Евроизбори в Европа по балкански

| от | |

За Chronicle.bg Михаил Лазаров, Берлин

24 часов изборен маратон в Берлин приключи със следните резултати: Първа политическа сила е ДПС с 213 гласа. ( почти изцяло без преференциален вот). Втора политическа сила е ГЕРБ със 189 гласа. Трета политическа сила е Реформатoрски блок със 167 гласа ( изключително силен преференциален вот, като силите са разпределenи по равно между М. Кунева и Св. Малинов) Четвърта политическа сила – БСП с 40 гласа. Бареков +- 20 гласа Атака +- 20 гласа АБВ +- 20

BulgarianEmbassyBerlin-Mutter_Erde_fec

 

Избирателната активност беше от 843 души със силно изразен етнически вот. За сравнение през 2009 на Европейските избори в Берлин са гласували 340 души.

Много млади хора дойдоха да гласуват и като цяло висока избирателна активност за Евроизбори в чужда страна. Избирателната активност идва и от мобилизацията на електората на ДПС. Ще кажа няколко думи за това: Започнаха да идват на групи от 20-30-40 човека след 9 часа. Появяваха на различни интервали от около 1-2 часа, след като наблюдателя мине през секциите и разпита колко са гласувалите досега, се обаждаше или даваше сигнал на външно лице и след известно време пристигаше нова бойна група – предимно от турци и роми. Повечето неграмотни и неговорещи български език, не можеха да пишат, затова ДПС имаха много застъпници, при които далаверата е да попълнят декларациите за гласуване на електората и да им покажат как да гласуват. Изсипвайки се на групи наведнъж, целяха да създават хаос, в който да използват възможности за консултации помежду си на турски/ромски език, някои имаха наглостта да влизат в кабинките за гласуване и да посочват за коя партия и как да се гласува, пораждаха се разправии и със застъпниците. Този сюжет се повтори около 4-5 пъти през деня, като най-изразено беше в последния час за гласуване, когато дойдоха всякакви „образи“, някои с футболни екипи и бутонки, други привикани от домовете им на пожар, за да упражнят свободния си глас. Няколко човека да ме питаха, кои партии има и хал хабер си нямаха какво да правят. Имаше няколко фрапантни случая на хора с продупчени лични карти, на хора, които не могат да говорят български и не разбират български, но бяха дошли да гласуват. Общо взето схемата им е следната: Наблюдател от партията следи каква е активността и подава сигнал чрез застъпници или по телефон на хора извън СИК да викат още хора. След известно време такива идваха, като застъпниците попълваха декларациите на гласоподавателите и те после гласуваха, макар и 90% от тези хора да нямаха представа какво се случва, какво правят там и защо го правят. Ако това се случва в Берлин, как ли стоят нещата в България в малките населени места с местни феодали.

Изненадващо силно представяне на ГЕРБ и смазваща загуба на БСП. А до онзи ден „независимите“ соц. агенции даваха изравнени резултати. Тъжно ми е за хорицата, които се подлъгват и за Бареков, но явно еволюцията при нас тече по-бавно. Очаквах повече от Реформаторите, но при цялата кална кампания срещу тях и при наличието на „независими“ соц. проучвания, които дори не им даваха 3%, резултатът им макар и не толкова оптимален, е стабилен и дава шанс за съвземане след миналогодишния крах. Смазваща мобилизация на ДПС и заедно с ниската избирателна активност правят наистина притесняващо висок резултат. Логичното е в такава ситуация незабавна оставка и насрочване на нови парламентарни избори. Но това все пак е нашето политическо блато и аз очаквам идните дни да се задействат опорните точки както следва: ниска избирателна активност, разпръснат ляв вот, силен коалиционен партньор. И всичко по старому. И както се казва в един цитат от актуалната книга, която чета: „Нещата са такива, каквито са, и каквото има да става, ще става“.

 
 

Кошниците за номинираните за „Оскар“ струват 100 000 щатски долара

| от chronicle.bg |

Номинираните за награди „Оскар“ тази година получиха кошници с подаръци на стойност 100 000 щатски долара, съобщи Контактмюзик.

Фирмата „Distinctive Assets“, която осигурява подаръците, предвиди пътешествия, СПА процедури и безплатни престои в хотели за звездите.

В кошниците бяха включени 3-дневен престой в „Лост коуст ранч“ и едноседмична ваканция в „Голдън дор спа“ в Калифорния, 10 тренировки с треньора на знаменитостите Алексис Селецки, подложки за сядане срещу целулит. Звездите получиха също тоалети, шоколадови бонбони, персонализиран комплект пастели, дамски чанти и лични сомелиерски принадлежности за дома.

