Френската дилема: реформи или пълен назад

| от |

Френският кабинет си отиде тъкмо когато и шефът на ЕЦБ Марио Драги беше сигнализирал, че е време правителствата в Европа да започнат да харчат повече пари за съживяване на конюнктурата. Оланд обаче си има други грижи, съобщава Дойче веле.

Френският президент Франсоа Оланд натовари досегашния премиер Манюел Валс да формира ново правителство и му постави едно основно изискване: кабинетът „да споделя целите, дефинирани от президента“. Правителството на Валс, което беше на власт едва от пет месеца насам, бе силно разединено и изпокарано. Най-вече министърът на икономиката Арно Монтбур многократно и остро беше критикувал икономическата политика на Франсоа Оланд и Манюел Валс. Едно интервю на Монтбур за вестник „Монд“ явно е преляло чашата на търпението: „Европа е изправена пред рецесия. През второто тримесечие в Еврозоната няма стопански ръст. Преодоляването на кризата трябва да е с приоритет пред догматичното съкращаване на дефицита. То води само до програми за икономии и по-нататъшно покачване на безработицита“, заяви Монтбур.

В последно време безработицата във Франция надвишава 10 процента и е два пъти по-висока в сравнение с безработицата в Германия. Монтбур обвинява и правителството на германската канцлерка Ангела Меркел за продължаващата криза във Франция и останалите евродържави: „Германия е в капана на строгите икономии, които тя наложи на цяла Европа. Не е във френски интерес да се ръководи от идеологическите принципи на германските консерватори“, каза още Монтбур в интервюто си за „Монд“. Досегашният министър на икономиката Арно Монтбур спадаше към „непокорните“ в управляващата Социалистическа партия. Така французите наричат безбройните критици на реформаторските планове и мерки за икономии.

Явно за президента Оланд и премиера Валс не е било достатъчно да освободят Монтбур от поста. „Оставката на правителството е сигнал към цялата Социалистическа партия и целия ляв политически спектър във Франция“, казва Клер Демесме, експерт по проблемите на Франция в Германското дружество за външна политика. „Освен това оставката трябва да покаже на европейските партньори, че Франция все още трябва да бъде взимана насериозно, твърди експертката. Миналата седмица президентът Франсоа Оланд отново потвърди своите реформаторски цели: „Ние трябва да вървим още по-бързо напред. Постоянните теоретични дискусии и криволичещият курс правят политиката неразбираема за хората и не дават резултат“, каза президентът Франсоа Оланд за вестник „Монд“.

Недовършените реформи

Много критици обаче го обвиняват именно в непоследователност и противоречивост. „При неговите реформи, които той се опитва да представя като „Пакт за отговорност“, става дума пред всичко за съкращаване на държавни разходи и даване на данъчни облекчения за фирмите. Досега обаче, Франсоа Оланд изобщо не е провел истински болезнените структурни реформи“, казва Клер Демесме. Към тях спада и реформата на трудовия пазар. Във Франция нивото на социалните удръжки е значително по-високо от това в Германия, което натоварва еднакво както работодатели, така и работници. Освен това френските трудещи се ползват по-голяма социална защита при съкращения и се радват на 35-часова работна седмица, която беше официално въведена през 1990-те години.

В последно време във Франция се надигат гласове за провеждане на реформи, подобни на германските, проведени от канцлера Шрьодер. Под въпрос е обаче, дали във Франция с нейните традиционно силни синдикати, могат да бъдат прокарани подобни мерки. Популярността на президента Франсоа Оланд и сега е на рекордно ниско ниво, а му предстоят сериозни предизвикателства: „от една страна да преследва своя реформаторски курс, а от друга – да стимулира стопанския растеж посредством държавни конюнктурни програми. „Това е почти неразрешима дилема. От една страна той трябва да покаже, че действа уверено, от друга страна обаче, той е длъжен да спазва европейските правила. Оланд няма друг избор“, казва Клер Демесме.

Стабилизационният пакт за еврозоната определя горната граница на държавния дефицит в рамките на три процента от БВП за страните-членки. В миналото Франция и Италия многократно предявяваха настояваха да им се отпусне повече време да изпълнят въпросното правило. Германският министър на финансите Волфганг Шойбле обаче беше категорично против всякакви промени в тази насока. „Правилата трябва да се спазват, а не да се променят“, заяви той и на срещата на финансовите министри от Еврозоната през юли. Говорител на федералното правителство в Берлин не пожела да коментира оставката на френското правителство. “ В момента това е вътрешнофренски проблем“, подчертава той.

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

Хайде да идва новият „Шерлок“!

| от |

След няма и година и един месец, минали в тегаво чакане, на малкия екран ще се появи новият, четвърти поред сезон на, нека си признаем честно, един от най-добрите сериали за последните години – „Шерлок“.

Шоуто, което направи Бенедикт Къмбърбач мега звезда, при това за няма и месец, се завръща за четвърти и засега, последен път на екран.

„Кометата на ВВС“, както феновете иронично наричат най-смелия проект на канала, стартира през 2010 година. По онова време модерна версия на най-известния книжен детектив, създаван някога, звучи като лоша научна-фантастика. Та какво може да прави Шерлок Холмс в XXI век и да е все така уникален, като мъжа създаден преди близо два века от сър Артър Конан Дойл? Хората са скептични и по-скоро негативно настроени към проекта, но накрая се оказва, че не са прави.

