Филмът „Урок” участва в престижния фестивал в Сан Себастиян

| от |

Българският филм „Урок” е селектиран на престижния фестивал в Сан Себастиян в секцията Kutxa-New Directors и ще се състезава с още 12 заглавия от цял свят за награда от 50 хиляди евро.

Фестивалът в Сан Себастиян е сред най-престижните световни форуми, един от 14-те акредитирани с категория „А“ от международната асоциация на филмовите продуценти FIAPF. Фестивалът е връзка с цялата аудиовизуална индустрия в Южна Америка и представя огромни възможности за режисьорите от най-новото поколение, чиито първи или втори филми участват в конкурса New Directors. 62-рото издание на Сан Себастиян започва в петък, 19 септември, а прожекциите на „Урок” са на 25, 26 и 27 септември. Част от екипа на филма ще бъде специален гост в Сан Себастиян:  режисьорът Петър Вълчанов, актьорите Маргита Гошева и Иван Бърнев, продуцентите Магделена Илиева (Абраксас Филмс – България) и  Константина Ставриану (Граал Филм – Гърция).

„Урок“ е дебют на сърежисьорите Кристина Грозева и Петър Вълчанов. Филмът разказва за учителката Надежда (Маргита Гошева), която иска да разбере кой е училищният крадец, но в същото време самата тя попада във финансов капан. Световната премиера на „Урок” се състоя по-рано през септември на международния фестивал в Торонто, където филмът беше отлично приет, както от публиката, така и от критиката. Престижното издание „Скрийн дейли” определя „Урок” като филм, равностоен на творбите на режисьори като братята Дарден, Кристиан Мунджу и Кен Лоуч. „Най-голямото качество на филма е внушителната актьорска игра на Маргита Гошева, която изгражда персонажа на Надежда като личност със страховита сила, но същевременно крехка и човечна”, се изтъква в статията.

Участието на филма в Торонто донесе обещаваща сделка с дистрибутор – „Урок” е един от малкото български игрални филми, купен за дистрибуция в САЩ и Канада. Разпространител е независимата американска компания Film Movement.

„Урок” ще тръгне на екран в България през 2015г.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони, объркали сте адреса. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.