ЕС срещу Google: как да обуздаем монополиста

| от |

Европейският съюз призовава да се раздели бизнеса на американския интернет гигант.

В родината на Google САЩ неговият дял достига 67%, докато в Русия е доста по-малък. А в много страни-членки на ЕС неговият дял надхвърля 90%. Тази цифра има принципно значение, за да разберем причините, които са накарали Европейският парламент да вземе своето решение спрямо популярната търсачка.

Решение, което не е задължително

С голямо мнозинство гласове на консерватори, социалдемократи и част от либералите ЕП гласува да „проучи предложенията, имащи за цел да отделят търсачката от останалите услуги“. По същество това е призив за разделението на компанията Google на няколко части. Но именно призив: това решение на депутатите не е задължително за Европейската комисия.

Призивът е преди всичко към новия еврокомисар по конкуренцията Маргрет Вестагер. Депутатите желаят тя да продължи разследването срещу Google, което започна преди четири години. Тогава около 20 конкуренти на американската търсачка се оплакаха в ЕК, че тя се занимава с нечестна конкуренция, защото на първо място предлага други свои услуги. Например, когато клиентът търси туристически пътувания или адреси на ресторанти, на първо място излизат тези, за които рекламодателите са платили на Google.

Предишната ЕК се опитваше да се договори с американския интернет-гигант за споразумение, но нищо не се получи. Сега новият ръководител на антимонополното ведомство Маргарет Вестагер под натиска на ЕП ще трябва да поднови разследването на Google, макар че в решението на парламентаристите името на тази компания дори не се споменава. Целта е да се ограничи безкрайната власт на монополиста и да се осигурят неутрални резултати при търсенията.

Разделението на бизнеса – не е самоцел

В бъдеще нещата наистина могат да приключат с принудително разделение на компанията  Google на отделни видове бизнес. Подобни неща антимонополният орган на ЕС отдавна прилага на практика в енергетиката или железопътния транспорт. Там законите изискват разделението на  инфраструктурата и услугите. Например, една и съща компания не може едновременно да контролира и електростанциите, и електроразпределението и продажбата на ток.

Един от авторите на приетата резолюция, евродепутатът от германската консервативна партия ХДС Андреас Шваб въобще не настоява за задължителното разделение на  Google. „Не е ясно дали това ще е добро решение, дали може да издържи в съда, а след това наистина да бъде приложено“, сподели той пред „Дойче веле“ и припомни, че централата на компанията се намира в САЩ.

Главната задача – да се осигури неутралитет в Мрежата

Андреас Шваб вижда своята задача в друго: „Необходимо е да се създадат равни правила за всички. За момента не може да става и дума за какъвто и да било единен цифров пазар на ЕС. Всяка от 28-те страни-членки посвоему регулира интернет. Тази раздробеност само съдейства за укрепването на такива мощни монополисти като Google.

„Желаем да създадем условия, при които и нашите, европейски фирми, биха имали шанс за успех“, заяви Аксел Лемер, който отговаря във френското правителство за преговорите с Германия по изработването на съвместни предложения за промяната на законодателството на ЕС в областта на интернет. Предвижда се ясно да бъде описан такъв основополагащ принцип като неутралитета в Мрежата.

Ще са необходими години, за да се изработи новият свод от антимонополни закони на ЕС. Далеч по-малко време може да отнеме разследването на ЕК, дали американският монополист наистина е нарушил правилата за свободна конкуренция. Ако такава нарушение бъде открито, Google ще трябва да се откаже от някои нововъведения и интернет търсачката в Европа ще изглежда така, както беше преди няколко години. Но в ЕС за никакво широкомащабно настъпление срещу Google не може да става дума за момента. /БГНЕС

 
 

Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имаш възможността да посрещнеш лятото с цялостен аутфит по свое желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можеш да се запознаеш с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихриш въображението си и да спечелиш нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.

Ето и нейните впечатления от #Fusionable:

То е ясно, че съм от обичащите да пазаруват дрехи, но пък не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче истински ме вдъхнови. Не се случва често магазин, представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира подобна кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор. Ето в какво се състои тя – Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

Истината е, че досега не бях чувала или участвала в подобна кампания – поне не и такава като #Fusionable, която да предоставя наистина уникална възможност на всеки, който обича облеклото и му е важно да изглежда добре. Като мен…

фешън, кифла

Е, сега вече можете да разберете как тръпнех от желание да разгледам абсолютно всичко в магазина и припках бодро по етажите на мола. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ като истински фешън маниак, но въпреки това момчето, което ме обслужваше, усети вълнението ми. И нямаше как да е другояче – пред себе си имах цял магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а и вече плажни артикули.

фешън, кифла

Влюбих се главно в дрехи с лека и проветрива материя, както и вечните дънки. И по навик плахо попитах за по-малки размерчета, защото като структура на тялото не съм особено значителна.

И представете си – имаше! Рокли, блузи, дори къси панталони! Естествено, хукнах към пробните, а там ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно необходим, да не кажа наложителен, за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

фешън, кифла

Честно казано, имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми стои така, че да се харесам веднага, но отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах не само стилна, но и себе си – беше ми супер удобно! Дори си се представих да си ги нося в най-различни варианти чак до октомври. Точно това беше и причината да се забавя толкова дълго и в самия магазин – просто не ми се искаше да ги сваля от себе си. А това да си правя по сто снимки с всичко, което си бях избрала, се оказа дефиницията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои и занапред. А да бъда част от магазин Fusion и преживяването там беше не само развлечение, но и възможност да се сдобия с чисто нова мини-колекция от дрехи! Определено си струва.

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.