Германският туристически бум

| от |

Германия става все по-привлекателна за туристи. 2013-та беше четвърта поред рекордна година с над 400 милиона хотелски нощувки. Туристическият бум разкрива обаче и известни слабости в бранша. Един анализ на Дойче веле.

Berlin - Stag Prague

Туризмът несъмнено е доходен бизнес. На площада пред Кьолнската катедрала могат да се видят много т. нар. „живи статуи“ – преоблечени в различни костюми улични артисти, които имитират някаква статуя; те стоят неподвижно часове наред в студ и пек и за няколко цента се снимат за спомен с прииждащите туристи. Според анкетата на Германската туристическа централа Кьолнската катедрала е на трето място в класацията на най-посещаваните туристически забележителности в страната, след замъка Нойщванщайн и парка „Европа“ в Руст.

От десет години насам броят на чуждестранните туристи в Германия се увеличава непрекъснато. Може ли Германия да се превърне в европейска топ-дестинация за чуждестранните туристи? Факт е, че европейците все по-често избират Германия като място за пътуване и отдих. През 2013 г. броят само на британските гости е нараснал с 350 000 в сравнение с предходната година. Увеличава се и броят на туристите от Русия, Швейцария и Полша. Според данни на Евростат, Германия се нарежда на шесто място в класацията за предпочитани туристически дестинации в ЕС.

Разбира се, Германия трудно може да се сравнява с класически туристически страни като Испания например, която е на първо място в ранглистата на Евростат. Общото икономическо значение на туристическия бранш също е сравнително скромно в сравнение с други европейски държави. Приходите от туризма в Германия през 2011 година съставляват около 1,1 процента от БВП на страната. За сравнение: в Хърватия и Малта приходите от туризма са 14 на сто, а в Испания – 4 процента от БВП.

Берлин – магнит за туристите

Председателката на сдруженето на германските хотелиери и ресторантьори Ингрид Хартгес казва, че положителните цифри се дължат преди всичко на един сегмент от туристическия бранш: „Особено силно се развива градският туризъм, като печеливш номер едно е Берлин“, казва тя в разговор за Дойче Веле. Германската столица от години насам привлича много гости от цял свят. През 2013 година броят на нощувките в Берлин се е увеличил с над 8 процента. Със своите 25 милиона посетители Берлин следва по петите големите европейски метрополии Лондон (48 милиона) и Париж (36 милиона).

„Хората прекарват уикенда в някой германски град, наслаждават се на някой мюзикъл или разглеждат културните забележителности. Това е тенденцията“, казва Ингрид Хартгес. Темповете на растеж обаче са свързани не само с туристическия бум. Много хора идват в Германия заради бизнес. В световната класация за бизнес-посещения Германия е на второ място след САЩ. Тази тенденция обаче има и сенчести страни. Вярно, че в Германия идват повече гости, но техният престой е кратък – средно по 2,7 дена. От години насам маркетинговите експерти разработват различни стратегии, за да задържат гостите по-дълго в страната. Краткият престой е и една от причините за по-скоро умерено нарастващия оборот на германските хотели и пансиони през последните години. Друг фактор е значителният ценови натиск в бранша. Германия е сравнително изгодна туристическа страна. Хотелска стая в Берлин струва средно 90 евро, докато в Лондон стая с две легла струва над 170 евро. В Париж пък цената е над 250 евро. „От това по принцип печелят и гостите, а конкуренцията така или иначе е здравословна и важна за бранша“, казва Ингрид Хартгес.

Непечелившите служители

„Туристическият бизнес обаче се развива за сметка на служителите“, казва синдикалният деятел Гидо Цайтлер. В Германия се строят много хотели, но същевременно нараства броят на служителите с минимално трудово възнаграждение. Много често това са хора, които получават не повече от 450 евро на месец и нямат достатъчно социално осигуряване. “ В бранша цари безпощадна конкуренция за изместване от пазара, която в повечето случаи е в полза на големите хотелски вериги“, подчертава Цайтлер. Извън активния туристически сезон и изложенията, хотелиерите налагат дъмпингови цени и пестят на първо място от персонала.

Независимо от сравнително ниските хотелски цени, самите германци вече не са сред най-страстните пътешественици. Въпреки доброто икономическо развитие, дялът на германските туристи в страната стагнира. Според последния анализ на туристическия бранш, германците правят все по-кратки отпуски и харчат по-малко пари, отколкото преди.

 

 

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

Ние тая песен сме я слушали

| от |

Стига сме се възмущавали от Гери-Никол и нейните турбохитове. Тая песен сме я слушали и не само сме я слушали, ами и сме й трошили пръсти, пили сме на нея и сме били с юмрук по масата. Гери-Никол повтаря титани на поп-шока. Титани, които не се стесняват. Къде е тръгнала 18-годишната дива с едни задни части само! Това е скромност граничеща с немотия. Отмести се, мила Гери-Никол, и направи място на хората, които откриха топлата вода.

