Германски експерти за партията на Бареков: „В полза на кого се разиграва всичко това?“

| от |

Кои са факторите, съдействали за появата на партията на Бареков „България без цензура“? Кой стои зад финансирането ѝ? И лява или дясна е новата формация? Предлагаме Ви коментарите на трима германски експерти за Дойче веле.

Barekov

снимка в.Борба Велико Търново

„В България се наблюдава открито недоволство от сегашната икономическа, политическа и социална ситуация. Протестите, продължили през цялата 2013-та година, ясно отразиха настроенията на хората. В момента протестите са поутихнали, но допитванията показват, че все още съществува висок потенциал за нови. Не са малко българите, които не се идентифицират с нито една политическа сила. Затова не е и учудващо, че се появяват нови политически движения“, казва Марко Арнд, представител на германската фондация „Конрад Аденауер“. Според него новата партия най-вероятно ще се опита да спечели онези избиратели, които са разочаровани и отблъснати от сегашните представители в парламента. „Не мисля обаче, че тя ще привлече много избиратели от редиците на протестиращите. По-скоро ще се опита да насочи посланията си към негласуващите“, предполага германският експерт.

Непостоянството на българските избиратели

Йохана Даймел от Дружеството за Югоизточна Европа припомня, че българите посрещат с надежди всяка нова партия. „Избирателите нямат доверие в политическия елит. Така се родиха и НДСВ, и ГЕРБ. Тези две политически формации и техните ръководители обещаваха край на лошото управление, скъсване с корупцията, истински реформи и разплата с предишните управници, главно в лицето на БСП“, подчертава тя. „Миналогодишните протести в България, които бяха насочени първо срещу Борисов, после и срещу номинацията на Пеевски, родиха нова политическа култура. След зараждането ѝ бе въпрос на време да се появи известна фигура на политическата сцена, която да застане зад исканията на улицата с нова партия“, смята Йохана Даймел.

И политологът Хайнц Брам, който отдавна следи българската политика, констатира непостоянството на българските избиратели. Той също припомня изборите на българите след 1989 година и вечната им надежда да открият нов спасител. Според Брам с времето популизмът на Бойко Борисов е изгубил енергията си и е назрял моментът да се появи друг чудотворец, който да олицетвори недоволството сред избирателите. „Това е именно Николай Бареков“, казва Брам. Неговото обяснение за случващото се гласи: „Във всекидневието българите са се доказали като прагматици, но това не важи за погледа им към политическия живот. Вероятно, защото икономически България не постига толкова успехи, колкото балтийските републики, Полша или Чехия. И още нещо: българите надушват навсякъде некадърни политици и мафиотски интереси. Факт е обаче, че през годините имаше много примери за некадърни политици и измамници.“

Кой финансира партията на Бареков?

Според германския политолог, новата партия се бори именно за гласовете на недоволните българи. „Бареков пътува непрекъснато из страната в опита си да убеди не само негласуващите, но и разочарованите. Добра почва за посланията му предлагат тъкмо онези избиратели, които се поддават на илюзии“, смята той. Хайнц Брам посочва, че според допитванията в момента, „България без цензура“ заема трето място в нагласите на избирателите. „Подобен резултат е най-малкото учудващ, като имаме предвид, че официално партията се финансира със спестяванията на Бареков. Българските медии обаче търсят и други финансови обвързаности. Тепърва трябва да се разбере каква е ролята, която играят зад кулисите народният представител Делян Пеевски и банкерът Цветан Василев. Бареков е длъжен да осветли финансирането, ако иска партията му заслужено да носи името „България без цензура“, подчертава политологът.

И анализът на Марко Арнд се движи в същата посока. „В България партии и политици неизбежно се сблъскват с въпроса кой би могъл да стои зад тях. Обикновено зад партиите би трябвало да стоят членове, симпатизанти и избиратели, а действията им да се диктуват от прагматизъм. Разбира се, в политиката роля играят и парите, спонсорите, медиите. В случая с партията на Бареков е ясна връзката с телевизионния канал ТВ7. Ясно е и кой упражнява влияние върху тази телевизия“, казва Арнд.

