Fibank напомня: Изчакайте за своята карта

| от |

Бел. ред. /Александър Николов/

Може би поради факта, че постоянно пътувам и ми се е налагало да тегля пари от най-различни места леко ме изненада истерията и вълната от оплаквания по повод факта, че Fibank са променили реда, по който банкоматите им пускат пари/карта. Да си призная, никога не съм се замислял. Дали защото банкомата ми говори ту на гръцки, ту на корейски, ту на немски и се налага да си търся по-разбираем за мен език, просто съм свикнал да чета инструкциите на екрана. А там най-често пише „Въведете ПИН“, „Вземете своята карта“ и така нататък. А и в крайна сметка едва ли е сложно да отидеш да теглиш пари с идеята, че трябва да вземеш от банкомата парите и своята карта. Има ли значение реда наистина? Ако седнете в заведение и ви донесат сметката преди поръчката какво правите? Плащате и си излизате? Или чакате това, което сте поръчали? Оказа се, че за доста хора тегленето на пари е автоматизирано и им развалят алгоритъма. Доста са забравили своите карти. От банката казват „Преди това имаше хора, които забравяха изтеглените пари“. Затова припомняме указанията на Fibank как се ползва банкомат. Пред употреба прочетете листовката.

Cyber Thefts

Десислава Богданова (http://blog.fibank.bg)

Вероятно повечето от Вас са забелязали в последните няколко месеца промяната в последователността при изпълнение на трансакция „Теглене на пари в брой” от АТМ устройства на Fibank. До скоро редът при провеждане на трансакция беше  Карта -> Пари, т.е. устройството първо връща Вашата картата и след това подава банкнотите, докато в момента последователността е Пари -> Карта. И в двата случая картата се явява ключът, който Ви дава достъп до ATM устройството, разликата е, че вече не я получавате преди да сте получили желаната сума, а в края на самата операция взимате „ключа” – Вашата карта.

Основната причина за промяната е с цел да се сведе до минимум ситуацията, в която клиентите забравят парите си. Досегашната практика показваше, че по-разсеяните от нас, в момента, в който вземат картата от банкомата, забравят за парите и вероятността те да бъдат взети от друг беше много по-голяма. В резултат на въвеждането на новата последователност първото нещо, което ще се презентира на клиента, са именно неговите банкноти и дори случайно, ако забравите да вземете картата и тя бъде задържана в устройството или попадне в чужди ръце, на недобросъвестни граждани, това по никакъв начин не трябва да Ви притеснява, т.к. без необходимия ПИН код, няма как да бъдат направени каквито и да било трансакции.

За тези от Вас, които все още изпитват затруднения с новата последователност, при която се извършва трансакцията, ето няколко полезни съвета:

  • Винаги, когато отивате с идеята да теглите банкноти, помнете че трябва да вземете от банкомата Вашите пари, разписка (ако сте поискали такава) и Вашата карта.
  • При въвеждане на ПИН код, закрийте със свободната Ви ръка клавиатурата на банкомата. Не записвайте Вашия ПИН код върху картата. Никога не споделяйте Вашия ПИН код. Сменяйте често Вашия ПИН код.
  • Избягвайте да говорите по мобилния телефон до приключване на трансакцията, това Ви разсейва допълнително.
  • Четете диалозите и следвайте указанията от клиентския дисплей. Потребителският интерфейс е направен така, че максимално да Ви улесни от началото на трансакцията до нейното приключване.
  • Допълнително, за напомняне на потребителите, всички банкомати са оборудвани със светлинна и звукова сигнализация, която се активира, както при подаването на банкнотите, така и при подаването на картата.

И ако все пак Ви се случи да забравите на АТМ устройство карта, веднага се обадете в банката издател, за да я блокирате. Ако картата е издадена от Fibank, можете да се обадете на един от следните телефони:

  • +359 2 817 1143
  • +359 2 817 1142
  • +359 888 68 10 10

Ако картата Ви, издадена от Fibank, е задържана от банкомат на банката, ще можете да си я получите срещу документ за самоличност в офис на банката.

Важно е да знаете, че картите, издадени от Fibank и задържани от банкомати на други банки, се подновяват от съображения за сигурност. За целта посетете най-близкия клон на Fibank и попълнете заявка за подновяване.

