Григор: След такъв мач боли

| от |

Григор Димитров изигра силен мач в двубоя му с Рафаел Надал на четвъртфиналите на Australian Open. Ето и какво каза Гришо на последвалата пресконференция, преводът е на TennisKafe:

- Как гледаш на този мач – като пропусната възможност или стъпка напред?
– В момента изпитвам смесени чувства. Тежко е да загубиш подобен мач, първият ми четвъртфинал. Излязох на корта с мисълта единствено за победа. Поздрави за Рафа, той е изключителен боец, а извън корта е страхотен човек. В последните няколко години направихме оспорвани битки, сега отново и се надявам, че в бъдеще ще има още от тях. В момента съм развълнуван при мисълта да се завърна на корта и да започна да тренирам, да достигна пак до същата фаза на турнира и да опитам отново.

Разбира се, силно съм разочарован, няма какво да ви лъжа, но в крайна сметка трябва да си взема поуки както от негативните, така и от позитивните неща и да продължа напред. Отново – поздравления за Рафа, мисля, че той направи много силен мач. Той не е просто един от най-добрите, в момента той е най-добрият. Надявам се в бъдеще да имаме още подобни битки.

- На мрежата си разменихте няколко думи. Какво ти каза той?
– Не искам да ви казвам какво точно ми каза. Двамата изпитваме огромно уважение един към друг както на корта, така и извън него. Той просто ми пожела късмет и неща от този род. С него често си разменяме шеги. Поздравявам го, поздравявам и екипа му. Той е добър човек.

- Как ще се отразят тези две седмици на увереността ти?
– Увереността, да, в известна степен тя винаги ще присъства в мен. Добре е усилията ти да бъдат в известна степен възнаградени, а самото достигане до четвъртфинал за мен е нещо голямо. Но имах очаквания към себе си и те не бяха просто да изляза на корта и да играя. Загубата за мен бе най-голямото разочарование, но в крайна сметка човек иска да се постави именно в такава позиция – четвъртфинали, полуфинали и финали на големите турнири. Това е целта ми и именно това е причината да имам голямо желание да се завърна на корта. Разбира се, имаше и малко сълзи, но така трябва да е. Трябва да боли. И боли.

- Колко тежко ти бе, започвайки четвъртия сет, след като преди това бе загубил два толкова осповани тайбрека?
– Не беше лесно, никак не беше лесно. Имах усещането, че той всъщност повиши малко нивото си, а и физически ме превъзхождаше. Въпреки че на моменти имах своите шансове, той така и не ми даде възможност да поема контрол в неговите сервис геймове. Всъщност в този четвърти сет той сервира много добре. И двамата имахме трудности в определени моменти, но така е в тениса. Различно е, когато играеш срещу Рафа в сравнение с мачовете срещу другите тенисисти. В известна степен знаеш какво да очакваш, но въпреки това понякога нещата пак се развиват по неговия начин. Четвъртият сет можеше да се развие и по друг начин в зависимост от старта му, но в крайна сметка изходът не беше много положителен за мен.

- След края на мача Рафа сподели, че имаш всички качества да се превърнеш в страхотен шампион. Подобни думи означават ли нещо за теб?
- Хубаво е да чуеш подобно нещо за себе си и съм поласкан от думите му, но докато това не се случи, дори и вие да го казвате, все още не е реалност. Двамата се познаваме много добре и изпитваме голямо уважение помежду си. Разбира се, че oценявам казаното от него, но все още ми предстои много дълъг път на развитие. Въпреки че не винаги показвах най-добрия си тенис през тези две седмици, чувствам, че съм подобрил играта си. Работата, която свърших през последните месеци, започва да се отплаща, а на този етап това е най-важното нещо за мен.

- Спомена физическата му издръжливост в четвъртия сет. Смяташ ли, че това е част от твоята игра, в която все още има върху какво да работиш?
- Да, донякъде е така. Всеки тенисист трябва да е изключително издръжлив, особено в краката. Тенисът се превърна в много физически изискващ спорт през последните години и единствено най-силните играчи оцеляват. Ако погледнем към тенисистите от Топ 8, повечето от тях са печелили титли от Големия шлем, много са силни и притежават огромен опит. Наясно съм, че има елементи от играта ми, които определено мога да продължавам да развивам. Когато изляза на корта или вляза във фитнеса всеки ден, аз не работя за следващия ден, а гледам напред към бъдещето. В крайна сметка тенисът не е спринт, а по-скоро маратон. Винаги е хубаво да видиш на какво ниво си, играейки във формат 3 от 5 сета на турнири като този.

- Ако можеше отново да изиграеш този форхенд при сетбола, щеше ли да подходиш по същия начин? Беше ли притеснен при изпълнението му?
- При кой от всичките?

- В третия сет.
– Ами този в първия? Аз съм по-ядосан заради него. Какво мога да кажа? Разочароващо е, но все пак съм щастлив, че поех инициативата. Веднъж направиш ли го, никога не поглеждаш назад. В живота е същото – правиш няколко грешки, но те остават в миналото. Определено трябва да забравя този удар. Сигурен съм, че можеше да направя нещо по-различно, но на корта всичко се решава в рамките на една секунда.

TennisKafe.com

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.