Хърватия се готви за президентски избори

| от |

Хърватия – най-новата страна-членка на ЕС се готви за президентските избори на 28 декември, на които никой от четиримата кандидати за поста, чиито функции са в основана степен представителни, няма да успее да си извоюва категорична победа.

За фаворит се смята подкрепяният от управляващите социалдемократи действащ държавен глава Иво Йосипович, въпреки неуспеха на правителството да спре свиването на икономиката, който подрина популярността на партията.

Йосипович изгради кампанията си върху платформа, предлагаща конституционни промени, като се аргументира, че за излизането от шестгодишната рецесия е нужда по-централизирана и демократична държава.

„Днес имаме цяло поколение от млади хора, които вече не се вълнуват от това на кой на чия страна е бил през 1941 г. или 1991 г., те се вълнуват от това къде да си намерят работа. Искам да се поуча от тях, искам да живея с тях, искам да им дадем бъдеще заедно. Нека не забравяме, че сме заели Хърватия само за кратко от бъдещите поколения и е наше задължение да положим основите на държавата и ако не направим това, няма да успеем да намерим изход от икономическата криза“, каза Йосипович на предизборен митинг в Загреб от този месец, говорейки за политическите разделения в хърватското общество, останали като наследство от Втората световна война и войната за независимост през 90-те.

Йосипович – юрист и композитор на класическа музика, води в социологическите проучвания, но вероятно ще се изправи на втория тур на 11 януари 2015 г. срещу Колинда Грабар-Китарович от основната опозиционна партия Хърватски демократичен съюз.

Грабар-Китарович е бивш външен министър, посланик във Вашингтон и чиновник в НАТО.
„Ще тласнем Хърватия напред, защото ние, не чужденците, само ние, гражданите на Хърватия, заедно с нашата диаспора, само ние можем използвайки нашия патриотизъм, нашето усърдие за нашата родина, нашите усилия, да тласнем Хърватия напред и да й отредим място сред най-развитите страни в света, а не там, където се намира в момента – на дъното на всички класации“, каза Грабар-Китарович пред репортери по време на мероприятие от избирателната кампания в Гробник.
Опозиционни политици обвиняват Йосипович, че не критикува неуспешната до голяма степен икономическа политика на правителството.

Бившата югославска република, която се присъедини към ЕС през юли миналата година, преживя шест години на рецесия, а прогнозите за 2015 година са за нулев икономически ръст. За гласоподавателите по улиците на Загреб икономиката и високата безработица са основни притеснения.

„Икономиката е това, което се нуждае от подобрение. Виждате, че младите хора се местят в чужбина, тук за тях няма работа. Имам две дъщери и двете са безработни. Слава богу, че едната има съпруг, който работи“, каза Катарина Флориян, пенсионерка от Загреб.
Друг гласоподавател каза, че е разочарован от кандидатите и партиите, които се борят за поста, и предпочита в деня на гласуване да остане у дома.
„Няма да гласуваме изобщо. А за да видим някаква промяна, никой не трябва да гласува. Защото изглежда, че на следващите президентски избори Хърватският демократичен съюз отново ще спечели властта и за съжаление ще се повтаря същата история отново и отново“, каза Едуард Никсич, собственик на малък бизнес.

Президентът на Хърватия участва във външната политика и разузнаването и е главнокомандващ на въоръжените сили, но няма правото да налага вето на закони, приети от парламента./Voice of America/Фокус

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

Звезделина от Mint Stories: Истории за мода с ментов привкус

| от Зорница Аспарухова |

Запознайте се със Звезделина – професионален “инфлуенсър”. Преди две години и половина, тя и нейният приятел Калоян решават, че животът е прекалено кратък, за да го прекарат в офис и в правене на безинтересни неща и така създават личното си интернет пространство Mint Stories. Сега казват, че се случва да не спят от вълнение заради някоя история, която им предстои да разкажат или да заснемат.

