Форума за климата във Варшава : Само общи приказки…

| от |

Пет дни продължиха дискусиите в полската столица. Очакваше се ново споразумение за опазване на климата. Основните въпроси обаче си останаха нерешени, а множество неправителствени организации разгневено напуснаха форума, предаде Дойче веле.

waw

Напредък на практика не е постигнат, което предизвика острия протест на редица природозащитни организации. Голяма част от неправителствените организации напуснаха Световната конференция по климата, която от понеделник насам се провежда във Варшава. Без решение остават най-вече споровете за това как да се разпределят финансовите тежести по бъдещите ангажименти за опазване на климата.

„Промените в климата са факт, но тук във Варшава не се стигна до никакъв напредък“, казва шефът на Грийнпийс Куми Найду. Редица централни въпроси остават без решение. Нещо повече: от организацията WWF определиха случващото се във Варшава като фарс, който обслужва интересите на въгледобивната индустрия.

Най-сложни са финансовите въпроси

На конференцията във Варшава ООН смяташе да положи „крайъгълния камък“ за бъдещото обвързващо споразумение за защита на климата. Крайният вариант на документа би трябвало да бъде одобрен в Париж през 2015 година, след което през 2020-та споразумението да влезе в сила. Целта е рязко да се намалят количествата на вредните парникови газове в атмосферата, да се намали прогнозираното затопляне на Земята от четири на два градуса и да се регламентират помощите за по-бедните държави. Но представителите на участващите 194 държави останаха твърде далеч от тази цел.

Мненията се разминават най-вече по въпроса за парите, предназначени за по-бедните страни. „Няма нито една точка, по която да няма спорове“, призна представителката на германското министерство на околната среда Урсула Хайнен-Есер, визирайки финансовата част на проекта. Наред с другото, и до момента остава неясно как отпусканите финансови средства ще достигат до по-бедните държави. Нерешен обаче е не само проблемът с финансите. Екологът Никлас Хьоне заявява, че липсват и конкретни мерки за бъдещето. Затова пък има развитие по въпроса как биха могли да бъдат компенсирани вредите и щетите, които страните понасят от измененията в климата, казва Хайнен-Есер.

„Трябва да се сложи край на празните приказки“

„Тази конференция трябваше да представлява важна крачка напред, но нищо подобно не се случи“, отбелязва шефът на Грийнпийс Куми Найду. Представителите на други природозащитни организации като Оксфам и WWF също се съмняват, че нещо ще се промени през последния ден (22.11.) на конференцията. „Решението за напускане на форума е израз на чувството ни за солидарност спрямо жертвите на климатичните промени“, казва Хариет Сингх от „Action Aid International“. „Някой ден все трябва да се сложи край на празните приказки. Време е да се разбере с колко пари разполагаме за борбата ни срещу промените в климата“, казва тя.

Три други неправителствени организации – „Мизереор“, „Хляб за света“ и „Джърмануоч“, приветстваха решението за напускане на форума, но предпочетоха да продължат да участват в преговорите. „Ще се опитаме да придадем на този натиск конструктивна динамика в рамките на дискусиите“, заяви Клаус Милке, председател на „Джърмануоч“.

По думите на Найду, надеждите на природозащитните организации са отправени сега към следващата Световна конференция по климата през 2014 година в Лима. „Ценим ролята на ООН и на Секретариата по климата към ООН“, подчертава той. „Но искаме да окажем натиск спрямо правителствата в нашите държави, за да може през следващата година да се стигне до добри резултати.“

От „Коалиция за климата“ също излязоха със своя декларация по случая :

Продължаващата вече десети ден среща на ООН за климата СОР19 във Варшава, Полша се оказа до момента пълен провал. Домакините направиха всичко необходимо, за да я провалят, а Австралия, Канада, Япония, САЩ и др. развити страни допринесоха даже за отстъпление от досегашни ангажименти на страните участнички. Мястото за срещата на върха е недостатъчно и много представители на медиите и НПО не получиха акредитация, но за сметка на това имаше достатъчно места за спонсорите на конференцията, които бяха едни от най-замърсяващите компании и лобисти за продължаване на статуквото и замърсяване в енергетиката, транспорта, селското стопанство.

В същия период Полша беше домакин и на световния въглищен форум, който се председателстваше от полския министър на икономиката, и който накрая прие отворено писмо до председателя на СОР19 (полския министър на околната среда). Вчера мининстър-председателят на Полша замени министъра на околната среда със зам. министъра на финансите, която в първата си реч заяви, че основен приоритет за нея е фракинга за шистов газ. През цялото време домакините бойкотират опита на ЕС за прогрес в преговорите и за напредък по отношение на изготвяне на споразумение целите и ангажиментите свързани с климатичните промени.

Още в началото на преговорите миналата седмица, Япония и Австралия заявиха, че се отказват от заявените ангажименти, а Канада продължи да блокира и снишава целите си, независимо че по същото време поредното климатично бедствие отне животите на хиляди филипинци. Днес е предпоследният ден от срещата, а напредък няма никакъв. По всички важни панели и документи няма дори приет механизъм, камо ли финален текст. Тази среща е поредният провал, а пораженията са за всички хора по света, но най-вече за силно засегнатите и уязвими развиващи се държави.

 

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира