Гръцкият парламент одобри споразумението

| от chronicle.bg |

Гръцкият парламент одобри третата спасителна програма на стойност 85 млрд. евро след дебати, продължили цяла нощ, съобщи АФП, цитирана от БГНЕС.

С 222 гласа „за“, 64 „против“ и 11 „въздържали се“ гръцкият парламент одобри новото споразумение, постигнато от правителството в Атина с кредиторите по трети пакет финансова помощ за страната, предаде БНР.

Ципрас определи споразумението като принудителен избор и изтъкна, че до него се е стигнало, тъй като страната е била изправена пред дилемата или меморандум с еврото, или меморандум с драхмата, съобщава БТА.

Документът се състои от две части, едната, от които включва списък с около 40 реформи, изисквани от кредиторите за освобождаване на траншове от програмата за заем. Втората упълномощава министъра на финансите и гръцкия Фонд за финансова стабилност да подпишат споразумението и всички документи, които вървят в пакета с него.

Програмата е придружена от Меморандум за разбирателство (общо 354 страници) между Европейския стабилизационен механизъм , ЕК, ЕЦБ и МВФ.

Премиерът Алексис Ципрас призова парламента да одобри сделката, за да се гарантира способността на страната да оцелее и да продължи да се бори.

„Гръцкото правителство изпълнява договореностите, постигнати на срещата на върха на Еврозоната на 12 юли“, заяви премиерът Алексис Ципрас пред депутатите в края на пленарната сесия, която продължи цяла нощ.

„На срещата на върха на 12 юли беше постигнато трудно решение, а правителството изпълнява това, което беше договорено тогава“, каза Ципрас, като подчерта, че „не съжалява, че се е борил за правата на хората и е избрал компромиса с кредиторите“.

Премиерът се фокусира върху новия гръцки приватизационен фонд, който ще бъде базиран не в Люксембург, както първоначално искаха кредиторите, а в Атина.

„Част от постъпленията ще отидат за рекапитализиране на банките и за икономическото развитие“, подчерта Ципрас.

По-рано гръцкият финансов министър Евклид Цакалотос заяви пред депутатите, че днес има задължението да отиде на заседанието на Еврогрупата с ратифицирано споразумение и одобрени реформи, което беше предварителното условие на кредиторите за отпускане на помощ.

Гърция ще извърши бърза приватизация на пристанищата, регионалните летища и оператора на електрическата мрежа. Това е записано в меморандума за разбирателство, договорен в преговорите между Атина и международните кредитори. Съгласно документа от 29 страници, с копие от което разполага агенция Ройтерс, приходите от приватизацията се очаква да бъдат в размер на 6,4 млрд. евро в периода 2015-2017 година.

В документа са изброени редица мерки, които трябва да приложи правителството, за да получи новата тригодишна спасителна програма в размер около 85 млрд. евро.

Приватизацията на оператора на гръцката национална електрическа мрежа ADMIE може да бъде избегната, ако бъде предложена алтернативна схема с идентични резултати, е записано в документа.

Датите за провеждане на търговете за пристанищата в Солун и Пирея трябва да бъдат обявени до края на октомври. Регионалните летища ще бъдат приватизирани при текущите условия. Миналата година германският летищен оператор „Фрапорт“ бе избран за предпочитан кандидат-купувач, но сделката бе замразена след поемането на държавното управление от правителството на Алексис Ципрас, припомня Ройтерс.

Междувременно германското външно министерство обяви, че Германия се нуждае от още време, за да се запознае подробно със споразумението за третата спасителна програма за Гърция преди да излезе с официална позиция по него.

Говорител на ведомството уточни, че е необходимо „достатъчно“ време, за да бъде разгледан целият документ от 400 страници. Той съдържа фискалните и други мерки, които Атина ще вземе, за да получи спасителният заем от международните кредитори. От министерството в Берлин се ангажираха, че официалната позиция на Германия ще бъде обявена до края на седмицата.

 
 

Апартамент на Дейвид Боуи в Ню Йорк се прдава

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившият апартамент на Дейвид Боуи край южната част на Сентръл парк в Ню Йорк е обявен за продан.

Дейвид Боуи, който вече не е между живите, и съпругата му Иман живееха в апартамента през 90-те години на миналия век, преди да го продадат през 2002 г. Те оставиха пиано в апартамента, когато се преместиха в друго жилище. То все още е там.

Апартаментът с три спални с прекрасен изглед към Сентръл парк е обявен за продан за 6,5 милиона долара.

Според източници, цитирани от сп. „Форбс“, Боуи и Иман превърнали една от баните в апартамента в паник стая, в която да потърсят убежище, ако неканен гост проникне в жилището. Паник стаята впоследствие отново била превърната в баня.

След като продадоха апартамента, Боуи и Иман се преместиха в жилище в Сохо.

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 

Hills of Rock 2017 с още две сцени

| от chronicle.bg |

Фестивалът в Пловдив с участието на EVANESCENCE и GUANO APES става все по-голям, нови 12 групи бяха потвърдени за първото издание на HILLS OF ROCK, който ще се проведе на 30.06 и 01.07 на Гребния канал в Пловдив.

Фестивалът ще се реализира ежегодно и е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.

Френската хеви метъл банда EXISTANCE, румънците BASSKA, гърците FOLK & ROLL, CONQUERING LION от Македония, SHAZALAKAZOO от Сърбия, наред с българските PARAPLANNER, BLOODRUSH, HAYES & Y, PLASTIC BO, LIEVEIL, МЕРУДИЯ и УИКЕДА ще забият на две допълнителни сцени, които ще бъдат изградени на територията на фестивала. Освен тях е потвърдена и още една група за главната сцена, която ще бъде обявена в началото на месец април.

Poster NEW-Announcement

Билетите на цена от 80 лв. за двата фестивални дни са на изчерпване, а последни бройки ще намерите в OMV, The Mall, билетен център НДК, билетната каса пред община Пловдив, магазини “НА ТЪМНО”, както и онлайн на Eventim.bg и TicketPro.bg

Обявени до момента за HILLS OF ROCK 2017:

EVANESCENCE, GUANO APES, RAVENEYE, IMMINENCE, EXISTANCE (FRA), BASSKA (RO), FOLK & ROLL (GR), CONQUERING LION (MK), SHAZALAKAZOO (SR), SEVI, SILUET, KROSSFIRE, DREAM SKILLER, PARAPLANNER, BLOODRUSH, HAYES & Y, PLASTIC BO, LIEVEIL, МЕРУДИЯ и УИКЕДА.

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.