Григор Димитров отпадна в Синсинати

| от chronicle.bg |

Българският тенисист Григор Димитров пропусна да победи Анди Мъри в третия кръг от турнира в Синсинати. Той пропиля мачбол, преднина от сет и два пробива във втория, както и брейк аванс в решителната част и в крайна сметка напусна Western&Southern Open след обрат за 6-4 6-7(3) 5-7 от Анди Мъри.

За почти два пълни сета талантът ни играеше ней-добрия си тенис през сезона и напълно засенчи класата на световния №2, само че спадовете в концентрацията в наистина важните моменти го спряха от победата, която щеше да го класира на четвъртфинал в Синсинати за първи път в кариерата му, пише Tenniskafe.com.

Григор се хвърли в двубоя с огромна жажда да победа и си осигури два брейкпойнта още в първия гейм, а бекхенд в аут на Мъри възнагради усилията му. Димитров стоеше равностоен в разиграванията и от бекхенд, а комбинациите от форхенд страната му летяха със страшна сила в полето на световния №2. Българинът бързо затвърди, а при 2-0 и 30-30 пресили смач, което позволи на шотландеца да се разпише в резултата.

Много интелигентно построено разиграване и дълбок сечен бекхенд в точния момент дадоха на Григор нови два брейкпойнта при 3-1, само че Мъри оцеля в размяната основната линия, добра се до равенство и все пак удържа сервиса си. Последваха няколко тихи гейма, в които Димитров увеличи количеството на уинърите си и вече имаше 20 преди да застане на линията за начален удар при 5-4.

В този момент Анди пробва да натисне и след зрелишна размяна достигна до прекрасно стоп воле на Димитров, за да си подсигури брейкпойнт. Григор обаче бързо го прати в историята и с два прекрасни сервиса приключи откриващия сет с 6-4. В ударите на Мъри липсваше обичайния ритъм, а и Димитров го притискаше неуморимо, което се пренесе и във втория сет.

Най-добрият ни тенисист отново стигна до шансове за пробив в подаването на шотландеца, който подпечата брейка с двойна грешка. В тези минути Димитров играеше може би най-добрия си тенис през сезона и тотално доминираше над световния №2, който през миналата седмица грабна и трофея от Мастърса в Монреал. Нов гръмотевичен форхенд отекна в микрофоните край корта и затвърди пробива за 2-0.

Днес сякаш всичко в играта на Григор работеше перфектно и той прекрати поредната размяна на висока скорост от основната линия с изящна къса топка, която направи резултата 3-1. Димитров нямаше никакво намерение да отпуска хватката и направи 0-40 на следващото подаване на Мъри, а при трети брейкпойнт Анди се пропука и победата изглеждаше страшно близо.

И вместо да затвърди уверено пробива, Григор допусна рибрейк за 2-4, като дори направи двойна грешка при 15-40. При 3-4 последва крайно нервно подаване на Димитров, в който и двамата тенисисти редуваха леки грешки със страхотни изпълнения. Талантът ни на практика играеше без първия си сервис и макар да спаси два бпейкпойнта, се пропука при третия и резултатът стана 4-4.

Димитров все пак стабилизира подаванията си и сетът влезе в тайбрек, но в него наниза още няколко пропуска, сред които и двойна грешка на сетбол за 3-7 точки. Повлиян от загубения сет, Григор веднага подаде сервиса си в началото на решителния сет и изостана с 0-2. Бекхенд уинър и впечатляващ ретур отвориха три шанса за рибрейк пред Димитров и той грабна втория.

Настроението в играта на българина се завърна и скоро той проби още веднъж и продължи серията си до пет поредни гейма от 0-2 до 5-2. За съжаление обаче, Димитров отново не запази концентрация в ключов момент и при 3-5 набързо изостана с 0-40, след което допусна двойна грешка и се самопроби.

Българинът дръпна спусъка с форхенд уинър и си осигури мачпойнт при 5-4, но го пропиля леко и Анди изравни геймовете. Сривът за Григор продължи и с още един пробив Мъри приключи обрата си за 4-6 7-6(3) 7-5.