„Ако Бареков е свързан с Пеевски и Василев и дори с организираната престъпност, както твърдят активистите от „Протестна мрежа“ във внесения сигнал до главния прокурор, то тогава става въпрос за ново преразпределяне на „благата““, коментира Йохана Даймел. „Дали то е за сметка на ГЕРБ? Кой всъщност финансира новата партия? Въпросите са повече, отколкото отговорите. Партията ще се яви за пръв път на избори през май. Според мен Бареков ще бъде избран от младите българи благодарение на своята популярност. Става дума за онези млади хора, които не са сред най-образованите и не се идентифицират нито с посланията на ГЕРБ, нито на БСП. Но голяма част от това поколение, израснало по време на прехода, изобщо няма да стигне до урните през май“, казва политоложката.

Лява или дясна е новата партия?

И тримата експерти все още нямат отчетлив отговор на въпроса дали „България без цензура“ е лява или дясна партия. Марко Арнд признава, че не е в състсояние да отговори на този въпрос и обяснява, че досега не е успял да открие политическата платформа или програма на партията. „Доколкото ми е известно Николай Бареков се изказва критично за всички партии, включително за Реформаторския блок. Особено критичен е спрямо ГЕРБ, което навежда на мисълта, че те са основните противници на „България без цензура“. Коалирането с ВМРО за европейските избори пък говори за това, че партията клони по-скоро към десния политически спектър и че не търси избиратели сред хората с леви убеждения. Оттук следва и неизбежната конкуренция с ГЕРБ и Реформаторски блок“, смята представителят на фондация „Конрад Аденауер“.

И Йохана Даймел признава, че досега е чула твърде малко съдържателни послания от новата партия. „Всичко се движи в рамките на една популистка платформа вдясно от центъра. Социално благоденствие, благосъстояние, здравеопазване и скъсване с корупцията, към тях щипка български национал-патриотизъм – това са основните съставки до този момент. Не забелязвам нито задълбочени политически изказвания, нито програма“, изтъква тя.

Според Хайнц Брам, Бареков няма много шансове да спечели интелектуалците на своя страна, но със сигурност ще се опита да отнеме от избирателите на утвърдените партии, най-вече от десния електорат. „Консервативните партии в ЕС обаче, които членуват в ЕНП, биха се учудили, ако „България без цензура“ кандидатства при тях“, смята политологът. Според Марко Арнд, след едни парламентарни избори Бареков би могъл да заеме мястото на ДПС като балансьор в парламента, а партията му да добие тежест в бъдещото управление. „Разбира се, това е само предположение, защото всичко зависи от изборните резултати. В България настроенията са твърде променливи. Партии, които днес получават подкрепа от избирателите, утре може да се окажат в периферията. Ако Бареков не се представи успешно на изборите за Европейски парламент, то тогава и бъдещето на партията му е под въпрос“, убеден е Арнд.

„В полза на кого се разиграва всичко това?“

Йохана Даймел обаче припомня, че „България без цензура“ вече участва във взимането на решения. „Трудно е за вярване, но със своята новоучредена партия, която досега не се е явявяла на избори, Бареков вече играе роля в парламента – благодарение на тримата отцепници от други политически сили. Той се опитва да отслаби ГЕРБ и евентуално да влезе като трета политическа сила в следващия парламент. БСП и ДПС понасят много критики заради зависимостта им от „Атака“ и сега навярно ще потърсят подкрепа от депутатите на „България без цензура“. Правителството зависи от Бареков и неговата благосклонност“, казва мюнхенската политоложка, която задава следния реторичен въпрос: „Човек се пита: в полза на кого се разиграва всичко това?“.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.