И в заключение не забравяйте най-важното: Бъдете внимателни, пазете Вашата дебитна или кредитна карта, съхранявайте правилно и информацията за Вашия ПИН. 

 
 

Амбър Хърд замени Джони Деп с Илън Мъск

| от chronicle.bg |

Бившата съпруга на Джони Деп вече е продължила напред след развода им. Поне така изглежда от снимка, публикувана в профила на Амбър Хърд в Инстаграм, на която тя седи до създателя на Tesla Илън Мъск.

 

Cheeky

Публикация, споделена от Amber Heard (@amberheard) на

Двамата бяха забелязани заедно в Австралия, където Хърд снима филма „Аквамен“. Слуховете, че двамата имат връзка, се появиха още около развода й с Джони Деп през 2016 година. Първоначално списание Е! съобщи, че двамата са засечени заедно в Маями.

В неделя и двамата качиха в Инстаграм общата си снимка, на която червилото на Хърд се вижда отбелязано върху бузата на Илън Мъск.

Коментарите в профила на Хърд обаче не са особено положителни. „Най-важното нещо в живота е любовта, не са парите“, пише потребител, възмутен от новата връзка на Хърд. „Златотърсачка“, гласи друг коментар. „Пари, пари, пари“, пише трети. Покрай скоростния им развод с Джони Деп след кратък и интензивен брак, актрисата беше обвинявана, че просто иска да вземе парите му. Хърд обвини Джони Деп в побой, като дори се появи с насинено лице. Бившата му съпруга Ванеса Паради и дъщеря му Лили-Роуз излязоха в защита на актьора, настоявайки, че той не би ударил жена.

 
 

#Bookclub: Непокорният Недим Гюрсел и „Мехмед Завоевателя“

| от Спонсорирано съдържание |

В интервю за „Пари Мач” от 2015 г. турският писател Недим Гюрсел заяви: „Ердоган не харесва карикатуристи”.

Известен застъпник на светската държава, заклеймяващ намесата на армията в политиката, сега той пристига в България по повод премиерата на „Мехмед Завоевателя” и е повече от любопитно как ще се произнесе за актуалната обстановка в родната си страна.

Но да започнем от книгата. „Мехмед Завоевателя” е виртуозно построен роман в романа, избуял от плодородното въображение на своя автор. Някои от сцените в него са така майсторски обрисувани, че блестят като самородни късове художествена проза от най-висока проба. Сюжетните линии са две.

Разказвачът Фатих Хазнедар се уединява в стара вила на брега на Босфора (точно срещу крепостта Боазкесен, построена от Мехмед II), за да напише исторически роман за превземането на Константинопол от Завоевателя, когато в живота му нахлува млада жена, жертва на преследванията след военния преврат през 1980 година. В паралелната сюжетна линия оживяват войнственият Султан, неговият антураж, придворните сановници, дервиши, евнуси, еничари, защитниците и разрушителите на великия град.

Романът възкресява епопеята по превземането на Константинопол от султан Мехмед II през май 1453 година, променило завинаги хода на европейската история. Битките са ожесточени, начинът, по който разказвачът ги пресъздава – смайващ. На страниците оживяват важни фигури от епохата – султан Мехмед ІІ, великият му везир Чандърлъ Халил паша, редица учени от епохата, духовни наставници, дервиши, философи; унгарецът Урбан, изработил най-мощния топ на своето време; защитниците на Константинопол като император Константин ХІ Палеолог, историка Георгий Сфрандзис, генуезеца Джовани Джустиниани, учения Теодор Каристин, германеца Йоханес Грант…

„Защо наистина, защо героите на този роман са били убити, преди да им дойде времето? Всеки човек в себе си носи смъртта, собствената си смърт. По-точно собствената си гибел. Носи я още преди да се е ​​родил, свит в корема на майка си, с огромна глава, със сбръчкано личице, с блеснали от любопитство, невиждащи нищо наоколо очета. Не след дълго той започва да се върти в своето топло убежище, в което живее, храни се и расте, после пожелава да се измъкне навън с малките си длани, с тъничките си като клонки ръчички, с кривите си крачета, да стигне до светлина, да се появи на света. Щастливото рождение е първата крачка към смъртта.”

Cover-Mehmed-Zavoevatelya

Гюрсел освежава подхода към темата за военните подвизи, като съчетава наситеното със събития повествование с отношението на днешния човек.