 
 

Когато снимките ти попаднат в ръцете на Photoshop-шегаджия

| от chronicle.bg |

Вече сме ви разказвали за Photoshop-факира Джеймс Фридман. Това е онзи забавен човек, който приема молбите на хората буквално и им връща снимки с позиция и чувство за хумор. Е, те рядко отговарят на желанията на потребителите, но това няма значение. Социалните мрежи са луди по Фридман.

За това говори и фактът, че има 873 хил. последователи в Twitter, с които редовно комуникира. В снимки.

Предлагаме ви поредна порция Photoshop-хумор.

 

 

 
 

Анджелина Джоли представи новия си филм

| от chronicle.bg, по БТА |

Анджелина Джоли направи премиерно представяне в Камбоджа на новия си филм в присъствието на краля на страната Нородом Сиамони, предадоха световните агенции.

Прожекцията на лентата „Първо убиха баща ми“ , която се фокусира върху геноцида на режима на Червените кхмери в периода 1975-1979 година, се състоя в древния храмов комплекс Ангкор Ват.

Филмът под режисурата на Анджелина Джоли е екранизация на едноименния роман на активистката за правата на човека Лунг Унг, в който тя си спомня за детските години и за преживения ужас по време на бруталния режим на Пол Пот. Тя е била петгодишна, когато неговите главорези нахлуват в камбоджанската столица Пном Пен. Момичето е изпратено в трудов лагер и преживява нечовешки страдания. При режима на Пол Пот е избито една четвърт от населението на Камбоджа.

Страната е близка до сърцето на Джоли. Тук тя засне филма си в периода 2015-2016 година, от тази държава е и осиновеният й син Мадокс, припомнят агенциите.

 
 

Рецепта за рулца от тиквички

| от Росица Гърджелийска |

Това е вкусна рецепта, подходяща както за вегетарианци, така и за месоядни. Причината – можете да добавите месо по желание. В противен случай може да се насладите на вкусотия, подходяща за по-топлото време. Неин автор е Росица Гърджелийска.

ТЯ работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нужните продукти за рулцата от тиквички: 

3 тиквички
1 голяма глава лук
250 гр гъби
250 гр доматена пасата
15 чери домати
чубрица
магданоз
1 ч.ч. настърган пармезан
сол и пипер
3 лъжици олио от гроздови семки

DSCN8100

Начин на приготвяне:

Нарежете тиквичките на дължина на тънки ленти, посолете ги обилно и ги оставете да се изцеждат около 30 минути.

През това време нарежете на ситно лука и гъбите, сложете ги в тиган с олиото и ги гответе, докато омекнат.

Добавете към тях доматената пасата и чери доматите и продължете да готвите, докато се сгъсти.

Добавете чубрицата, магданоза и сол и пипер на вкус.

Попийте лентите от тиквички с кухненска хартия, завийте ги в рулца и ги подредете в тавичка за печене.

Във всяко рулце сложете малко от соса и остатъка намажете отгоре. Поръсете с пармезан, хвърлете във фурната и изпечете до златисто.

Сервирайте горещо и накарайте всички да ахнат във възторг. (Разбира се, ако сте неудържимо месоядни, не се страхувайте да добавите бекон или малко телешка кайма)

DSCN8105

 
 

„Лъв: Стъпки към дома“: Едно истинско приключение

| от |

„Лъв“ или Lion е едва вторият филм от официалната листа с номинирани за 89-тите награди „Оскар“, който излиза по кината у нас. Първият беше „Първи контакт“ и както се случва с повечето Оскарови филми, не получи най-големия отзвук на света. Което е жалко, разбира се. Има смисъл някои филми да са номинирани за едни от най-престижните и бляскави статуетки в света на седмото изкуство, а други не.

И „Лъв“ е един такъв филм.

Това е първият пълнометражен проект на режисьора Гард Дейвис – един от режисьорите на чудесния сериал Top of the Lake – и е адаптация по книгата на Сару Бриърли A Long Way Home.

