„Хапвайте повече, за да не изхвърляме!“

| от |

Ембаргото срещу Русия болезнено засяга европейските фермери, пише Дойче веле. То вреди и на по-бедните потребители в Русия, които трябва да привикнат с по-високите цени. Как реагират производителите в Европа? И на какво учи неволята?

Холандските фермери болезнено усещат ембаргото за износ към Русия, защото досега техни плодове и зеленчуци масово се продаваха на руския пазар. Австрийските земеделски производители също са стреснати – те изнасят годишно продукти за 238 милиона евро за Русия – главно млечни произведения, зеленчуци, плодове, месни изделия. Сред губещите от ембаргото са още много европейски страни: Белгия, България, Полша, Франция, балтийските държави. В интерес на истината, от ембаргото ще изгубят обаче и по-бедните руски потребители, защото досега част от продуктите от ЕС се продаваха доста изгодно в Русия, а зеленчуците от Кавказ или Средна Азия, които ще ги заменят, са доста по-скъпи.

Повече храна за бедните

Един път седмично хуманитарната организация „Фудселбанк” („Банка за храна”) в Маасльойс раздава пакети с храна на нуждаещите се. „Благодарни сме за всяка помощ, която идва от хората” – казва Йоке Катс, една от доброволците, работещи за тази организация. Преди няколко дни „Фудселбанк” е получила необичайно голяма помощ: „Пристигнаха 32 касетки домати и прясна цикория от най-високо качество. Успяхме да раздадем веднага тези храни на нуждаещите се” – радва се Йоке.

В момента холандските фермери дори предпочитат да раздават продуктите си на хора в нужда, отколкото да ги изнасят на пазара. Досега голяма част от техните зеленчуци заминаваха за Русия. Ако днес те изнесат на вътрешния холандски пазар своите домати, краставици и чушки, цените ще паднат драстично – заради свръхпредлагането. Ханс де Бур от холандския Съюз на предприемачите много разчита, че кабинетът в Хага ще се погрижи: „Скъпо правителство, помогни ни за нашата кауза в Брюксел! Трябва да изтеглим от пазара онези продукти, които бяха предвидени за Русия. В противен случай цените драматично ще паднат.“

Купувайте евтина родна стока!

Подобни молби заместник-министърката в Икономическото министерство Шарон Дейксма посреща доста сдържано. Тя знае едно: по този проблем отделните държави не бива да играят собствените си игрички: „Заедно с другите държави трябва да обсъдим дали подобна стъпка е разумна. Защото всяка намеса в пазара води до определени последствия. И ние очевидно трябва да преценим кое е най-умното.

За помощи, компенсации и извънредни мерки настояват фермерите в Гърция и Австрия, такива призиви се чуха също и в България. Засега европейците не са взели някакви общи мерки, тъй че на холандските фермери не им остава нищо друго, освен да усилят рекламата на своите продукти, за да повишат търсенето на вътрешния пазар. Те вече пуснаха в обращение ново лого в синьо-бяло-червено, националните цветове на кралство Нидерландия, на което пише „Заедно сме силни”. То отправя към потребителите едно ясно послание: „Това тук е най-добрата родна стока. Хапвайте повече от нея, защото иначе трябва да я изхвърлим.”

Путин да стои далеч

В момента белгийците също въздигат до небесата своите круши, а поляците правят реклама на родните ябълки – все продукти, които досега се харчеха на руския пазар. В Полша дори перифразираха един популярен здравословен съвет, който в оригинал гласи: „An apple a day keeps the doctor away“, тоест „По ябълка на ден, за да не идва лекарят”. Сега мотото е: „По ябълка на ден, за да не дойде Путин”.

Йоке Катс призовава всички холандски фермери да не забравят, че съществуват благотворителни организации като нейната. И вместо да изхвърлят стоката си – да им я пращат в Маасльойс: „Глупаво е да отглеждаш плодове и зеленчуци и после да ги хвърляш. Ако ги дадат на нас, това ще бъде едно добро дело“ – казва тя.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони, объркали сте адреса. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.