„Шерлок“ е шоу, в което или се влюбваш веднага или започваш да не понасяш още от първия му епизод. „Study in Pink“, базиран на един от кратките разкази на Дойл, излиза официално на 25 юли 2010 година. Месец по-рано ВВС пускат първата версия на същия епизод онлайн. Гледанията и свалянията са в хиляди. Епизодът по-късно е леко редактиран, променен и премонтиран и излиза официално на екран.

Взависимост от това коя версия сте гледали, може и да не сте харесали сериала още от първите му минути. Неофициалната версия, каквато се води неизлъчения епизод, е по-дълга, по-бавна и да, една идея по-различна.

Ще се учудите, но има хора, които рязко намразват сериала именно заради този епизод и така и не му дават повече шанс. Тяхна грешка. „Шерлок“ е поп-културно явление за телевизионния бизнес и е новаторство във времето, в което зрителят трудно успява да бъде изненадан.

Модерният „Шерлок“ няма време за губене. Сериалът базира първите си два сезона, излезли в рамките на шест месеца един от друг, на най-известните произведения на Конан Дойл и набързо вкарва вътре най-известните персонажи от света на детектива – Айрийн Адлър, професор Мориарти, инспектор Лестрейд, Майкрофт Холмс и разбира се, доктор Уотсън. Ще се учудите, но дори и второстепенните персонажи в сериала са базирани на такива, измислени от британеца и присъстващи в оригиналните му истории.

„Шерлок“ е феномен. На пръв поглед в него няма нищо уникално – та той адаптира произведия написани през 1800 година, не измисля нито един нов случай или персонаж за своя герой – и същевременно е най-новаторското хрумване на модерния развлекателен бизнес. Пълен е със случки и неща, които телевизията сякаш открива чак сега. И най-важното, успява да запали искрата по известния детектив отново.

Всеки век има свой Шерлок, казват различни експерти. Толкова уникално е творението на Артър Конан Дойл. За XXI век този Шерлок се нарича Бенедикт Къмбърбач. Независимо доколко това се харесва на някои или не. Независимо колко пълнометражни филма се направят за този детектив. Независимо колко нови книги излязат, се напишат, адаптират и прочие.

„Шерлок“ изстрелва Къмбърбач и Фрийман в стратосферата на мега-звездите. До момента, близо 40-годишните британци, са играли в телевизията, киното, при това във висококласни продукции, театъра и грандиозният успех все някак им се изплъзва. „Шерлок“ е game changer за тях. Той дава ударен ход на кариерите им и влива свежа кръв в леко скучния пейзаж на новите имена и еднотипни актьори, които се появяват ежегодно в Холивуд.

След грандиозния успех на първите си два сезона „Шерлок“ си взима почивка от цели 2 години. В днешно време, пък и в което и да е време, няма телевизионна продукция, която може да си позволи такава пауза. Това е лукс. Но ето, че „Шерлок“ го прави и това по никакъв начин не намалява фен-базата му. На 24 декември 2013 година, когато Шерлок Холмс трябва да се завърне от мъртвите, Twitter прегрява от тагове, хаштагове и прочие модерни версии на онлайн ентусиазма, заради старта на шоуто. Страницата на ВВС блокира от фенове, решени да гледат новия епизод онлайн.

Сезон 3 минава точно като комета – веднъж на 100 години – и отново отива в почивка, за да се завърне на 1 януари 2015-а (времевите паузи в „Шерлок“ са толкова огромни и различни, че могат да се мерят само с начина, по който Градска мобилност отчита времето между отделните трамваи – тоест, то граничи от сега до плюс безкрайност).

Стивън Мофат и Марк Гатис – сценарист и актьор по професия и създатели на сериала, в едно свое интервю казват, че когато им хрумнала идеята за модерен Шерлок, просто се молели ВВС да кажат „да“ на проекта. Защото телевизията се дърпа в продължение на няколко години. А какво и как ще правят те, за да го осъществят, си е тяхна работа.

В момента екипът на „Шерлок“ – от актьорите през режисьорите и сценаристите – е толкова зает с ангажименти по други проекти, че нямат време да направят нови епизоди за продукта, който ги направи толкова известни и желани. И това е жалко. Защото „Шерлок“ заслужава много сезони.

Сезон 4 обаче е на път. Той вече е изсниман, под строги мерки за сигурност и зоркия поглед на телевизията, в студения Кардиф. „Шерлок“ отдавна не се снима в Лондон. Всъщност от първия си епизод насам, защото вероятността там нещо да остане в тайна и някой да не види някоя сцена, е абсолютно невъзможно.

Ето ви един любопитен факт: първи епизод е сниман на реалната „Бейкър Стрийт“ 221В. Това не се е случвало никога след това. По онова време улицата е затворена и снимките текат, начело с Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман на сета, и никой не забелязва или дори и да го прави, не го вълнува какво се случва. Днес този вариант е мираж.

Сезон 4 на „Шерлок“, след един тотално страничен епизод, тръгва на 1 януари 2017 година. След него, в три поредни седмици, следват още 3 епизода. The Six Thatchers, The Lying Detective и The Final Problem, чиято първа снимка показва завръщането на Мориарти, ще бъдат излъчени съответно на 1-ви, 8-ми и 15-ти януари. И оттам-нататък не се знае накъде.

Sherlock Шерлок

Засега „Шерлок“ е в пауза. Но пък е като оргазъм или комета… зависи от гледната точка. Случва се рядко, но пък как!        

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.