Григор Димитров отпадна в Синсинати

| от chronicle.bg |

Българският тенисист Григор Димитров пропусна да победи Анди Мъри в третия кръг от турнира в Синсинати. Той пропиля мачбол, преднина от сет и два пробива във втория, както и брейк аванс в решителната част и в крайна сметка напусна Western&Southern Open след обрат за 6-4 6-7(3) 5-7 от Анди Мъри.

За почти два пълни сета талантът ни играеше ней-добрия си тенис през сезона и напълно засенчи класата на световния №2, само че спадовете в концентрацията в наистина важните моменти го спряха от победата, която щеше да го класира на четвъртфинал в Синсинати за първи път в кариерата му, пише Tenniskafe.com.

Григор се хвърли в двубоя с огромна жажда да победа и си осигури два брейкпойнта още в първия гейм, а бекхенд в аут на Мъри възнагради усилията му. Димитров стоеше равностоен в разиграванията и от бекхенд, а комбинациите от форхенд страната му летяха със страшна сила в полето на световния №2. Българинът бързо затвърди, а при 2-0 и 30-30 пресили смач, което позволи на шотландеца да се разпише в резултата.

Много интелигентно построено разиграване и дълбок сечен бекхенд в точния момент дадоха на Григор нови два брейкпойнта при 3-1, само че Мъри оцеля в размяната основната линия, добра се до равенство и все пак удържа сервиса си. Последваха няколко тихи гейма, в които Димитров увеличи количеството на уинърите си и вече имаше 20 преди да застане на линията за начален удар при 5-4.

В този момент Анди пробва да натисне и след зрелишна размяна достигна до прекрасно стоп воле на Димитров, за да си подсигури брейкпойнт. Григор обаче бързо го прати в историята и с два прекрасни сервиса приключи откриващия сет с 6-4. В ударите на Мъри липсваше обичайния ритъм, а и Димитров го притискаше неуморимо, което се пренесе и във втория сет.

Най-добрият ни тенисист отново стигна до шансове за пробив в подаването на шотландеца, който подпечата брейка с двойна грешка. В тези минути Димитров играеше може би най-добрия си тенис през сезона и тотално доминираше над световния №2, който през миналата седмица грабна и трофея от Мастърса в Монреал. Нов гръмотевичен форхенд отекна в микрофоните край корта и затвърди пробива за 2-0.

Днес сякаш всичко в играта на Григор работеше перфектно и той прекрати поредната размяна на висока скорост от основната линия с изящна къса топка, която направи резултата 3-1. Димитров нямаше никакво намерение да отпуска хватката и направи 0-40 на следващото подаване на Мъри, а при трети брейкпойнт Анди се пропука и победата изглеждаше страшно близо.

И вместо да затвърди уверено пробива, Григор допусна рибрейк за 2-4, като дори направи двойна грешка при 15-40. При 3-4 последва крайно нервно подаване на Димитров, в който и двамата тенисисти редуваха леки грешки със страхотни изпълнения. Талантът ни на практика играеше без първия си сервис и макар да спаси два бпейкпойнта, се пропука при третия и резултатът стана 4-4.

Димитров все пак стабилизира подаванията си и сетът влезе в тайбрек, но в него наниза още няколко пропуска, сред които и двойна грешка на сетбол за 3-7 точки. Повлиян от загубения сет, Григор веднага подаде сервиса си в началото на решителния сет и изостана с 0-2. Бекхенд уинър и впечатляващ ретур отвориха три шанса за рибрейк пред Димитров и той грабна втория.

Настроението в играта на българина се завърна и скоро той проби още веднъж и продължи серията си до пет поредни гейма от 0-2 до 5-2. За съжаление обаче, Димитров отново не запази концентрация в ключов момент и при 3-5 набързо изостана с 0-40, след което допусна двойна грешка и се самопроби.

Българинът дръпна спусъка с форхенд уинър и си осигури мачпойнт при 5-4, но го пропиля леко и Анди изравни геймовете. Сривът за Григор продължи и с още един пробив Мъри приключи обрата си за 4-6 7-6(3) 7-5.

 
 

София Вергара – съдена от ембрионите си

| от chronicle.bg |

Звездата от „Модерно семейство“ София Вергара е съдена от…два замразени ембриона, които е заплодила заедно с бившия си партньор. 

Зародишите, наречени Ема и Исабела, са вписани в документите по съдебното дело.

Вергара се раздели с Ник Лоб през 2014 година, след като той вече веднъж се опита безуспешно да я съди за попечителството над ембрионите. Според новото дело обаче самите ембриони са били лишени от наследството, което им се полага според тръста, основан на тяхно име, защото Вергара отказва да им позволи да се развият и да бъдат родени, както първоначално е предвидено. Тръстът е създаден за тях в Луизиана, въпреки че ембрионите се намират в Калифорния. Лузиана е „пролайф“ щат и според законите му оплодена яйцеклетка е виждана като „юридическо лице“. В документите по делото фигурират имената на оплодените яйцеклетки, но не и на самия Лоб. Делото иска попечителството на зародишите да бъде дадено на Ник Лоб, който да им осигури раждане и живот.

София Вергара и Лоб преминаха пред инвитро процедура през 2013 година. Договорът, подписан от двамата тогава, постановява, че никой от тях не може да прави каквото и да е с ембрионите без съгласието на другия.

Адвокатите на Вергара подчертават, че тук дори не става дума за ембриони, а за оплодени яйцеклетки и единствената причина да бъде заведено делото е, за да намери как Ник Лоб да свързва името си с това на Вергара.

 
 

Първи кадър на Том Холанд като Спайдърмен

| от chronicle.bg |

Колкото и филми да сме гледали за Спайдърмен досега, напът сме да видим първия за Питър Паркър. В новия филм за супергероя с Том Холанд в главната роля ще проследим историята на Питър – момчето, което се превръща в Спайдърмен, докато живее обичайния си тийн живот.

За Холанд това не е екшън филм, а по-скоро история за момче, което се бори за това, да успее да заговори момиче, докато се опитва междувременно и да спаси града.

„Спайдърмен: Завръщане у дома“ ще се появи на екран през лятото на 2017-а.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена