Григор отпадна още на старта в Токио

| от chronicle.bg |

Григор Димитров за пореден път през този сезон показа класа, но не и стабилност и напусна Rakuten Japan Open след 4-6 6-3 1-6 от Беноа Пер. Българинът вкара няколко невъзможни топки, представи се силно от бекхенд, както и на мрежата, но допускаше нелогични грешки в ключови моменти и те му затвориха вратат към втория кръг. В добавка, Григор реализира едва един от 13 брейкбола в мача.

Димитров започна мача крайно неуверено и с две непредизвикани и две двойни грешки се самопроби в първия гейм. Виждаше се, че българинът търсеше концентрацията си в тези минути, но не успя да забави ритъма на разиграванията и да си даде време да я намери, а вместо това предаде подаването си. Пер пък се представяше стабилно на свой сервис и в целия сет отпусна само пет точки на българина на свой начален удар.

При 2-1 гейма, французинът изигра дълбок бекхенд в ъгъла на корта и след това матира Григор с маркова къса сякаш, за да покаже, колко комфортно се чувства на корта в днешния ден. Григор бързо намери правилните ходове в подаванията си и с добре построени комбинации натискаше форхенда на Пер, но така и не намираше пътя към евентуален рибрейк. Българинът завърши първата част с цели 10 непредизвикани грешки (срещу 3 на противника), като повечето от тях идваха директно от ретур.

По този начин Пер спокойно затвори сета с гейм на 15 за 6-4 без да е бил изправен пред брейкбол, а едно от малкото положителни неща за Димитров беше класата на бекхенда му. Талантът ни спечели сервиса си на старта на втората част и най-после успя да направи поредица от уверени ретури, с които си подсигури три брейкпойнта, а Пер гневно запрати топката в трибуните при последната точка.

Световният №32 изигра изключително прибързано следващия си сервис, но Григор не се възползва и улесни съперника с непредизвикана грешка, след което пропиля и другите си шансове. Още един хладнокръвен бекхенд последван от брилятно стоп воле за 3-2 все пак ни накараха да повярваме, че Димитров продължава да е в битката за мача, макар да беше успял да спечели едва 6 от 22 двубоя след загубен първи сет през този сезон.

Българинът започна видимо да надиграва Пер и отново си подсигури 0-40, но въпреки няколкото страхотни отигравания, остави общо пет шанса за пробив да му се изплъзнат. При последния, Григор загуби първата си грешка на мрежата от общо 12 излизания, но и последният бекхенд на французина като по чудо прелетя над мрежата.

При 4-3, Пер започна гейма си с две двойни грешки и отново беше изправен пред 0-40, а при втората възможност Григор най-после срути стената и излезе с пробив напред. Французинът пък изля гнева си върху мрежата и я удари три пъти с ракетата си, но дори не получи предупреждение. Григор прояви чувство за хумор и преди да започне да сервира за сета пооправи леко филето и макар да се нуждаеше от три сетпойнта, рестартира мача с прекрасен бекхенд на линията.

Пер имаше едва 39% вкаран първи сервис във втория сет на сметката си и изглеждаше наистина изнервен, само че Григор по никакъв начин не се възползва от това след почивката. Напротив, с двойна грешка българинът изостана с 0-30 в подаването си, а при 0-40 отрази първия брейкпойнт, но с непредизвикана грешка от форхенд материализира втория. Пер затвърди с гейм на 15 и вече водеше с 3-0.

Григор се добра до 40-40 с невероятен бекхенд пасинг шот и дори имаше брейкпойнт при 1-3, само че французинът отново вкара хубав първи сервис, атакува мрежата и запази аванса си за 4-1. Играта на Димитров просто се разпадна в следващия гейм, той допусна нов пробив за 1-5 и предаде мача с 1-6.

 
 

Първият старт на ракетата Falcon 9 след аварията е предвиден за 16 декември

| от chronicle.bg |

Първият старт на тежката ракета-носител „Фалкон-9″ на американската компания SpaceX след септемврийската авария, е предвиден за 16 декември, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на телекомуникационната компания „Иридиум комюникейшънс“, която възнамерява да изведе с ракетата десет съобщителни спътници от ново поколение.

Ракетата ще бъде изстреляна от базата на ВВС Вандерберг в щата Калифорния в 12:36 часа по времето на Западното крайбрежие на САЩ /22:36 ч. българско време/.

„Фалкон-9″ трябва да достави спътниците на ниска околоземна орбита.

 
 

И ние можем да пеем на английски… и не само!

| от |

#ЗТП е популярен хаштаг в Twitter и означава ‘Земи тоя превод. В случая можем да добавим и ‘Земи това изпълнение! Предлагаме ви избрана селекция песни, в която български изпълнители пеят на чужд език! Резултатът е разтърсващ… от смях.

Започваме, разбира се, с песента, която „подлуди социалните мрежи“. Макар Издислав да се появи едва миналата седмица, със сигурност заслужава първото място.

Когато Екстра Нина пееше на френски, Фики и ръце нямаше, не само крака :)

Шоуто на Слави обаче държи рекорда по брой „шедьоври“ от времето, когато реши да интернационализира патриотичния фолклор. Резултатът е изключителен.

Камон, камон шаутед

дъ Туркиш дженерал

фром дъ таун оф Панагюрище.

Айм дъ мейкър оф дъ флаг,
дъ продюсър оф дъ знак
деф ор либъртииииии….

И ако вече сте с отворена уста само чуйте “Get back, get back, maiden Kalino”!

Има и вариант на “Sitting down is Djore dos”

И нашият фаворит… засега…
Иф ай дай ор иф дей кил ми,
дончу край тунайт фор ми,
Гоу ту дринк уиски енд биър,
рокендрол фореевър!

Но ако си мислите, че Слави се е сетил единствен бъркате! Поп фолка отдавна е „Danger zone“ за езика на ШекспирТ!

Дори Лили Иванова владее този език още от времето на първите английски крале…

А поп-фолка помни полиглота Коста Марков, който пееше песните си на два езика едновременно… (От 01:50 за английски превод)
Оунли ю кен чуз хус дъ уан ху уил люз!

А кака ви Сашка поздрави немскоговорящите с Камъните падат на… швейцарски както сама каза. Няма да казваме какво чуваме…

Tук се затруднихме, но Уна пасиооооон е може би песен, на може би испански…

Дори Луна пропя на английски… или на нещо, което прилича…

Ако се сетите за някоя пропусната песен, заслужаваща място тук, пишете!

Ние завършваме с Бейби юр он май майнд на Преслава…

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.