Самият Сару има уникална история – роден и расъл до петата си годишнина в един от най-бедните индийски райони, без да може да чете и да пише, една вечер малкият Сару се губи в многолюдна Индия и по стечение на обстоятелствата попада в системата за сираци. А оттам при семейството на Сю и Джон Бриърли, австралийска двойка, която го осиновява. Така от бедно и мърляво индийче Сару порасва в приятен млад мъж, който говори английски, носи отговорност за делата си и учи в университет.

Някъде там в главата на младия мъж се загнездва идеята, че трябва да потърси изгубеното си семейство – майка, по-голям брат и сестра. Идеята прераства в план, благодарение на появилата се по онова време Google Earth, която по-късно се превръща в обсесия. В продължение на няколко години Сару не мисли за нищо друго, освен за това. Денонощно. Непрекъснато. Идеята за Индия, майка му и брат му го преследва в сънища и будни състояния, превръща се в определяща за ежедневните му нужди, става неговата сянка, надвиснала тежко над ума му. Ум, който няма покой.

Да бъдеш обсебен от идеята за някой или нещо, е най-лошото лекарство, което може да дадеш сам на себе си. То ти носи непоносима вреда, лашка те в състояния на еуфория и депресия, кара те да имаш очаквания и неизменно да бъдеш разочарован от тях впоследствие.

„Лъв“ обаче е от тези амбициозни и красиви филми, които ти казват, че понякога, само понякога, мечтите в действително се сбъдват. Те не идват така, както ние си представяме, че ще се случат, нито са опаковани в нашите илюзии, но когато най-после пристигнат, знаем, че са се случили.

Първата част на „Лъв“ се случва в екзотична Индия. Безкрайните кадри и истинските емоции, които играта на малкия Съни Пауар и младия Абхишек Барате ти носят, те карат да помиришеш и да докоснеш мръсотията и красотата на тази толкова различна страна.

Съни Пауар е момчето, което открадва шоуто в „Лъв“ безспорно. Той и Абхишек правят дебют на голям екран и са големите звезди на тази продукция. Нешлифовани, чувствени, естествени, чудесни… Мръсните им крака, дивите им погледи, диалозите им на хинди са онова вкусно усещане, което „Лъв“ оставя след себе си в зрителите.

Втората част е запазена за Никол Кидман и Дев Пател. И малко от Руни Мара, която винаги е чудесна на голям екран, но тук е отстъпила мястото в светлините на прожекторите на другите. Дев Пател от друга страна е един от младите британски актьори, които заслужават внимание и адмирации. Кариерата му стартира от дивия тийн-сериал Skins и стига до работа с Дани Бойл в „Беднякът милионер“, който му носи първа номинация за БАФТА. Днес, няколко години по-късно, пораснал и възмъжал Дев Пател в крайна сметка получава и първата си номинация за „Оскар“ за „Лъв“ и прибира тазгодишната БАФТА за поддържаща мъжка роля в джоба си. Дев Пател е чудесен. Винаги, когато някой има възможност да го гледа, нека да го прави.

Същото важи и за Никол Кидман. Макар темата с осиновяването да й близка, в крайна сметката първите й деца с Том Круз са именно осиновени, в живия живот Кидман е някак затворен и студен човек. Но пък е прекрасна на кино. Тази порцеланова, висока жена успява да изкара на голям екран емоции, каквито в живота някак не може, и да ги пресъздаде с малко думи и повече мимики, отколкото лицето й, минало през няколко разкрасителни процедури, иначе би позволило.

Към всичко това добавяме чудесна музика, великолепни кадри и една сантиментална история, която може и да ви накара да си поплачете.

В „Лъв“ всеки може да открие по нещо за себе си. Дали това ще е екзотиката на толкова различната от нас Индия, дали ще е тематиката, дали ще е красотата на Австралия, дали ще е епичната музика на Дъстин О`Халоран и Волкер Белтерман или нещо съвсем различно, което ние не сме видели, няма значение. Но си го причинете на кино. Не случайно някои филми са номинирани за „Оскар“, а други не са, както казахме в началото.