Германските медии: „Задник“, „курва“ и „крадец“ в политическия дебат в България

| от |

„Задник“, „курва“ и „крадец“ са някои от по-невинните епитети, с които се замерят политиците в България. В никоя друга държава от ЕС не се ругае толкова, колкото в тази страна. За езика на омразата пише агенция ДПА. Обобщение на публикациите по темата в немските медии от Дойче веле.

уорлик-към-сидеров-i-will-destroy-you-1502

Списъкът с „нежности“, които си разменят българските политици, е дълъг, научава и милионната аудитория на вестник „Билд“, който препечатва информацията. Така германските читатели вече са наясно, че преименувалите се на социалисти бивши комунисти, които управляват в момента страната, са наричани от политическите си противници „червени боклуци“ и „крадци“.

Старите комунисти пък лепят на десните сили етикета „фашисти“. За много социалисти антикомунистите са просто „сини боклуци“, а демонстрантите срещу правителството са „соросоиди“ – новосъздадена обидна дума по адрес на сътрудниците на фондацията на Джордж Сорос или на други западни неправителствени организации.

Противопоставяне с традиции

В редица сфери на живота в България има по два противоложни лагера, чиито изпълнени с омраза тиради превземат както политиката, така и медиите. Стресираното общество не може да се справи с проблемите си и си търси виновници, казва литературоведът Валери Стефанов в анализ за широкото разпространение на обиди и ругатни. Според Стефанов вината за това, че целия спектър на говорене е натоварен с негативни емоции, е на политиците.

Десните екстремисти изразяват омразата си спрямо ромите с призиви като „циганите на сапун!“. Представителите на турското малцинство в страната често са наричани „ибрикчии“ и фесове“. Сирийските бежанци в България пък бяха обявени за „канибали“ и „примати“ от една депутатка на партия Атака. С приближаването на европейските избори обидите и ругатните стават все повече и раздухват етническо напрежение.

Проблемът е още от времената на комунизма. Сваленият преди почти 25 години бивш държавен и партиен ръководител Тодор Живков умееше да противопоставя една част от населението на друга, за да контролира положението в страната. „Градът срещу селото“ и „Работниците срещу интелигенцията“ бяха най-силно подклажданите противоречия. Посветени твърдят, че противоборство е имало дори между Държавна сигурност и армията. А българският футбол и до днес потвърждава клишето „Сини срещу червени“, говорейки за старите противници ЦСКА и Левски.

Омразата остава медийно явление

Езикът на омразата се тиражира най-вече чрез телевизията, но партиите вече са открили за себе си и интернет. Платени от големите партии „коментатори“ – т.нар. тролове – взривяват форумите с лични нападки срещу политици, свързани например с техния интимен живот.

Жертва на подобен вид нападки са и журналистите. Лидерът на „Атака“ Волен Сидеров нарече една телевизионна водеща „проститутка“, а колегите си журналисти – „хиени, лешояди и лакеи“.

Някои експерти виждат поне една положителна страна в българския феномен с ругатните – по този начин хората изливат недоволството си и не прибягват до насилие, каквото имаше например по време на протестите в Украйна. Единствената утеха, според авторитетния медиен експерт Георги Лозанов е, че езикът на омразата, колкото и да е агресивен, засега оставал в медиите, без да се прехвърля и към останалата част на обществото.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.