След дълга и кръвопролитна схватка между османци и византийци, Мехмед II завладява този митичен град, където от векове се кръстосват пътищата и където Азия и Европа, Изтокът и Западът, мюсюлмани и християни влизат в стълкновение. Авторът неслучайно избира за мото на книгата цитат от „По следите на изгубеното време“ на Пруст, защото разказвачът е разпънат на кръст между родилните мъки на творчеството и ласките на любимата жена, а изборът се оказва невъзможен…

Недим Гюрсел е добре известен в средите на френските литератори и интелектуалци и сред ценителите на съвременна европейска проза. Тук ще възкликнете: турски писател с такова влияние във Франция? Да, това е безспорен факт, и не само защото преподава турска литература в Сорбоната. Когато фактите говорят, даже и религиозните фанатици мълчат. (Или поне така ни се иска.) След преврата през 1980 г. Гюрсел емигрира във Франция, където живее и твори и досега. Автор е на 30 книги, в това число романи, новели, пътеписи и есета. Носител е на множество турски и международни литературни отличия. Една от любимите му теми е Истанбул, столица на две велики империи: Византийската и Османската.

На български език е излизала скандалната „Едно тъй дълго лято”, която е била забранена в Турция, заради съпротивата на писателя срещу тиранията на армията. Делото срещу него се води от военен съд и продължава няколко години. Подобна е съдбата на „Дъщерите на Аллах” – обвиняват Гюрсел в обида към религията, процесът трае една година. Обвиненията произтичат от опита на автора да очовечи образа на пророка Мохамед. По-важното е, че в резултат на скандала книгата е преведена на десетки езици.

През 2012 г. авторът гостува в България и му е присъдена наградата на Фондация „Балканика“.

В едно свое интервю тогава той казва: „Войните от миналия век са белязали и литературите на балканските държави. Затова писателите от тези територии днес трябва да се изразяват свободно и открито и преди всичко да избягват национализма, който продължава да прави поразии. Важно е как се интерпретира темата за завоевателя. Дълг на писателя е да покаже какво се случва в главата на победения.”

Недим Гюрсел обича да назовава нещата с истинските им имена. Счита за пагубна тенденцията идеологиите да се заместват с псевдодуховни течения.

За съжаление, религиите вървят ръка за ръка с религиозния фанатизъм, а там където се шири религиозен произвол, изкуството се задушава.

Срещата с Недим Гюрсел е на 26 април от 19:00 ч. в литературен клуб „Перото”. Вход свободен.

 
 

Deadpool 2 по кината на 1 юни 2018

| от chronicle.bg |

FOX обяви своята програма за филмите по комикси на Marvel, предвидени за 2018 г.

Киностудиото започва през април, когато очакваме нов филм от поредицата X-Men, базиран на сюжетната линия New Mutants. Той ще се пови по кината на 13-ти април 2018 г., а няколко месеца по-късно ще видим и дългоочакваното продължение на Deadpool.

Засега то носи името Deadpool 2 и премиерата е предвидена за 1-ви юни 2018 г.

В края на следващата година ни очаква още една комикс-лента, която отново е вдъховена от X-Men. Той се нарича X-Men: Dark Phoenix и ще дебютира на 2-ри ноември 2018 г.

 
 

23 филма, обвинени в расизъм заради кастинга

| от |

Холивуд се побърква по какво ли не. Но един от най-големите проблеми е предимството на белите актьори пред останалите – дори когато ролята не е на бял човек.

През 1965 година легендата Лорънс Оливие се боядисва в черно, за да играе в „Отело“. Джон Уейн пък, който е по-американец от Белия дом, играе монголеца Чингис Хан. Днес имаме Скарлет Йохансон в „Дух в броня“, както и доста други – Мат Деймън и целия каст на „Изход: Богове и Царе“.Официалният термин е „whitewashing“ и буквално се превежда като „промиване“.

Режисьорите твърдят, че не могат да намерят актьори със съответния произход и цвят на кожата, които да успеят да изнесат целия филм. Казват, че всичко е измислица и затова няма значение кой какъв човек играе или пък просто се примиряват с това, че имат някой да играе ролята там.

В зенита на политическата коректнос, ще ви покажем 23 филма, в които актьорите играят освен роля, и раса. Прощавайте, но Ема Стоун играе полуазиатка!