Германска подкрепа за Бареков

| от |

Коя е Сабине Кристиансен, на чиято подкрепа разчитат Николай Бареков и неговата партия? Бившата германска телевизионна водеща сега работи в други сфери, казва в интервю за Дойче веле германският публицист Юрген Рот.

Christiansen-Sabine-PRINT

За българските медии Сабине Кристиансен е „най-добрата политическа журналистка на Германия“. В същото е убеден и Николай Бареков, макар – както се разбра от седмичния политически обзор на БНТ „Панорама“ – да не е научил точно името на бившата германската телевизионна водеща, която подкрепя неговата партия. „Обясних ѝ кой всъщност е господин Бойко Борисов, защото той често ходи да се снима с госпожа Меркел, но госпожа Меркел не знаеше, никой не ѝ беше казвал, че той всъщност е въртял бухалката по улиците на София преди 20 години“, обяви пред зрителите на „Панорама“ Бареков, който разчита на Сабине Кристиансен като „лична приятелка на федералната канцлерка“ /отново цитат/ да ѝ предаде тази информация.

- Г-жа Кристиансен бе и в България, за да подчертае своята подкрепа за Бареков. В България тя почти не е позната, но Вие, като познавач на германския медиен ландшафт, как бихте определили нейното място в него?

- В българските медии Сабине Кристиансен бе представена като „най-добрата политическа журналистка на Германия“. Във връзка с което имам някои съображения. Тя действително води от 1998 до 2007 води най-важното и най-гледаното политическо предаване на Първа обществена телевизия АРД. Тогава сътрудникът на „Шпигел“ Матиас Матусек я нарече „Най-успешната изпълнителка на журналистически роли в Германия“. Неправителствената организация „ЛобиКонтрол“ установи, че в нейното предаване „представителите на фирми и икономически съюзи са предпочитани гости, докато синдикатите или социалните съюзи не са достатъчно представени. А членовете на потребителски и неправителствени организации или граждански инициативи не се появяват в шоуто„.

След това Кристиансен бе водеща на предавания в частни телевизионни канали, появи се като рекламно лице на плакати за вестник „Билд“. От 2012-та година насам тя е член на административния съвет на „Ocleen TV Holding“, международна технологична фирма от Швейцария, разработила софтуер, позволяващ автоматизираното разпращане на телевизионни реклами според демоскопските и демографските лични данни. Което не е много свързано с независимата журналистика. Освен това тя е член на управителния съвет на модната фирма „Arqeonautas Fashion“, а от 2013-та е предложена за член на надзорния съвет на дружеството „Hermes Europe“ – фирма за куриерски услуги, станала обект на много критики заради наложените от нея тежки трудови условия. Всички тези постове определено правят чест на „най-известната германска журналистка“, ако ми позволите тази ирония.

– Как си обяснявате факта, че г-жа Кристиансен изведнъж оказва подкрепа на една политическа партия в България?

– До момента Сабине Кристиансен почти не се е занимавала с политическата ситуация в България, или поне на мен не ми е известно. Във връзка с което с изненада прочетох, че тя определя Николай Бареков като „млад енергичен лидер“, решен да се пребори с корупцията, младежката безработица и социалните проблеми на България. И била обещала – пак по сведения в българските медии, че ще въведе Николай Бареков в политическия и икономически елит на Германия. В такъв случай изниква въпросът дали предизборното обещание на Бареков, че ще се бори против корупцията, трябва да се възприема сериозно. Понеже за мен близостта на г-жа Кристиансен до неолибералните кръгове на германската икономика не подхожда на един реномиран журналист, се питам – как се е стигнало до това сътрудничество с „България без цензура и г-н Бареков?“.

- Вие следите внимателно развитието в България, автор сте на много статии и на книга за сенчестите страни на българското общество. С какво привлече вниманието Ви ангажимента на г-жа Кристиансен към г-н Бареков?

