Европейските избори – нови лица и заплаха от крайните партии

| от |

ARI

Жан-Люк Барде от Франс прес

След три месеца 400 милиона европейци са призовани да гласуват на изборите за Европейски парламент, които се очаква да бъдат белязани с напредък на крайните партии, ще обърнат страницата в 10-годишната история на една породила полемика Европейска комисия и ще поставят началото на процес на обновление на европейските институции.

Вотът ще се състои между 22 и 25 май. Вечерта на 25 май 751 депутати ще бъдат излъчени за мандат от пет години.

След няколко години на криза и строги икономии допитванията до общественото мнение прогнозират рекордно високо въздържание, възход на радикалната левица и преди всичко напредък на популистките партии като холандската Партия на свободата, френския Национален фронт и Партията за независимост на Обединеното кралство, която иска Великобритания да напусне ЕС. Всички тези политически формации биха могли да съберат над 20 процента.

Крайната десница би трябвало да може да състави група, което ще затвърди присъствието й и думата й ще натежи при взимането на решения. Месеци наред европейските лидери предупреждават за нарастването на популизма и на екстремизма, но подчертават също, че умерените проевропейски партии ще запазят убедително мнозинство.

Консерваторите от Европейската народна партия и либералите, на власт в 17 страни, вероятно ще бъдат наказани, еколозите няма да повторят подвига си от 2009 г., а социалдемократите от Партията на европейските социалисти вероятно ще отчетат напредък и ще се озоват в най-близка позиция с консерваторите, а защо не и да ги изпреварят на челното място.

Според последните допитвания до общественото мнение четири проевропейски партии би трябвало да спечелят над 70 процента от местата в парламента. Балансът и съюзите ще се постигат след това и ще определят името на следващия председател на Европейската комисия.

Досега държавните и правителствените глави избираха след преговори при закрити врата президента. Сега те трябва да вземат предвид резултатите от изборите. Европейските партии решиха да отидат по-напред и да представят, всяка една от тях, по един кандидат. Динамиката изглежда започва да се налага с активната подкрепа на ЕП, чиито права бяха увеличени през 2009 г. и чието влияние нарасна.

Ако това се потвърди, то битката за председателския пост на ЕК ще се води между германския социалдемократ Мартин Шулц, започнал доста отрано кампанията си и кандидата на консерваторите, който ще бъде избран в началото на март. Бившият премиер на Люксембург Жан-Клод Юнкер, който има подкрепата на германската канцлерка Ангела Меркел, играе ролята на фаворит пред настоящия френски еврокомисар Мишел Барние.

Но много лидери възприемат доста сдържано идеята техният събеседник начело на Европейската комисия да им бъде наложен.

„Ще се допитаме до парламентарните групи, за да видим дали ще се открои някой с ясно и стабилно мнозинство в ЕП“, заяви настоящият председател на Европейския съвет Херман ван Ромпой. Той предупреди веднага, че бъдещият президент трябва да получи подкрепата на квалифицирано мнозинство в Съвета на европейските лидери.

В случай на блокада други имена биха могли да се появят. Сред тях е това на настоящата шефка на Международния валутен фонд, французойката Кристин Лагард. Няколко действащи премиери са също в надпреварата, въпреки че тяхната длъжност ги задължава да са дискретни, казват европейски източници.

Изборът ще се направи в рамките на голям пазарлък относно три други поста – председателя на ЕП, но най-вече председателя на Европейския съвет и шефа на европейската дипломация.

„Ще видим кога ще се вземе решението за тези три поста, като се спази балансът между мъжете и жените, географският баланс и балансът между политическите партии“, каза Ван Ромпой.

Който и да е бъдещият шеф на ЕК, независимо дали е от десноцентристите или от левоцентристите, той трябва да въплъти промяната спрямо неговия предшественик Жозе Мануел Барозу, критикуван, че е прекалено либерален, че е прекалено подчинен на държавите членки и че не е достатъчно политичен.

След години на спешни отговори на кризата двете големи предизвикателства през идните години ще бъдат продължаването на икономическата и политическата интеграция на ЕС със съпътстващия дебат за промените в договора, както и утвърждаването на международната сцена – залог, който се върна на преден план заради кризата в Украйна.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

Майкъл Дъглас и Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости

| от chronicle.bg, по БТА |

След седмица живата легенда на американското кино Кърк Дъглас ще навърши 100 години. По случай юбилея синът му Майкъл Дъглас и съпругата му Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости.

Легендарният актьор е споделил за сп. „Клоузър уикли“, че всичко, което знае за празненството е, че син му и снаха му са поканили около 200 души – приятели и членове на семейството. И макар да е в неведение какво му готвят близките, Кърк Дъглас не крие, че с нетърпение очаква изненадата.

„Моята единствена работа е да бъда добре и да си почивам, за да се явя и да пръскам чар на собственото си парти. Естествено, ще трябва да произнеса кратко слово. Поради тази причина упражнявам речта си с говорен терапевт, за да могат гостите да ме разберат“, казва Кърк Дъглас.

Ветеранът допълва, че една от причините за дълголетието му е здравият и щастлив семеен живот. „Късметлия съм, че преди 63 години открих сродната си душа Ан Байдънс. Вярвам, че прекрасният ни брак ми помогна да преживея всички неща, с които се сблъсках в този живот“, споделя Кърк Дъглас

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”