Еволюцията на логата на FIFA за световните първенства

| от |

Най-великата игра на планетата преживява своят момент на всеки четири години със световното първенство. Футболът има милиарди фенове по целия свят (според някои изчисления около 3,5 млрд., или половината световно население) и се нуждае от сериозно медийно покритие по време на едномесечният турнир.

От първото световно през 1930г. всяко издание приема специфична визуална идентичност. Започваме от първите плакати и стигаме до днешните лога – вижте еволюцията им.

Ранни години (1930-1950) – дизайн на плакатите

По време на първите четири издания на турнира ораганизаторите на събитията създавали плакати вместо лога. Първият, от турнира в Уругвай показва как силно стилизиран вратар спасява гол.

URU

1930 World Cup Uruguay

Плакатът от учредителният турнир е повлиян от авангардните и абстрактни течения на епохата, докато по-късните са по-традиционни и издържани в стил арт деко.

2-2162110

1934 World Cup Italy

3-2162110

1938 World Cup France

1950 World Cup Brazil

1950 World Cup Brazil

Средата на XX век (1954-1966) – местни правила

FIFA не приема официално лого за турнирите си до 1970г. Преди това страните домакини притежават пълен контрол над визуалното представяне. Логото на световното започва да се развива към емблемата, която познаваме днес в този период, но се виждат различните елементи на всяка държава. Швейцарското лого от 1954г. разчита на отличителният бял кръст, а английското от 1966г. използва за фон Юниън Джак.

1954 World Cup Switzerland

1954 World Cup Switzerland

1958 World Cup Sweeden

1958 World Cup Sweeden

1962 World Cup Chile

1962 World Cup Chile

1966 World Cup England

1966 World Cup England

Краят на XX век (1970-1998) – патриотизъм

Логото на световното първенство не се променя особено през този период, но почти всички лога споделят три основни черти – наименованието на страната домакин, цветовете от знамето й и топка.

1982 World Cup Spain

1986 World Cup Mexico

1986 World Cup Mexico

1990 World Cup Italy

1990 World Cup Italy

1994 USA

1994 World Cup USA

1998 World Cup France

1998 World Cup France

21-ви век (2002-досега) – концептуален символизъм

Започвайки от турнира в Корея/Япония новото лого предоставя повече от визуална идентичност. То разказва за културата и историята на страната домакин извън терена.

Логото от 2002г. се основава на принципите и артистичните традиции на Корея и Япония като асиметрията, динамиката и хармонията, които водят до висококачественият дизайн, с който двете страни са известни. Следващите два турнира вграждат това лого като мниатюрна версия в проектите си.

2002 World Cup Korea

2002 World Cup Korea/Japan

Логото от 2006г., проектирано от базираната във Великобритания агенция Whitestone има за цел да отпразнува германският народ, както и неговото щастие и усмивки. “Искаме да бъдем приятелски настроени домакини и да празнуваме с целия свят”, споделя Франц Бекенбауер, председател на организационният комитет  на купата от 2006г. “Нашето лого изразява спокоен, весел характер”

2006 World Cup Germany

2006 World Cup Germany

Целта на логото за мондиал 2010 в Африка е да покаже на света една нова Южа Африка и един нов континент, чиито черти са мирът, напредъкът и постиженията. Цветовете наблягат силно на Южна Африка, но е образуван контур във формата на целият континент, което подчертава идеята за единството.

2010 World Cup South Africa

2010 World Cup South Africa

За тазгодишното издание на турнира организаторите поискаха 25 бразилски агенции да представят предложенията си, в които да са включени двете бразилски измерения – модерността и разнообразието. Логото победител, създадено от агенция Африка е вдъхновено от “емблематичната снимка на три ръце на печеливши, вдигащи трофея.” Освен, че представя хуманитарното понятие за взаимовръзка то символизира гостоприемството на Бразилия към света с ръцете, украсени в цвета на страната.

2014 World Cup Brazil

2014 World Cup Brazil

 
 

Ще вземе ли „La La Land“ 11 награди „Оскар“?

| от chronicle.bg |

Мюзикълът „La La Land“ ще вземе 11 награди „Оскар“ на предстоящата церемония за най-престижните киноотличия, сочат прогнозите на специализирания сайт ГолдДерби, съобщава БТА.

Очаква се филмът на Деймиън Шазел да спечели почти всички призове, за които е номиниран. Мюзикълът е с 14 номинации за „Оскар“ в 13 категории – две от номинациите са в категорията за песен от филм. Според прогнозите на ГолдДерби филмът ще грабне 11 отличия.

Експертите и феновете очакват „La La Land“ да получи наградите за най-добър филм, режисьор (Деймиън Шазел), актриса (Eма Стоун), оригинален сценарий, сценография, операторско майсторство, костюми, монтаж, звуков мишунг, оригинална музика и песен от филм („City of Stars“).

