Гръцките „съкровища“ отново носят пари

| от |

Доскоро туризмът в Гърция бе в същото безнадеждно състояние, в което беше и държавата. През този сезон обаче браншът изживява истински ренесанс – включително и поради това, че кризата научи гърците да са по-гъвкави, прише Дойче веле.

Цената на чаша капучино в най-обикновено кафене беше скочила до безсрамните 4,80 евро, но вече отново може да се намери за 2,90 евро. А много хотели в Атина са доволни и на 40 евро за нощувка. В условията на икономическа криза много неща поевтиняха в Гърция, което сега се превръща в мотор за туризма.

През тази година в страната се очакват рекорден брой туристи – над 20 милиона, похвали се неотдавна премиерът Андонис Самарас. Големи туристически агенции като TUI и „Томас Кук“ отчитат сериозен ръст на резервациите, изразяващ се в двуцифрени числа. Това е добра новина, защото само допреди една година гръцкият туризъм буквално се беше сринал. Местните хора не ходеха на почивки поради липса на пари, а чуждестранните туристи избягваха Гърция заради икономическата несигурност и опасността от безредици. А страната има много съкровища, които може да предложи на туристите: море и слънце, антична история и добра храна.

Модернизирани хотели с повече туристически услуги

Много хотели използваха кризисната година за обновяване и модернизиране на туристическата база, за по-тясно профилиране – в семейни хотели или т.нар. Adults-only-Hotels (само за възрастни), или за разширяване на туристическите услуги. „Много хотели разнообразяват менютата за закуска и пристрояват зали за фитнес, макар че не винаги разбират, защо германските туристи толкова много държат на подобни неща“, казва Петер Щруб от туристическата агенция „Studiosus“.

Германските туроператори определят това развитие като ренесанс на туризма в Гърция, пише вестник „Генераланцайгер“. Цитиран е президентът на браншовия съюз Норберт Фийбих, който казва: „Отминаха времената, когато гръцките вестници публикуваха саркастични колажи на канцлерката Меркел с пречупен кръст. По онова време голяма част от германските туристи действително избягваха Гърция – за щастие това продължи кратко“. По този повод вестник „Рур Нахрихтен“ посочва, че след спад до около 2 милиона турсти през кризисната 2012 година, от миналия туристически сезон насам отново расте броят на германските туристи в Гърция.

„Никога не сме имали съмнения относно потенциала на Гърция“, казва пред „Зюддойче цайтунг“ Катрин Шпихала от TUI. Според нея обаче резултатът се дължи не само на адекватните действия на гръцките домакини, но и на реакцията на германските туроператорски фирми. Така например много от тях са започнали да предлагат засилено т.нар. Open Jaw Flight – полети, при които връщането е от летище, различно от това на пристигането. Това е привлякло много туристи, които по време на почивката си искат да посетят повече от един остров. Онова, над което и домакините, и туроператорите трябва да поработят още, е как да бъде удължен сравнително късият туристически сезон в Гърция – за да има например отворени ресторанти до по-късно през туристическия сезон. На остров Крит например сезонът вече продължава от Великден до ноември.

Факторът цени

Разбира се – цените също са важни. Специално при „Томас Кук“ почивките в Гърция са с около 3 процеста по-ниски, отколкото миналогодишните. Гръцкото правителство твърди, че от 2009 година насам цените на хотелските нощувки в страната са поевтинели с около една трета. Дали обаче те ще се задържат трайно на това ниво, предстои да видим: междувременно гърците успяха да спечелят нови пазари – все повече туристи от Индия и Китай откриват прелестите на егейските летни курорти. В резултат на това на някои от гръцките острови големите туристически агенции водят истински битки за повече хотелски легла, посочва „Зюддойче Цайтунг“.

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.