Ердоган вкара Турция в „Параграф 22″

| от | |

Ихсан Йълмаз, Заман

Каквото и да говорят от Партията на справедливостта и развитието /ПСР/ за Ислямска държава в Ирак и Леванта /ИДИЛ/, Кобани и Партията Демократичен съюз /ПДС/, те са принуждавани да правят или казват обратното на това, което твърдят. Президентът Реджеп Тайип Ердоган многократно заяви, че ПКК, ИДИЛ и ПДС са едно и също и че всички те са терористи. И няколко пъти повтори, че Турция никога няма да помага на терористичната ПДС.

Както обикновено от САЩ му позвъниха и той драматично промени позицията си към ПДС. Преди подходът на неговото правителство към ИДИЛ беше оценяван като мек и бяха принудени да обявят ИДИЛ за терористична организация. На вътрешния фронт Ердоган беше принуден от ПКК да седне край масата за преговори и да се съгласи с условията на Йоджалан, въпреки че хвалебствено твърдеше точно обратното.

Поради тези безпринципни завои на 180 градуса и зигзагообразно движение карикатура във в. „Ню Йорк таймс“ го изобрази като дервиш, който балансира между САЩ и ИДИЛ. Не бих се учудил ако скоро го изобразят и като мятаща гюбеци танцьорка, за да отправят иронична критика към неговите умения за бързо маневриране.

Както многократно съм повтарял, Ердоган влезе в задънена улица и трябва да изпълнява исканията от страна на САЩ. Това може да е за добро или за лошо, не знаем. Това, което знаем е, че той не се консултира с никой по тези въпроси и че може би еднолично ръководи една голяма държава през бурните води, без да има парламентарен или обществен дебат за каквото и да било.

Това е ситуация тип „Параграф-22″, задънена улица, и колкото по-тираничен става той, толкова повече затъва в безкрайни проблеми, особено на международната арена. В момента той има само един вариант: да отстъпи пред американския натиск в сферата на турските международни въпроси и грижи. Това е нещо, което много други близкоизточни автократи правят редовно и Ердоган просто само се превръща в един от тях.

Ердоган не може повече да слуша ЕС, защото организацията все още очаква от Турция да бъде демократична страна. В момента това е анатема за властта на Ердоган, която е уплашена от промени в правораздаването. В момента Ердоган има почти пълен контрол върху правосъдната система. Съдиите в съдилищата, работещи по разследването на корупция от 17 и 25 декември 2013 г., бяха назначени от Ердоган и са лоялни към него. Освен това прокурорите не желаят да използват конкретни правни доказателства в съда и вместо това просто затварят делата, тъй като се страхуват, че дори манипулиран процес с оправдателен край може да нарани Ердоган, тъй като народът все пак ще има възможността да чуе доказателствата. За да сложи бърз край на тази дълга история Ердоган трябва да окаже натиск върху правосъдната система да прикрие неговата предполагаема корупция. Той трябва да цензурира неговите медии – те представляват 70-80% от медиите в Турция, така че подкрепилите го 50% от избирателите даже да не чуят за тези корупционни въпроси или пък дори и да чуят, то ще бъде от останалите 30% медии, които са маргинализирани, охулени и демонизирани.

За да направи всичко това Ердоган трябва да се придържа към своя авторатиразъм. Поне 50% от хората сега мразят неговото управление. Няколко медийни босове, които се поддават на автоцензура след сериозен натиск върху тях, не го харесват. И ако страната отново стане демократична, Ердоган няма да може да спечели изборите без да ги обработи, което е много вероятно, но не е много лесно за вършене. Всичко това означава, че Ердоган трябва да стои встрани от ЕС. Поради икономически основания той, естествено, не може да разруши турските отношения с ЕС, но ще продължи да играе своите игри. Поради което махалото на Турция в момента е по-близо до Пентагона за сметка на Брюксел.

След като беше приклещен в ъгъла от САЩ заради нечестните си дела – като корупция, Реза Сарафи, Ясин ал-Кади и предполагаема помощ за ИДИЛ и дори за Боко Харам – той трябва да сътрудничи на САЩ. Тъжното нещо е, че за разлика с положението преди 12 г. Турция не е в състояние да преговаря за условията на такива споразумения. Следователно Турция ще трябва да престане да прави неща, които сериозно биха накърнили интересите й, биха я дестабилизирали и дори биха превърнали страната в нещо от рода на Афганистан, Пакистан или Ливан. Ако Турция беше демократична държава, всички тези тежки проблеми вероятно биха могли да бъдат разрешени лесно. Но вече е твърде късно. /БГНЕС

 
 

Най-добрите корици на една легенда

| от chronicle.bg |

Тя не е просто модел, а същинска икона на тази професия. Тя е изпълзяла от провинциално градче до Лондон и е покорила най-грандиозните модни сцени в света. Тя е имала ниско самочувствие в училище.

Тя е известна и с дивия си начин на живот – алкохол, наркотици, партита. Тя получава 4 млн. долара за фотосесия с Calvin Klein. Тя влиза да се лекува от депресия в психиатрична клиника след раздялата си с Джони Деп. И все пак, продължава да обича лошите момчера, втурвайки се във връзка с Пийт Дохърти.

Тя е забъркана в един от най-шумните кокаинови скандали, които историята познава.

Тя е Кейт Мос и днес навършва 44 години.

Вижте в галерията най-добрите снимки от кариерата й.

 

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.

 

 

 
 

Нова партида чудесни реклами

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“