Големият транспортен проект на Пловдив стартира с велоалеите

| от |

След реализирането на проекта за изграждане на 48 километра велоалеи за много години напред Пловдив ще бъде градът с най-добре регулирана велоалейна мрежа в България.

tr_proekt1

Това заяви кметът на Пловдив инж. Иван Тотев на началната пресконференция по повод реализацията на проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив“, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013, съфинансирана от ЕФРР, по време на която беше подписан договорът с фирма „Трансконсулт”, избрана за изпълнител на строителния надзор.

Велопроектът е част от големия транспортен проект и е на обща стойност 15 млн. лв. 380 дни е срокът за изпълнение, като 150 от тях са предвидени за изготвяне на работни проекти. Нашите специалисти вече ги разработват с идеята да сме готови за три месеца, увери Николина Добрилова от фирмата изпълнител Консорциум „Велоалеи Пловдив – 2013”.

tr_proekt2

Ще бъдат изградени 37 км изцяло нови велоалеи, а 11 километра вече съществуващи алеи за велосипедисти на бул. „България” и Гребната база ще бъдат рехабилитирани. Проектът включва преустройство на прилежащата инфраструктура от бордюри и тротоари, вертикална и хоризонтална сигнализация, връзки между маршрутите, паркоместа, антипаркинг елементи, 690 велостоянки по протежение на цялата територия и др. необходими компоненти.

До 60-65 км ще достигнат велоалеите в града с реализирането на общинските проекти за реконструкцията на бул. „Руски”, „Коматевско шосе” и изграждането на бул. „Северен”,  отбеляза инж. Тотев.

tr_proekt3

Велопроектът е част от концепцията на Пловдив за намаляване на вредните емисии и осигуряване на допълнителни възможности за предвижване в града, което от своя страна минимализира задръстванията, предоставя нови възможности за по-лесен, по-удобен, по-здравословен и евтин транспорт, допълни кметът и изрази надеждата си, че след създаване на условия ще се промени и културата при използването на този вид транспорт.

Крайният срок за приключване на големия транспортен проект е юли 2015 г. Освен изграждането на велоалеите, в него са включени система за управление на градския транспорт, въвеждане на електронно таксуване, изграждане на интелигентни светофарни уредби на 50 кръстовища и център за управление на трафика.

tr_proekt4

Общата цел, която си поставя проектът, е насърчаване използването на устойчиви начини на транспорт (обществен транспорт и придвижване с велосипед). Намаляването на замърсяването на въздуха, вследствие реализацията на проекта, ще има положителен ефект върху цялото население на Община Пловдив. Пътниците в обществения транспорт ще използват подобрени услуги, по-качествено обслужване и намалено време за пропътуване на разстоянията. За ползвателите на леки автомобили реализацията на проекта ще осигури по-бързо и безопасно придвижване. Ще бъде повишена и сигурността на преминаващите пътната мрежа, като за лицата с увреждания ще бъдат създадени специални условия за улеснен достъп до обществения транспорт.

 

 
 

DIXON ще разлюлее Yalta

| от Спонсорирано съдържание |

Новият сезон на TAKEOVER стартира с естетския сет на Apollonia миналия уикенд.

Заедно с първокласната музика на френското трио, организаторите зарадваха феновете и с името на следващия си голям гост, диджей номер едно в света според класацията на Resident Advisor – DIXON. Нощта е на 24 февруари, а мястото е реновираната голяма зала на YALTA CLUB.

За четвърта поредна година берлинското динамо не остъпва челното място в годишното подреждане на стоте най-добри електронни артисти в света.

Никой друг диджей до този момент не е доминирал върха на Resident Advisor толкова дълго в последователни години. Мястото му там е съвсем логично за феновете на електронната музика от Лондон до Ел Ей, а сетовете му са непредсказуеми, кинематографски и с безупречна техника. Самият той притежава съвършена интуиция за точния момент, в който да промени посоката и настроението им. Музиката му, както и всеки проект, до който се докосне, от лейбъла Innervisions до партитата Lost In A Moment, имат свой уникален характер. Паралелно с рулирането на електронната сценa, Steffen Berkhahn печели сърцата на феновете и с непринуденото си присъствие в социалните мрежи, с което прави „своите хора“ част от гиговете му в различни точки на света.

16196636_10155683971283572_1481854169_o

В последния февруарски уикенд DIXON за втори път става част от TAKEOVER, след като разтанцува софийските си фенове и записа една от най-силните нощи във втория сезон на поредицата.

Междувременно организаторите стартираха MEMBERS CLUB (достъпен само с парола) за феновете, които споделят ценностите на TAKEOVER. Членовете му ще бъдат тези, които преди всички ще имат информация кой е следващият TAKEOVER гост, както и ще разполагат с ексклузивно съдържание. На jointhetakeover.com има още новини, събития, седмични плейлисти, както и достъп до всеки GIVEAWAY с мърчандайз на бранда и артистите.

За две години TAKEOVER успя да създаде общност от хора, които търсят актуален и качествен звук и споделят общи ценности що се отнася до атмосферата, изживяването и начина, по който се забавляват. Respect the vibe.

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.

 

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.