- В Германия не се знае много за стремителния възход на лидера на „България без цензура“, който бие барабана за европейските избори и за своята партия, и се застъпва за „капитализъм и пазарна икономика с човешко лице“. Самият аз забелязах Бареков тогава, когато предизвика огромен скандал с твърденията, че правителството на Бойко Борисов е фалшифицирало голямо количество бюлетини. Именно оттам започна възходът на крайно оспорвания телевизионен журналист, който очевидно разполага с необичайно много пари. Затова се питам дали като телевизионен водещ е спечелил парите, с които финансира скъпата реклама на своята нова партия. Във всеки случай той отказва да посочи източниците на своето състояние, което за политик, който официално се бори срещу корупцията, е по-скоро странно. Някои български журналисти критикуват неговата близост със спорния предприемач и политик Делян Пеевски, който е не само символ на опасната медийна концентрация в България, но и на непрозрачните обвързаности. И ако Сабине Кристиансен оказва подкрепа на доскоро непознат политик като Николай Бареков, за мен е ясно кой какви интереси форсира, макар да може да се спори за причините – това не са интересите на мнозинството българи, които искат истинска политическа промяна, а отново интересите на един малък влиятелен елит.

/Редакцията на Дойче веле е поискала интервю и от Сабине Кристиансен, което също ще публикуваме/

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.

 

 
 

Една ябълка на ден…

| от |

Едно време на софийските психоаналитични семинари идваха големи имена от лаканианската школа във Франция. Неистово умни хора изнасяха лекции от трибуната, докато една шепа жадни за знания студенти и формиращи се аналитици стояха и ги слушаха. На всеки семинар обаче неизбежно се случваше нещо интересно. Горе-долу по средата пристигаше една жена с раница и по пет торби във всяка ръка, сядаше най-отзад и започваше да шушка с пликовете, вадейки от тях пластмасови бутилки с жълта течност, различни по големина чаши и кило ябълки, които започваше да реже с джобно ножче и да похапва с шумно дъвчене.

Оттогава ябълките винаги са ми били червена лампичка за опасност, а откакто журналистката Илиана Беновска превърна ябълката в символ на българската журналистика, положението не се подобри.

По време на последната пресконференция на Росен Плевнелиев като президент на България, тя опита да приложи любимия си журналистически прийом – да замери политика с ябълка. Вместо всичко да мине с ахване и шеги, както при изпращането на френския посланик Ксавие дьо Кабан или при победната пресконференция на Румен Радев, този път НСО се намеси веднага. Беновска бе изведена от залата за пресконференции под съпровода на развеселените погледи на другите журналисти и мрачната физиономия на президента Плевнелиев.

Не е фатално, че си имаме персонаж, който смесва цирк и журналистика, вдигайки посещенията в родните онлайн медии и рейтинга на телевизионни емисии. Всеки има изконното право да се направи за посмешище. Но никой няма право да сгромолясва и без това не особено високото ниво на българската журналистика, превръщайки сериозни събития в нелепа смесица между лош театър и епизод на „Съдби на кръстопът“.

Довечера малцина ще са разбрали какво е казал Плевнелиев по време не прощалната си реч, но всички ще са разбрали, че Беновска отново е вилняла и много хора ще кажат, че това е „истинската“ журналистика – да задаваш „неудобни“ въпроси, да наричаш нещата „с истинските им имена“ и да караш политиците „да се чувстват неудобно“.

В социалните мрежи вече се заговори за цензура, а някои дори поставиха въпрос дали е трябвало от НСО да извеждат Беновска.

Да, естествено, че е трябвало. И именно това щеше да се случи във всяка държава, която наричате нормална.

В задаването на смислени, неудобни въпроси има достойнство и смисъл. Но в опитите за унижаване на президентската институция и клоунизирането на едно събитие от сериозно политическо естество няма нищо достойно.

Беновска се държеше като Мел Гибсън в „Смело сърце“, когато героят му крещи „СВОБОДА“, докато го бесят, и така угаждаше на нарцистичната си потребност да вижда в себе си лицето на българската журналистика. Лошото е, че има опасност някой погрешка да привиди в нея „истински журналист“, „отдаден професионалист“ или „смел човек“.

Секс закачките, които си разменяше Беновска с ген. Радев и Слави Трифонов през ноември, бяха смешни. Помните – отново ябълки, полюции, кой е мъж и кой не е.  Само че една шега, повторена повече от веднъж, спира да бъде смешна и става в най-добрия случай досадна.

Една от мерите за успешна кариера е да знаеш кога да се оттеглиш. Беновска, време е. Политическата сцена и без това си има достатъчно клоунади.