Кошниците, предназначени за Ема Стоун, Никол Кидман, Райън Гослинг, Дензъл Уошингтън, Вайола Дейвис и Дев Пател, съдържат още комплекти за поддържане на ходилата, орехи, кленов сироп и диамантени огърлици.

Най-странният от подаръците, но вероятно най-полезният, е обучение по кардио реанимация, която ще помогне номинираните знаменитости да спасят човешки живот, ако попаднат в критична ситуация.

 
 

Да са ни живи и здрави мъртвите!

| от Констанс Бонасьо |

Когато се връчвала мартеница, най-честото пожелание било „Да си бял и червен!”.

Предполагам, да приличаш на една българска Снежанка – с бяла чиста кожа и алени бузки. Цветущият ти вид би трябвало да издава ситост, радост и задоволство.

Да не изпадаме в подробности откога Баба Марта или нейната баба се е заселила в нашите земи; да не тълкуваме смисъла на различните цветове; да не се обясняваме как са се връзвали мартеници на домашните животни и плодните дръвчета; да не си разказваме легенди, които знаем или можем да прочетем… За този пролетен празник информация имат всички, дори и децата.

Наистина, те понякога поздравяват с „Честита Баба Марта!”, „Честита Баба Меца!”, „Честита Баба Яга!” т.н., за да не дискриминират някои приказни герои. Но те са си деца – въображението е тяхно, езикът – също.

Въпросът е какво правим ние, помъкнали мартеници на гробището. Какво пожелаваме на скъпите си хора, които са на оня свят? Да са бели и румени? Да са здрави, макар и мъртви?

Вие представяте ли си по земята да плъпнат беличко-червенички зомбита!?

Помислих си за това в седмицата между Задушница и празника на Баба Марта.

И ужасно не искам да си правя извода, че ние вече нито знаем да тъгуваме, нито знаем да празнуваме.

За сватбените тържества наемаме агенти, за тъжните поводи – също. Чакаме диджеят да направи веселбата, погребалният агент да организира скръбта ни.

Отделяме премного време да хулим Хелоуин и Свети Валентин. Злостни спорове избухват за това как да празнуваме тези дни, да ги празнуваме ли въобще, да ги отричаме ли тотално. Много се пазим да не прихванем чужд весел, забавен обичай. Като че ли ни плаши това да търсим поводи за радост. На нас ни дай да тъгуваме и да жалим.

Забравили сме или никога не сме знаели, или съвсем не искаме да научим за нормативността на българските фолклорни обреди. Нещо чули, нещо видели, разбрали-недоразбрали, се втурваме да месим питките на радостта със сълзи.

Само ние, българите, имаме обичай със закичване на мартеници. И само ние, добре знаейки символиката на белите и червени кончЕта, можем индиректно да ги връчим на скъпите си покойници…

Защо!?

 
 

Hyundai Motor върви нагоре в класацията на най-надеждните автомобили за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Hyundai подобрява значително позициите си в изследването за най-надеждните автомобили Vehicle Dependability Study (VDS)) за 2017 г. на J.D. Power с водещо в бранша намаляване на проблемите, съобщавани от собствениците, като се нарежда на шесто място сред всички марки.

Проблемите на база 100 автомобила Hyundai намаляват с 25 точки или 16 процента и Hyundai се изкачва с 13 позиции в класацията на марките спрямо 2016 г., отбелязвайки най-доброто представяне на компанията досега.

Hyundai Sonata също получи признание от J.D. Power като автомобила, заел второто място в сегмента на средноразмерните автомобили.

Hyundai постигна тези резултати, докато средните стойности в бранша се увеличиха с четири проблема на 100 автомобила.

VDS и IQS са две от ключовите качествени изследвания на J.D. Power.

VDS измерва проблемите при тригодишните автомобили, основно в категории като двигател/трансмисия, изживяване при шофиране и Аудио/Комуникации/Забавление/ Навигация. По-нисък резултат означава по-голямо качество.

IQS измерва качеството след 90 дни на притежание. Изследването Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) измерва възприятието на клиентите относно дизайна, съдържанието, разпределението и динамиката на техните нови автомобили, а новото изследване Tech-Experience Index Study измерва цялостното изживяване на клиентите, свързано с автомобилните технологии.

 
 

Лора Палмър и агент Купър в тийзър плакати на новия сезон на Twin Peaks

| от chronicle.bg |

Ако сте истински Twin Peaks фенове, вероятно знаете кой е денят на Twin Peaks. 24 февруари. Именно тогава агент Дейл Купър пристига в градчето Twin Peaks.

По този повод Showtime пуснаха два нови плаката на предстоящия трети сезон на сериала, който чакаме вече 20 години и се надяваме да дочакаме до 21 май.

Имаме и две промота, които представляват motion версия на постерите.

Вижте ги:

twin-peaks-poster-lora-20170226-790x1074

twin-peaks-poster-20170226-790x1074