-р Ричард Тедър от службата за борба с вирусите, предавани по кръвен път към общественото здравеопазване в Англия (Blood Borne Virus Unit at Public Health England) и колегите му смятат, че има между „80 хил. и 100 хил.“ заразявания годишно с вируса на хепатит E в Англия. Подобна честота се открива и в Швеция и Германия, което предполага, че вирусът е широко разпространен на европейския континент, отбелязват те.

Повечето хора се възстановяват без лечение. Но вирусът може да бъде опасен, особено за бременни жени и пациенти с отслабена имунна система (пациенти с рак, получаващи стероиди и химиотерапия, или с трансплантации …), които могат да развият сериозно чернодробно увреждане.

Според проучването рискът все още е нисък. Ето защо, според неговите автори, „няма никаква спешна нужда от скрининг при кръводаряванията“.

Това е „изненадващо“ заключение за проф. Жан – Мишел Павлоцки, специалист по вирусен хепатит (болница „Анри Мондор“ в Париж, Франция). „Систематично изследване на дарената кръв за хепатит Е следва да се прилага в области, където вирусът е ендемичен, включително Европейския съюз“, казва той пред АФП.

За да се намалят разходите „скринингът може да се извърши за всяка партида, групирала няколко дарявания. Ако партидата дава положителен резултат, тогава ще можем да тестваме донорите, за да открием кой носи вируса“.

В световен мащаб броят на заразяванията с вируса (HEV) се изчисляват на 20 милиона годишно, а острите случаи на хепатит Е са повече от 3 милиона. 56 хиляди са със смъртен изход, според Световната здравна организация (СЗО).

Китай произведе и лицензира ваксина срещу хепатит Е, която обаче не е на разположение навсякъде по света. При липса на по-специфично лечение специалистите използват рибавирин, антивирусен медикамент, използван при други инфекции. /АФП

 
 

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.

 
 

Как изглеждат днес звездите, по които си падахме едно време

| от chronicle.bg |

Обичахте ги, желаехте ги, искахте да сте като тях, дори изрязвахте снимките им от списания! Носталгията е едно от най-силните и сладки човешки чувства.

Родените през 2000 догодина стават пълнолетни. Някои от тях може би са чували за тези звезди от нашето поколение. Но най-вероятно ги свързват с нафталин и изобретяването на печатната машина.

Днес някои от тези звезди греят още по-ярко. Други греят само в спомените ни. В галерията ни днес сме събрали някои от най-иконичните лица, по които лелеехме като малки.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.