Германия: Нов пробив на антиевропейските партии се очаква в два регионални вота

| от |

Селин льо Приу от Франс прес

Две седмици след влизането им (за първи път) в регионалния парламент на Саксония, германските евроскептици от анти-евро партията „Алтернатива за Германия“ се надяват да отбележат успех и в две други провинции на бившата ГДР – Бранденбург и Тюрингия, утвърждавайки се като конкурент на консерваторите на канцлера Ангела Меркел вдясно, предаде Франс прес.

В Тюрингия радикалната лява партия Левите, наследник на бившата комунистическа партия на Източна Германия, изглежда способна да детронира управляващите консерватори от ХДС и да поеме управлението на федерална провинция за първи път след обединението на Германия.

В двете провинции, където утре предстоят избори, според прогнозите обаче се очаква ръст на вота за консерваторите с няколко процентни пункта – резултат от огромната популярност на канцлера и нейния триумф на парламентарните избори преди година. Победителите няма да станат известни веднага, защото преговорите за коалиция може да отнемат дни или дори седмици.

В бившата ГДР, все още по-бедна от Запада 25 години след падането на Желязната завеса, „избирателите са по-неустойчиви, по-склонни да сменят партията, която подкрепят, отколкото в останалата част от Германия, което дава отличен терен за експериментиране“, отбелязва политологът Улрих Зарцинели от Университета на Кобленц.

Създадена през пролетта на 2013 г., партията на противниците на еврото „Алтернатива за Германия“ влезе за първи път в регионален парламент в провинция Саксония (с 9,7 на сто от гласовете) и според прогнозите се очаква да спечели между 7 и 8 на сто на двата  регионални вота утре – над 5-те процента, необходими за получаване на депутатски места.

„Алтернативата за Германия“, която провъзгласи за свой приоритет излизането от еврото, защитава традиционна представа за семейството и рестриктивна  политика за имиграцията, което й спечели етикета „популистка“. Това позициониране й позволи да отнеме гласове от ХДС- главоболие за Меркел, но и за други формации.

„Алтернативата за Германия“ е „проблем за всички партии, заяви канцлерът, като изключи възможността да се съюзява с това протестно движение. Тя обаче си извади поука и заяви, че трябва „да се прави повече за решаване на проблемите на хората“. Тя например поиска тази седмица увеличаване на полицейските сили по границите с Полша в отговор на безпокойството в провинция Бранденбург от трансграничната престъпност.

„Алтернативата за Германия“, която на късом се размина с влизането в Бундестага на парламентарните избори през 2013 г., реализира пробив на европесйкитге избори на 25 май, спечелвайки седем депутатски места в ЕП.

Както във всички провинции от бившата ГДР, радикалната левица – партията Левите, е добре представена в Бранденбург и в Тюрингия, които имат общо малко над 4,5 милиона жители.

Тюрингия, която се намира в центъра на обединена Германия и се гордее с най-ниската безработица в цялата някогашна ГДР (7,5 на сто), от 24 години се контролира от консерваторите. Но кандидатът на Левите Бодо Рамелов – синдикалист, произхождащ от Западна Германия, се надява да ги надвие и да застане начело на коалиционно правителство със социалдемократите (СДП) и Зелените, обещавайки по-социална Тюрингия.

Всичко ще зависи от това какво ще избере СДП, сега партньор на консерваторите и на национално равнище, и в провинцията, гордееща се с Ваймар – града на Гьоте и Шилер. Утре партията ще се окаже в позицията на балансьор на властта (т.нар. кингмейкър – силата, която издига краля).

Евентуално регионално правителство, ръководено от Левите, би било първото в Германия. Партията вече е управлявала във федерални провинции, но винаги като младши партньор на Социалдемократите, какъвто е случаят в Бранденбург.

„Това би било сигнал и би могло да отвори пътя към промяна на федерално равнище“ въпреки дълбоките различия между двете партии, смята политологът Улрих Зарцинели.

В съседен Бранденбург – бастион на СДП от 24 години,  едновременно селскостопанска и индустриална провинция, която обгражда Берлин, социалдемократите, на които социолозите отреждат между 31 и 33 на сто от гласовете,  вероятно ще останат на власт. Въпреки че сега са в съюз със Левите, те оставиха отворена опцията за смяна на партньора в полза на християндемократите./БТА/

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Книга на седмицата: „Междупанелни войни“ на Никола Крумов

| от chronicle.bg |

Втората книга на Никола Крумов – „Междупанелни войни“, е сред най-продаваните книги в книжарници „Сиела“. 

Първата му книга – „Дневник от панелни блокове“, е една от най-продаваните книги на изминалата година. Никола Крумов е популярен във Facebook с хумористичните си истории. Издател е „Пощенска кутия за приказки“.

„Аз съм Никола Крумов на трийсет и няколко години. Пристигнах от моето село в града с над сто буркана и четири пръта суджуци. Имам домашна ракия за шест средно големи саватби (от по 300 човека) и пак ще ми остане. Получих висше (да се чуди човек на образователната ни система) в специалността „Отваряне-затваряне на празен хладилник с пълни ръце.“ Отдавна съм „тиган“ (човек, който не експлоатира зеленчуци и плодове за храна). Харесва ми да гледам телевизора, когато е изключен. Обичам мазна шкембе чорба с много ледена бира – следователно съм духовна личност. Мога да набия почти всеки, любимата – никой, но тя може да набие мен – загадката в моя живот. Президент съм на Българската Федерация по Алкохолни Спортове и Застоял Туризъм (БФАСЗТ). С втората си книга поздравявам всички мои поддръжници във Фейсбук“, пише в анотацията за книгата.

Повече за Никола Крумов прочетете тук.

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки