EС позволи да го водят за носа

| от |

Украйна е голяма и важна страна, но това не значи, че ЕС може да позволи на Янукович да го води за носа. Всички прояви на мекушавост и безпомощност са предателство и пред украинската опозиция, смята Кристоф Хаселбах от Дойче веле.

ЕС остави Украйна прекалено дълго да чака и мръзне пред европейските порти. Това даде възможност на Кремъл да разиграва своите карти в ущърб на украинския народ. Ярък пример за европейската безпомощност беше и последното посещение на Катрин Аштън в Киев. Докато върховната представителка на ЕС по въпросите на външната политика и политиката за сигурност се опитваше да посредничи между правителството и опозицията, президентът Янукович изпрати специалните части срещу демонстрантите.

eu

Катрин Аштън обаче заяви само, че е много „натъжена от разгонването на мирни демонстранти“, след което се зае да припомня на украинското правителство старата мъдрост, че „диалогът и размяната на аргументи са за предпочитане пред аргументите на насилието“. В същото това време полицейското насилие вече беше започнало. Дори и след всичко това Аштън остана в Киев за нов разговор с Янукович.

Неадекватните реакции на Брюксел станаха много

По същия неадекватен начин реагира през ноември и еврокомисарят по разширяването Щефан Фюле, след като Янукович отказа да подпише споразумението за асоцииране с ЕС. Още същия ден Щефан Фюле се качи на самолета за Киев, за да се опита да придума уркраинския президент да промени решението си. Явно ЕС не можа веднага да схване, какво се е случило. Реакцията на Аштън по повод полицейското насилие също беше крайно безпомощна. По всички личи, че Янукович е в състояние да прави каквото си пожелае, без ЕС да му дава сериозен отпор. А това е не просто сигнал, че ЕС се примирява с лавирането на Киев между Москва и Брюксел, това е и обидна подигравка с украинската опозиция.

Украинското правителство междувременно се е научило как да разиграва картите си пред ЕС. Янукович блокира споразумението за асоцииране, но малко след това, остави у държавните и правителствени ръководители на ЕС, събрани на срещата във Вилнюс, впечатлението, че не всичко е окончателно приключило. Той твърди, че желае да се сближи със Запада, но само ако Брюксел компенсира очакваните загуби от търговията с Русия. Украинският посланик в НАТО Игор Долгов дори заяви, че демонстрантите от площад Майдан преследвали същите цели като правителството – а именно сближаването с европейските структури. Изглежда само украинската опозиция все още не може да забележи тази общност на целите…

ashtonyan

Междувременно пазарлъците за пари продължават. Премиерът Азаров назова и конкретна сума от 20 милиарда евро, срещу която правителството все пак можело да подпише споразумението за асоцииране с ЕС. Лесно можем да си представим какъв вой би се надигнал в Брюксел ако някоя държава от Западните Балкани предяви подобни претенции… ЕС обаче все още позволява да бъде залъгван с празни обещания.

ЕС не може да си позволи повече мекушавост

Разбира се, че Украйна е важна за ЕС – не само заради своята големина и стратегическото си значение за региона, а и затова, че може да послужи като пример за други бивши съветски републики. Това обаче далеч не означава, че ЕС може да позволи да бъда воден за носа от Виктор Янукович. Брюксел отдавна е поставил своите условия и те не могат да бъдат променяни. Ако украинското правителство не желае да ги изпълни, ЕС ще е принуден, поне на първо време, да затръшне вратата.

Само така Янукович ще е принуден да вземе решението, което искаше да избегне и което избягва и до днес благодарение на европейската мекушавост. Тогава би станало ясно дали пътят към Москва действително е най-подходящият за него. Много по-вероятно е обаче да видим един Янукович, смирено застанал пред портите на Брюксел. В случай, че все пак успее да надживее сегашната протестна вълна.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.

 
 

Книга на седмицата: „Междупанелни войни“ на Никола Крумов

| от chronicle.bg |

Втората книга на Никола Крумов – „Междупанелни войни“, е сред най-продаваните книги в книжарници „Сиела“. 

Първата му книга – „Дневник от панелни блокове“, е една от най-продаваните книги на изминалата година. Никола Крумов е популярен във Facebook с хумористичните си истории. Издател е „Пощенска кутия за приказки“.

„Аз съм Никола Крумов на трийсет и няколко години. Пристигнах от моето село в града с над сто буркана и четири пръта суджуци. Имам домашна ракия за шест средно големи саватби (от по 300 човека) и пак ще ми остане. Получих висше (да се чуди човек на образователната ни система) в специалността „Отваряне-затваряне на празен хладилник с пълни ръце.“ Отдавна съм „тиган“ (човек, който не експлоатира зеленчуци и плодове за храна). Харесва ми да гледам телевизора, когато е изключен. Обичам мазна шкембе чорба с много ледена бира – следователно съм духовна личност. Мога да набия почти всеки, любимата – никой, но тя може да набие мен – загадката в моя живот. Президент съм на Българската Федерация по Алкохолни Спортове и Застоял Туризъм (БФАСЗТ). С втората си книга поздравявам всички мои поддръжници във Фейсбук“, пише в анотацията за книгата.

Повече за Никола Крумов прочетете тук.

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.