Много от постовете в Mint Stories са свързани с модни течения, комбинации и онези неща, които Звезделина вярва, че читателите й ще харесат. А те са близо 9 000 във Facebook и Instagram.

звезделина цолова

За какво пишат? За всичко, което се радва на лайкове – освен модата, това са пътешествията, храната. Започват без дългосрочен план: „Наистина нямах никаква представа, че ще пиша точно за това или че ще правя нещо подобно вече толкова време. Блогът стана от само себе си това, което е. Харесва ми безкрайната свобода, която ми дава.”

Mint Stories е най-дълготрайното “работно място” на Звезделина.

В тази фотосесия Звезделина е с бижута и аксесоари Folli Follie, чиято глобална стратегия е да работят с модни инфлуенсъри от цял свят. Марката я избра, за да покани своите последователи в магазина на Follie Follie в Paradise Center в четвъртък, 8 декември.

звезделина цолова

Всички фенове на марката или нейни последователи, които посетят магазина на Folli Follie в Paradise Center утре от 17 до 20 часа, ще ползват отстъпка за пазаруване в размер на 30%, както и идеи за комбиниране на красивите аксесоари от Звезделина.

звезделина цолова

Задачата на Звезделина е да покаже своя стил в огромната колекция от пръстени, гривни, чанти и колиета. „Категорично Lady Bubble ми е сред любимата серия този сезон, но не мога да пропусна и среброто – Fashionably Silver, което ми е слабост. Харесват ми по-изчистените и нежни модели и тези две колекции съчетават именно това.“ Звезделина се спира на два масивни пръстена, гривна и колие. Не комбинира всичко едновременно, а ги съчетава с различни визии в червено, черно и актуалното за сезона – златисто.

звезделина цолова

В тоалета й присъства и часовник – едно от нещата, които отдавна не са просто практична вещ, а по-скоро задължителен аксесоар. И разбира се, какво е една жена без чанта. Звезделина избира кожена чанта за едно рамо в златисто.

звезделина цолова

„Модата е нещо абстрактно. Винаги има нужда от това, да й се внесе малко живот и душа, било то чрез собствена интерпретация или нов прочит, например“, казва Звезделина.

„По-студеното време позволява много повече заигравка с топлите аксесоари. Разбира се, не забравям и любимите ми часовници, без които не излизам, дългите колиета и по-големите чанти, които отново превзеха гардероба ми”. Но все пак най-добрата „модна униформа“ според блогърката, са доброто настроение и усмивката.

звезделина цолова

Звезделина има няколко основни принципа, когато става дума за празници: „винаги да избира нещо ново и да избягва да се облича в черно или други тъмни нюанси.”

За подарък най-често избираните от нея неща са аксесоарите.

звезделина цолова

“Не знам защо, но моето семейство упорито ги пренебрегва или просто свикнаха да разчитат на мен за тези детайли. Миналата година подарих на баща ми стилен черен часовник, който му гравирах с послание – сега всеки ден е на ръката му. С майка ми сме на мнение, че още една чанта никога не е излишна. Обичам да подарявам неща, от които даденият човек има нужда.“

Място: NEA flower shop

Фотограф: Калоян Христов

 
 

10 страхотни роли на Ейми Адамс

| от chronicle.bg |

Покрай не безпричинната шумотевица около филмите „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, името на Ейми Адамс започна често да се върти в устата на критици и фенове.

Адамс определено е една от отличните актриси на Холивуд и прецизните й изпълнения със замах я вадят от клишето, че красивите жени не са добри актриси и обратното. Тя е носителка на награда „Сатурн“ , награда на „Гилдията на актьорите“ и две награди „Златен глобус“, номинирана е по пет пъти за награда на „БАФТА“  и награда „Оскар“  и шест пъти за „Сателит“.

Ако не сте гледали „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, ви препоръчваме максимално скоро да наваксате. През това време, вижте в галерията 10 роли на Ейми, които доказват, че освен красавица, е силна актриса.