Според прогнозите мюзикълът ще се размине с отличията за най-добър актьор (Райън Гослинг) и монтаж на звукови ефекти. В категорията за най-добър актьор ще бъде предпочетен Кейси Афлек за „Манчестър до морето“, а в тази за монтаж на звукови ефекти се очаква да надделее военната драма „Възражение по съвест“.

Експертите на сайта отчитат и минимална възможност мюзикълът да не получи наградата и за оригинален сценарий, която да бъде присъдена на „Манчестър до морето“.

Деймиън Шазел е фаворит за режисьорския приз, следван от Бари Дженкинс за „Лунна светлина“. Ема Стоун е основна претендентка за отличието за най-добра актриса, следвана от Изабел Юпер за „Тя“.

Сред вероятните победители на наградите „Оскар“ сайтът ГолдДерби откроява и номинираните в поддържащите актьорски категории Махершала Али за „Лунна светлина“ и Вайола Дейвис за „Огради“ („Fences).

 
 

Жените и малцинствата полека си проправят път в Холивуд

| от chronicle.bg, по БТА |

На жените и малцинствата им провървя повече тази година – те правят добро впечатление в надпреварата за наградите „Оскар“, но все пак са слабо представени, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

В доклада си за 2017 г. за разнообразието в Холивуд учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис анализирали 200 филма, които събрали най-големи приходи през 2015 г., и 1206 телевизионни предавания, излъчени през сезона 2014-2015 г.

За този четвърти годишен доклад те проучили също наемането на жени и представители на малцинствата за 11 вида заетост, свързана с дейност пред и зад камерата.

„В сравнение с предишния доклад добрата новина е, че жените и представителите на малцинствата са постигнали напредък, особено в телевизията, където понастоящем се наблюдава нещо, което може да бъде окачествено като златен век – оповестиха от центъра за афроамерикански изследвания „Ралф Бънч“. – Лошата новина е, че въпреки напредъка жените и малцинствата остават слабо представени в телевизията.“

Резултатите от изследването са публикувани няколко дни преди церемонията по връчването на наградите „Оскар“.

Тази година ситуацията е различна – рекорден брой чернокожи актьори са номинирани за престижните отличия. Въпреки това „изключването“ на цветнокожи и жени от Холивуд остава тревожно, отбелязаха авторите на изследването.

Малцинствата съставляват 40 на сто от населението на САЩ, но едва 13,6 на сто от изпълнителите на главни роли и 10,1 на сто от режисьорите са техни представители. Макар жените да съставляват половината от населението на страната, едва 29 на сто от главните роли са поверени на жени и 10 на сто от режисьорите са жени. „Белите мъже продължават да доминират, а на цветнокожите и жените трудно се предоставят възможности, за да успеят“, поясни ръководителят на изследването и директор на центъра „Ралф Бънч“ Дарнел Хънт.

 
 

Емили Ратайковски беше похитена от хакери

| от chronicle.bg |

Твърди се, че моделът Емили Ратайковски е похитена от хакер отново и нейни голи снимки са предложени за продажба, съобщава БТА, цитирайки в. „Дейли мирър“.

Бившата победителка в шоуто „Биг Брадър“ Хелън Удс твърди, че са й изпратени над 200 снимки на модела в Туитър и е помолена да ги публикува в онлайн рубриката си в „Дейли стар“.

„Оказа се, че в съобщението имаше линк към фотосите на Емили Ратайковски в iCloud (Айклауд). Този клоун ми предложи да ги покажа в моята рубрика“, каза Хелън Удс.

За първи път Емили каза, че е станала жертва на хакерска атака през 2015 г. Тя защити хората, които са видели снимките в интернет и обвини онези, „които са ги откраднали“.

„Мисля, че веднъж излезли, те са достъпни и не съм сигурна, че е задължително всеки, който ги търси в Гугъл, да бъде определен като престъпник. Хората, които са откраднали снимките, са престъпниците“, каза тя.

 
 

Маккартни и Ринго заедно в звукозаписно студиo

| от chronicle.bg по БТА |

Двама бивши членове на легендарната група „Бийтълс“ – Пол Маккартни и Ринго Стар, за пръв път влязоха заедно в звукозаписно студио от 7 години, съобщиха ТАСС и Контактмюзик.

Миналия уикенд те работиха заедно над новия соло албум на Ринго Стар в неговото звукозаписно студио. Маккартни даде своя принос, като свиреше на бас китара. 76-годишният Ринго Стар изказа специалната си благодарност си към Маккартни за участието му в записите.

Двамата музиканти за пръв път се събраха, откакто работиха заедно над албума на Стар „Y Not“ (2010), в който Маккартни се изяви като вокалист и изпълнител на бас китара при записите на песните „Peace Dream“ и „Walk With You“.

Новият албум е продължение на излезлия през 2015 г. „Postcard From Paradise“. В записите се е включил също китаристът и композитор от групата „Ийгълс“ Джо Уолш.

Новият албум на Ринго Стар идва, след като сър Пол участва в записите на две много успешни песни, излезли през 2015 г. – „All Day“ с Кание Уест и „FourFiveSeconds“ с Кание Уест и Риана.