Започваме силно с една песен на 100 кила преди с Криско да запеят че са „на хип хопа дрийм тийма, шмъркаме кока в Джим Бийма“ (Из Криско и 100 Кила – Остани за обяд). Става въпрос за песента П**ки по масата, в която можем да чуем:

„Раста крий се в храс, скришум пишим фас,
с жан тонко фас, п**ката кваз
занимавам се с п**ки мънички,
мажа се с крем против гъбички.
А ти лекувай си трипера шото тука почва припева.“

И след това наистина започва припева, където става познатото и предполагано мазало.

Рапът е ясен, нека заорем надълбоко в грешното творчество. Кой е слушал Изумруд? Емблематични мъже. Веднъж празнуваха рожден ден на своя приятелка в едно караоке в Студентки град и изпяха няколко парчета. Незабравима вечер. Една от техните песни директно минава покрай Гери-Николовата:

„В сладкарница Малинка

с тебе бяхме дваминка,

а навънка дъждът ромоли.

Аз си пия кафето,

тя ме бара за дупето

и се прави на „яж ми гъза“.

Красиво е.


Така нареченият Светльо от Хиподил с така наречените Легенди също имат хубава песен за маса. За маса, а аз бих добавил и за креват. Хайде всички заедно:

„Гъза ме боли,

боли ме гъза.

Повече няма да пия, защото

боли ме гъза.“

 


Няма да има откъс от текста на следващата песен, защото е прекалена. Става въпрос за Стоян, който докарва беля, барайки в стопанството.

 


С какво помним 1998 година? С песента на Румяна – Чук-Чук, нали.

„Чук – чука, чук, чук, чук!

Хайде, скъпи, идвай тук!

Чук – чука, чук, чук, чук!

Да не ида аз при друг!“

Между другото, Гери-Никол е родена през 1998.

 


Дано четете тази статия в прилично време, защото сега ще ви се допие.

„Що не си свалиш фланелката моряшка,

а аз ще ти покажа мойта синя прашка.

Ти и без това със поглед ми събличаш,

но да знаеш, че след мене гол ще тичаш.“

 


Последната песен е логическо продължение на предната. В нея лирическият герой задава въпрос.

 

 

Искате ли бис? Добре – последната песен в плейлиста ни „1000 песни като новата на Гери-Никол“ е авторство на най-добрия аренби изпълнител в България Върбан Тодоров – Бичето. Както би казал Тома Спространов: „Следващата песен е Ай кам фром дъ вилидж, Идем от село“

 

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!

 
 

„Смъртоносен улов“ се завръща по Discovery Channel

| от chronicle.bg |

Популярната поредица на Discovery Channel – „Смъртоносен улов“ – се завръща с нови истории. Новият 15-и сезон на отличената с награда „Еми“ продукция е озаглавен „Дънджън Коув“, и можем да гледаме премиерата му на 13-и декември, вторник, от 20:00 ч.

Новите серии представят живота в Нюпорт, Орегон – едно от последните рибарски селища на ръба на опасното „Гробище на Пасифика“, разпростиращо се от Орегон до Британска Колумбия. Тук поколения ловци на раци и техните семейства рискуват всичко, за да изтръгнат прехраната си от морето. Хиляди плавателни съдове и животи са били изгубени в битка с морето, което го определя като мястото за най-смъртоносен комерсиален риболов в света. Орегонското крайбрежие гъмжи с морски обитатели, но и изненадва с лабиринт от плитчини и подводни течения.

Discovery Channel

„Смъртоносен улов: Дънджън Коув“ се качва на борда на корабите, които навигират сред бурните вълни и непредсказуеми условия в този участък на океана. Но какво означава това за онези, които остават на сушата? Поредицата показва живота на семействата, много от които живеят на това място от поколения. Всяка година има рибари, изгубени в коварните води, но семействата в Нюпорт понасят мъката, борейки се да запазят живо наследството на своя град.

Discovery Channel

Голяма част от героите, които ще видим в новия сезон, идват именно от семейства, в които поколения наред риболовът е служил за прехрана на фамилията и се е превърнал в традиция. Именно такава е историята на семейството на капитан Мики Редерфорд. Подобно на стотици рибари, Мики прави своите първи стъпки в занаята още като дете. Едва на 6 години той се сблъсква с рибарството, а на 21 вече управлява собствена лодка. 4 години след като напуска семейния бизнес поради несъгласия с баща си, Кени Рипка размисля и се връща обратно с ясната цел да докаже, че притежава необходимите качества, за да бъде част от семейния бизнес.

Ще успее ли новото поколение капитани да овладее морето въпреки проблемите, разяждащи флота му? Ще успеят ли героите на поредицата да съберат куража, който се изисква, за да станат легенди? Предстои да видим в новите епизоди.