Футуристично ревю на модна къща „Fendi“

| от |

628x471

Това е премиера в света на модата. Безпилотни самолети за пръв път бяха използвани за заснемане на модно дефиле. Италианската модна къща „Fendi“ използва три безпилотни самолета, за да бъде заснето дефилето й в рамките на Седмицата на модата в Милано, предаде France-Presse. Трите самолета с формата на малки летящи чинии прелитаха над шоурума, където манекенки минаваха по подиума, за да представят колекцията прет-а-порте за жени за сезона есен/зима 2014 – 2015 г., проектирана от Karl Lagerfeld  за „Fendi“. „Тези безпилотни самолети ни позволяват за пореден път да сме пионери“, заяви нейният президент Пиетро Бекари.

Според някои експерти разработването им свидетелства за увлечението на модната индустрия по технологичните изобретения. Бекари отбеляза, че заснетите от самолетите кадри могат да се видят на интернет страницата на „Фенди“, която е собственост на  френския гигант LVMH и в социалните мрежи. Това ще позволи на фенове на модата да си създадат представа за това какво представлява едно дефиле.

Italy Fashion FendiВсъщност технологията, използвана за производството на трите самолета, като че ли имаше нещо общо с колекцията, вдъхновена от 40-те години на миналия век. Преобладават мрачните тонове – кафяво, зелено, а палтата стигат до глезена и са носени с шалови от дългокосместа кожа. Присъстващите на дефилето не пропуснаха възможността да заснемат самолетите със смартфоните си. Главната редакторка на сп. „Vouge Italy“ Франка Содзани поклащаще глава с учуден поглед, докато ги гледаше.

„Много е футуристино – досега това не бе правено“ – възкликна журналистката  Юрате Гуруксайте, която работи за сп. „Instyle“ в Москва. Творческият директор на германското издание на сп. „Glamour“ Кай Марграндер обаче бе на противоположното мнение, уверявайки, че тези „летящи играчки“ го дразнят.

Колекциите прет-а-порте за жени на „Prada“, „Max Mara“ и „Just Cavalli“ за следващата зима бяха също бяха показани в рамките на Седмицата на модата в Милано. Жената, облечена от Miuccia Prada, ползва едно и също облекло за дневни и вечерни събития. Тя напуска парти, за да отиде на концерт, без да сменя облеклото си. Вниманието привлякоха дълги прозрачни тоалети, напомнящи туники престилки с презрамки. Обемни размъкнати пуловери покриват задните части и носени в комбинация с цветни ботинки или сандали. Показани бяха и характерните за модна къща „Prada“ рокли с абстрактни принтове. Колекцията включва също обемни сака и сиви вълнени палта с мъжка кройка, украсени със златисти или сребристи ширити. Чанти с голяма метална верижка като дръжка са носени през рамо. Вратовръзки са увити около врата като шалове. Дългокосместа кожа в червено, виолетово, жълто покрива яки и ревери на сака или е изппозвана като украса на големи външни джобове. Сред най-впечатляващите тоалети е дълга червена рокля, носена в комбинация с черни ботуши. Дизайнерката Laura Lusuardi се е вдъхновила от лондонските мъгли, за да създаде колекцията на „Маx Mara“ за следващата зима. Lusuardi е смесила традиционни английски и шотландски платове с облекла от мъжкия гардероб. Използвани са туид, карирани платове от шетландска вълна, тъкани с десен рибена кост, за да се ушият палта и обемни сака в тъмни тонове. Някои сака са съшити от различни видове плат. Те са носени в комбинация с обемни вълнени пуловери. Вратовръзки са завързани на женската талия вместо колан. Специално внимание е обърнато на жилетката. Тя напомня мъжко сако или късо яке без ръкави. Носена е върху пуловери, а в някои случаи напомня шуба с огромни размери. Полите стигат до прасеца. Повечето тоалети са едноцветни. За новата колекция на младежката си линия облекло Roberto Cavalli се е вдъхновил от родния си град Флоренция, от цветните мотиви в тапицериите през Ренесанса, без да забравя мраморните статуи и картините от тази епоха. Всичко е смесено, за да бъдат създадени елегантни панталони, копринени рокли с асиметрична кройка, жакардови пуловери, сатенени наметки, дълги сака, напомнящи палта. Дълги кожени ресни са ползвани като украса на чанти или красят отстрани златист панталон. Пръстени пък са като лайтмотив в цялата колекция – използвани за украса на чанти и тоалети.

 
 

BBC разследва изтеклия финал на новия сезон на Sherlock

| от chronicle.bg |

BBC разследва източника, който е разпространил нелегално финалния епизод от четвъртия сезон на хитовия сериал Sherlock.

Миналата събота, четвъртият епизод от последния сезон на сериала, озаглавен „His Final Problem“, изтече онлайн с руско аудио. От BBC са започнали пълно разследване по отношение на източника, който е разпространил серията.

“ВВС молят феновете на поредицата да останат верни на продукцията и да не свалят епизода ”, споделя в Twitter продуцента на сериала Сю Върчу.

След като разследването приключи, от ВВС смятат да издадат пълен отчет по отношение на това дали руският телевизионен оператор, Пeрвый канал, който се бе сдобил с първото копие на епизода, е виновен за ситуацията.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Колко струва откраднатата ви самоличност в интернет

| от chronicle.bg |

Към 20 долара. Десетки милиони хора губят личната си информация през последните години. Но какво се случва след това? Голяма част от тази информация излиза за продан по тъмните кътчета на интернет, по-известни като dark web.

Според това дали към информацията за човека има и данни за кредитната му карта, цените могат да варират от под 1 долар до около 459 долара. Средната цена е 21,35 долара. Както и в стандартния легален интернет пазар, цената на стоката зависи от фактори като качество, надеждност и репутацията на продавача.

Един от продавачите, който предлага открадната информация за 454,05 долара, обяснява цената с думите: „Това са данни изключително на личности с добро кредитно досие (над 720 точки). Можете да ги ползвате, за да си купите кола, къща или каквото си искате. Профилите идват с пълно име, адрес, цялата информация за кредитната карта. Можете да ги ползвате за колкото си време искате.“ Друга скъпа информация (248, 22 долара) е на карта с 10 000 долара лимит.

Евтини карти (2 долара) се продават, когато информацията им може да е оскъдна или невалидна по някакъв начин. „Те са за хора, които имат допълнителен вътрешен достъп до банкова информация“, споделя един от продавачите.

Сайтовете за продажба на самоличности си имат система за навигация и опции като нормален сайт. Трудно е обаче да се прецени качеството на стоката. Понякога продавачите казват откъде са вземи акаунтите, на коя банка са и т.н. Това в никакъв случай не означава, че няма да ви измамят с невалидна или измислена информация.

„Бизнесът с откраднати самоличности може да е много печеливш“, казва Хю Мин Го от Виетнам, който беше осъден през 2015 година на 13 години затвор за подобна измама с 200 милиона открадната профила. Обвинението твърди, че така той е спечелил над 1 900 000 долара.

Дори когато сайтовете за продажба на подобна информация се закрият, на тяхно място се появяват нови.