Говори с непознат – или за кризата в общуването по маршрута Монреал-Сеул-Ню Йорк… София

| от | | |

Лили Големинова

1

Спомням си като бях малка и ходех на море с баба и дядо и баба ми все бързаше да ме „запознае“ с други деца – да си дружим, да ги играем.


 

Да се научим да общуваме. Има неща, за които е добре да слушаме старите хора. Защото днес именно способността да общуваме и да създаваме контакти – очи в очи – е на изчезване. Преди 15-ина години, когато мислехме, че ще останем да живеем в Канада, бях изумена колко „сме напред“ в общуването от канадците. Като си идвахме през лятото, не спирах да разправям за една реклама в Квебек, която показва група големи хора на урок по танго и всички седят и гледат инструктора, той казва „започваме“ и всички продължават да го гледат… и той мисли, мисли и се сеща да добави – „обърнете се към човека вляво“ – и всички си отдъхват, защото някой им казва какво да правят. И това беше реклама на агенция за запознанства. Е, в България ние знам как да общуваме – си мислех, изпълнена с леко превъзходство аз. Но днес и тук май хич ни няма, а в Канада междувременно са помислили по въпроса и са построили спирка, която да „събира“ хората! И интелигентно, и добре измислено, и зелено.

Но първо да се разходим до един азиатски „тигър“, където живее една много, много работлива нация – Южна Корея. Въпреки че се считат за „топлата кръв“ на Изтока – тоест най-емоционални в тази част на света – и там имат проблеми с простите елементи на запознаването и общуването. И тъй като при тях проблемите се решават с високи технологии, са положили усилия и са измислили една кафе машина, която „сближава хората“. Ето как става това – за да получиш кафе, не трябва да си сам, трябва да има някой с теб, трябва да застанете на определените за това места, за да удостоверите, че сте двама и след това да отговорите на няколкото зададени на дисплея на кафемашината въпроси относно вашите интереси, работата ви… ей-такива неща. И след като сте го споделили с непознатия до вас и след като (а дано) сте открили сродна душа, или бизнес партньор или просто някой със сходни интереси, получавате кафе. Дори и да се окаже, че с човека до вас нямате нищо общо, пак получавате кафе. Защото сте опитали.

Проблемът с общуването явно е повсеместен, за да бъде използван често в рекламните кампании – там няли трябва да „напипат“ пулса на това, което тревожи обществото. Е, знаем как една симпатична крава дава своя принос към въпросното общуване.

duracell-bus-stop-heaters

Но да се върнем на спирката в Канада, и по-точно в Монреал – пресечната точка на френската и английската култура. Именно там голяма компания за батерии  „взима“ от общината една спирка (в Канада те всички са с покрив) и монтира в двата края на конструкцията по една поставка за ръка. И ако няколко човека (най-малко 5) се хванат за ръце и крайният в ляво и в дясно сложи ръката си на поставките, кабинката се затопля. А за град, в който зимата често носи минус 20 и минус 30, това си е нещо, за което си струва да си пообщуваш с непознати. Пък и „случи на зима“ тази кампания (под мотото „Моменти на топлина“), защото в Канада тя (зимата) беше от най-дългите и най-студените.

А за общуването сезони няма. Както и „работно време“ – ако си припомним песента на „Остава“ – „поговори със мен, нали работно време нямат думите...“ На финала ще ви върна към една друга история – този път мястото е Ню Йорк, имаме една смела майка, която пуска детето си без телефон (аууу!) да пътува с метрото – съвсем съзнателно и с цел. Това, може би си спомняте, доведе до много драми изамериканските форуми, стигна до Опра дори… но ми направи впечатление един от арументите на майката, под обстрела на въпроси „ама как ще се оправи детето, ако слезе на друга спирка или се изгуби“ - „ами ще попита някого, и ще се научи да говори с непознати хора“. Тук, разбира се, могат да се приведат куп анти-аргументи – че хората са лоши, че кой знае на какви може да попадне детето… Но надеждата е, че повечето хора са добри и че ако заговорим непознат, ако се наложи да го помолим да дойде, за да си вземем кафе или да се стоплим на спирката, шансовете той да е по-скоро добър и нормален са доста високи. Нали?!

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Bulgaria Air със 72-часови оферти на самолетни билети до 1 април

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air пуска промоционални самолетни билети от днес до 1 април включително.

Компанията предлага ниски цени за еднопосочни билети до Амстердам, Франкфурт, Берлин и Лондон. За всяка дестинация те ще са в продажба по 72 часа.

От 22 март до 24 март всеки може да резервира билет от София до Амстердам за 79 евро и може да пътува с него до 30 април.

Три дни след първата оферта, започват други две 72-часови промоции. Само между 27 и 29 март еднопосочните билети от София до Берлин ще бъдат на крайна цена от 49 евро, а тези до Франкфурт ще струват 69 евро. Пътниците ще могат да ги използват до 30 април.

Последната част от кампанията ще стартира на 30 март и ще е активна до 1 април включително. В този период Bulgaria Air ще предлага еднопосочни самолетни билети от София до Лондон само за 69 евро. Пасажерите трябва да ги използват до 30 април.

Цените на промоционалните билети са същите и за пътуване от съответния европейски град до София. Те са подходящи за кратки екскурзии или бизнес пътувания, тъй като в стойността им се включва 1 бр. ръчен багаж до 10 кг. Чекиран багаж може да бъде закупен само срещу 20 евро в посока. Традиционно в цените се включват и всички летищни такси, кетъринг на борда, избор на място в самолета и чек ин.

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи