Германският успех в износа

| от |

Германските износители гледат оптимистично в бъдещето и очакват нови рекорди през 2014-та година. Това обаче отново съживява неизменните критики срещу силата на германската експортна икономика, пише Дойче веле.

Germany

Можело, значи! Германските износители увеличиха оборота си през ноември за четвърти пореден път и надскочиха границата от 1 000 милиарда евро. Федералната статистическа служба във Висбаден съобщава, че германските производители са продали в чужбина стоки на стойност 1 трилион евро. И то само от януари до ноември. Вносът за същия период от време е на стойност 828 милиарда евро. Статистиката само потвърждава прогнозите на икономическите сдружения от края на 2013 година. След известен застой през първото полугодие германската експортна икономика е „натиснала здраво газта“, което се вижда и от статистиката.

28 процента от анкетираните 1 000 предприемачи очакват още по-добри сделки с чужбина и тази година. Германската индустриална и търговска камара отбелязва, че само седем процента от анкетираните очакват влошаване на ситуацията. Експертите от камарата прогнозират повишаване на износа през 2014 година с четири процента. Миналата година германският износ е отбелязал покачване от само един процент.

Възстановяване в Азия и Америка

Увереността на германските износители се подклажда от края на рецесията в Европа, стабилизирането на бързоразвиващите се страни и добрите перспективи в САЩ. Германските износители гледат с най-голям оптимизъм към Северна Америка, която си остава експортна цел номер едно. На второ място са пазарите в Азия. Германските износители очакват и много сериозен ръст на износа за Европа. Сдружението за външна търговия (BGA) споделя оптимизма на индустриалната и търговска камара. „Износът ще се увеличи с до три процента и ще достигне най-високото си ниво за всички времена с оборот от 1 142 милиарда евро“, прогнозират екпертите от Сдружението за външна търговия. Външната търговия ще постигне рекорден излишък от 224 милиарда евро, тъй като вносът в Германия може да се повиши само с един процент на 918 милиарда евро. „По този начин ние ще запазим нашият дял от 7,5 процента от световната търговия“, казва президентът на сдружението Антон Бьорнер.

Критика срещу излишъка?

Тези факти вероятно отново ще разпалят дискусията дали пословичният излишък във външната търговия на Германия не нарушава баланса на световната икономика. През ноември американското финансово министерство публикува доклад, в който се твърди, че относително слабото международно потребителско търсене и същевременната зависимост на Германия от износа, спъвали икономическото развитие в еврозоната. Президентът на Сдружението за външна търговия Антон Бьорнер не спира да повтаря, че Германия не генерира експортните си излишъци за сметка на южноевропейските страни. „Ние имаме успех в Източна Азия, бележим все по-големи успехи в Америка и там генерираме нашите излишъци“, казва той.

Конкуренцията не спи

Никой в бранша не се безпокои и от формалното разследвене на излишъците в германската външна търговия, наложено от Европейската комисия. Тъкмо напротив. Защото то е част от европейската система за ранно предупреждение за предотвратяване на бъдещи кризи. А Германия е един от инициаторите за създаването на тази система. По-скоро страни като Италия би трябвало да се запитат, защо през последното десетилетие са загубили половината от пазарните си дялове(разбирай конкурентоспособност!).

Президентът на Сдружението за външна търговия се опасява, че и Германия в бъдеще може да загуби пазарни ниши. Според него, с плановете си за възможно ограничаване на пенсионната възраст до 63 години, новото германско правителство подава напълно неправилни сигнали към икономиката. Защото конкуренцията не спи. „Политиците дълбоко се заблуждават, ако вярват, че ние ще си останам все така добри в техническо и иновативно отношение и през следващите десет години. Защото конкуренцията от Източна Азия стремглаво набира скорост. Погледнете статистиките! Вижте колко дипломирани китайски инженери излизат на пазара всяка година. И вижте колко инженери има в Германия! Ние трябва да положим още много усилия“, убеден е Бьорнер.

 

 
 

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…