Фетел с девета победа на „Сузука“ , все по-близо до четвърта световна титла

| от |

На легендарната писта „Сузука“ за голямата награда на Япония от шампионата на Формула 1, Себастиан Фетел спечели своята пета поредна победа от общо девет за сезон 2013, но това не му беше достатъчно за да грабне световната титла още тук. Фетел избра по-добрата стратегия от съотборника си Марк Уебър при смяната на гуми и това се оказа решаващо за победата на германеца. Стратегията на Уебър с три спирания в бокса се оказа губеща, за разлика от останалите лидери, които спираха само два пъти. Така той завърши след съотборника си на втора позиция, а последното призово място на подиума зае френската надежда Ромен Грожан. Фернандо Алонсо и Кими Райконен завършиха съответно четвърти и пети. Десетката допълниха  Нико Хулкенберг – Заубер, Естебан Гутиерес – Заубер, Нико Розберг – Мерцедес, Дженсън Бътън – Макларън и Фелипе Маса – Ферари.

podium

За разлика от повечето състезания тук, когато обикновено сме свидетели на силни валежи, днес Сузука изненада с чудесни климатични състезателни условия. С перфектен старт Ромен Грожан излезе начело още в първия завой пред Уебър и Фетел, като успя да  запази лидерска позиция в състезанието почти 40 обиколки. Динамичният старт се оказа фатален за Хамилтън, който спука задна дясна гума в бронята на Фетел, но предното крило на Ред Була се оказа без поражения от контакта с болида на Мерцедес. След много загубени позиции още в първата обиколка, Хамилтън беше прибран в бокса поради повреда на пода на болида му и не завърши състезанието. Неговият съотборник в Мерцедес, Нико Розберг за малко не се удари със Серхио Перес при излизане от бокса и заради опасното му шофиране бе наказан с минаване през питлейна. Това като цяло провали състезанието му и надеждите за по-предно класиране. Станахме свидетели на  поредното силно представяне за Нико Хулкенберг, който финишира на шеста позиция, но в по-голямата част от състезанието се движеше пред Маса и Алонсо. След първото спиране в бокса за смяна на гуми, той успя да прескочи и двете Ферарита и да се озове на четвърта позиция. Съотборникът му в отбора на Заубер, Естебан Гутиерес, финишира  на седма позиция, зад Хулкенберг и това затвърди доброто представяне на целия отбор в топ десет. Кими Райконен с неговия Лотус стартира лошо, като изостана още на старта до тринадесета позиция. През втората половина на състезанието, успя да извади достатъчно скорост от болида си и след поредно зрелищно изпреварване от външната страна на завоя се пребори за петата позиция с Хулкенберг. Основният конкурент на Фетел за титлата, Фернандо Алонсо успя да финишира четвърти и с това само запази чисто теоретично шанса да остане в борбата за приза. В първата част на състезанието той дълго време се движи на шеста позиция, зад съотборника си Фелипе Маса и не успя да го изпревари. С по-добро темпо през втората част все пак финишира четвърти. Изоставането му от болида на Фетел в края на състезанието беше над 45 секунди и както @BazeLazevski написа  в социалната мрежа Туитър „Да изоставаш 45 секунди във Формула1 и да си претендент за титлата е все едно да си загубил с 9:0 на футбол“

 vettel

Наблюдавайки надпреварата на „Сузика“ и следейки радиовръзката и указанията от боксовите към пилотите, написах в Туитър „С този болид Фетел прави точно това, което му поръчат от бокса“. За никого не е тайна, че Ред Бул имат прекрасна машина и този сезон, но трябва да се отдаде заслуженото и на Себастиан Фетел, който пилотира безгрешно почти през цялото състезание, успя да изпълни всичките му поставени задачи от бокса, този път обузда невъздържания си състезателен дух когато това беше наложително и показа на какво е способен в заключителните турове от състезанието. Няма да има шампионско парти за него тази вечер във Япония, но спечелването на четвъртата му поредна световна титла с преднина от 90 точки и четири оставащи старта в календара е само въпрос на време.

До момента Фетел има 297 точки – точно толкова, колкото имат двамата пилоти на Ферари взети заедно, единият от които е основния му претендент за титлата.

За chronicle.bg Formula 1 следи Христина Димитрова (@christindim).

 
 

Поглед зад кулисите на новия сезон на „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

Същите актьори, малко остарели, малко променени, малко по-зловещи от преди.

„Туин Пийкс“ се завръща 26 години след последния си епизод, за да ни разкаже още една порция от историята.

Зад епизодите стоят Дейвид Линч и Марк Фрост – оригиналното дуо, създало култовия сериал. „Туин Пийкс“ промени телевизията завинаги, залагайки различен метод за разказване на криминални истории.

Очаква се трети сезон да бъде на екран от 21 май и ще включва 18 епизода.

В тях ще участват както Кайл Маклоклан в ролята си на агент Дейл Купър, така и нови имена като Наоми Уотс, Тим Рот и Моника Белучи.

Entertainment Weekly представи серия от снимки, които показват героите на сериала 25 години по-късно. Сред тях са Дана Ашбрук, Медхен Еймик, Шерилин Фен, Уенди Роби и Шерил Лий.

Вижте ги в галерията.

 
 

Адел посвети изпълнение на жертвите в Лондон

| от chronicle.bg, БТА |

Адел посвети песента си „Make You Feel My Love“ на жертвите от терористичната атака в Лондон.

По време на свой концерт в Окланд, Нова Зеландия, на 22 март тя изпя парчето в памет на загиналите.

„Днес имаше терористична атака в родния ми град Лондон – заяви пред зрителите 28-годишната певица преди началото на концерта. – Аз съм буквално на другия край на света и искам хората да видят запалените тук свещи и да ни чуят. Странно е, че не съм вкъщи. Всичко, което искам, е да бъде у дома заедно с приятелите и семейството си. Всички те са добре, но искам да посветя изпълненията си тази вечер на жертвите на терористичната атака и на родния си град.“

45 000 зрители на стадиона „Маунт Смарт“ в Окланд запалиха свещи, докато носителката на „Грами“ изпълняваше хита си.

Адел в момента изнася концерти в Австралия и Нова Зеландия в рамките на световното си турне. То ще приключи с нейни шоута на стадион „Уембли“ в Лондон през юни и юли.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.