Гърция загърбва кризата?

| от |

Гръцкото правителство залага на оптимизма. То смята, че съвсем скоро икономиката ще отбележи възход. Дали Гърция наистина загърбва кризата? Обикновените гърци са по-скоро скептично настроени, пише Дойче веле.

grexit_euro_c

Недалеч от Атинското летище се провежда Международно изложение на хранителни стоки и напитки. Редица фирми от Гърция и чужбина представят там най-новите си продукти. Щандовете са добре посетени. Къде е тогава кризата, която държи Гърция в рецесия от 2008 година насам? Производителят на бира Атанасиос Сирянос предполага, че страната му постепенно се оттласква от дъното. Той обаче гледа скептично на уверенията на гръцкото правителство за предстоящ икономически възход. „Положението няма да се подобри бързо, но няма да става и по-лошо“, казва той.

Неговата пивоварна се справя с кризата сравнително добре, защото гърците постепенно се отказват от чуждестранните марки бира. „Потребителите са засегнати от кризата и предпочитат нашите продукти. През миналата година ние увеличихме оборота с 22 процента“, казва Сирянос. Той очаква увеличение на оборота и през тази година.

Дълговото бреме и безработицата

Атанасиос Сирянос е и вицепрезидент на Германско-гръцката търговска камара в Атина. Той съзира два големи проблема пред гръцките предприемачи: от една страна данъчното бреме е нараснало значително, защото държавата трябва да увеличава приходите си по време на криза, а от друга страна банките отпускат твърде малко кредити за икономиката. „Най-големият и централен проблем е нефункциониращата банкова система. Ние не получаваме финансиране за нови инвестиции“, казва той. Въпреки добрите икономически показатели на пивоварната, Сирянос не получава пари от гръцките банки. Затова и му се наложило да вземе заем от банка в Люксембург.

Не само Сирянос е скептично настроен към уверенията на гръцкото правителство за предстоящ икономически възход. На тези уверения не вярват и обикновените гърци. Икономическата криза засегна особено силно гръцките семейства. Безработицата достигна 27 процента. Днес в Атина има много повече бездомници, отколкото преди. Дори и в някои от престижните квартали вече са създадени обществени кухни за бедните.

Семействата обедняват

„Установяваме нарастващо обедняване на обществото. Особено силно са засегнати гръцките семейства“, казва Христос Кациулис, шеф на бюрото на германската фондация „Фридрих Еберт“ в Атина. Той разказва, че правителството спира помощите за безработни и здравната осигуровка след една година. „Така бедните семейства стават зависими от помощта на близки и роднини. Тази тенденция засилва още повече вече съществуващото разделение на обществото на бедни и богати“, казва Кациулис.

Настроението сред населението е песимистично. Никой вече не вярва в предстоящия подем, така силно прокламиран от правителството и медиите в началото на ротационното председателство на ЕС. Предприемачът Атанасиос Сирянос смята, че най-важното сега е да бъдат създадени нови работни места. „Безработицата е най-сериозният проблем пред гръцката икономика“, казва той.

Вярно, че гръцката държава иска да инициира нова програма за заетост с помощта на ЕС и да създаде няколкостотин хиляди нови работни места, само че реформите се влачат и програмата все още не дава почти никакви резултати. „Законовите рамки за много неща в Гърция се променят толкова бързо, че администрацията не успява да напасва предписанията към съответната ситуация. Това коства време, отнема много сили и администрацията не може да работи за икономиката и гражданите“, казва Христос Кациулис.

„Данъчната администрация например е пълна катастрофа“, казва един застрахователен агент, който иска да остане анонимен. Подкупите са нещо обичайно, когато хората искат да намалят данъчното си бреме или да предотвратят данъчна проверка. Самият гръцки министър на административната реформа Кириакос Мицотакис откровено призна на една пресконференция, че корупцията и данъчните измами са ежедневие в Гърция.

Провалът на европейските „спасители“

Предприемачът Атанасиос Сирянос е твърдо убеден, че Тройката (ЕС, ЕЦБ и МВФ) е подценила истинските проблеми на Гърция. „Препоръките ѝ само засилиха рецесията и масовата безработица. Много по-рано Тройката трябваше да настоява за съкращения в огромния държавен апарат“, смята Сирянос.

„Бих казал, че първите три години бяха пропилени. И това не се дължи само на „пациента“ в лицето на гръцката икономика и гръцката политика, но и на „доктора“. На всички доктори, дошли отвън“, казва Сирянос. Същевременно той е убеден, че човек не бива да разчита само на помощ отвън, както и че страната му има достатъчно собствен потенциал.

 

 

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.