Ердоган иска решаване на Кипърския въпрос чрез създаване на две държави

| от |

Президентът на Турция Реджеп Таип Ердоган се обяви за решение на Кипърския въпрос чрез създаване на две държави, предаде кореспондентът на БНР в Атина Бранислава Бобанац. Това той направи по време на посещението си в турската част на разделения остров, съобщава Ройтерс. Това беше първата му визита зад граница, след като положи клетва като държавен глава. Ердоган разговаря с лидера на признатата единствено от Турция Севернокипърска турска република Дервиш Ероглу.

Турция няма да приеме споразумение по Кипърския въпрос, ако бъдещото федерално решение не се базира на две държави – основателки с политическо равенство, обяви новият турски президент Реджеп Тайип Ердоган по време на посещението си в признатата само от Анкара Севернокипърска турска република. Ердоган заяви, че Турция напълно подкрепя усилията на кипърската турска страна за постигане на решение чрез двуобщностна федерация, две държави – основателки с политическо равенство и равен статут, като ново партньорство, основано на параметрите на ООН.

Севернокипърската турска република ще направи всичко необходимо, за да работи за едно ново партньорство, основано на решението за създаването на две държави и на политическото равноправие. Гърция и кипърските гърци трябва да демонстрират същата добра воля, заяви Ердоган.

Той прикани международната общност да предприеме по-решителни действия за решаването на въпроса. Турският президент увери още, че Анкара никога няма да позволи на правителството на кипърските гърци да постави кипърските турци в статут на малцинство.

Ердоган посочи, че Турция е за справедливо, цялостно и трайно решение на Кипърския проблем. Той изрази надежда, че търпението, което Турция и кипърските турци са показали досега, ще бъде увенчано с успех, но предупреди, че никой не трябва да изпитва търпението им и че „прозорецът на възможностите не може да остане отворен завинаги“.

Ердоган призова също така Гърция като страна – гарант за независимостта на Кипър да се включи по-активно в диалога по Кипърския въпрос. Той обвини Гърция и кипърските гърци за липсата на добра воля за неговото решаване.

Международно признатото правителство в Никозия определи визитата като незаконна. Разочарование буди позицията на турския президент Ердоган, заяви говорителят на външното министерство в Атина.

Гръцката дипломация посочва Анкара като единствената пречка за решаване на кипърския въпрос. В Турция е и вината за трагедията на хиляди кипърски гърци, които десетилетия не могат да се върнат по родните си места в окупираната кипърска територия, се посочва в официалното изявление на Атина.

Гърците призовават новият турски президент да спази всички решения на Европейския съд по правата на човека по отношение на окупираната част от Кипър.

Атина припомня, че исторически и политически е недопустимо да се обвинява Гърция, че не провежда активна политика по решаването на Кипърския въпрос, но само и единствено в рамките на резолюциите на ООН.

Изявлението на гръцкото външно министерство уточнява и условието за асоцииране на Турция в Европейския съюз: 

Пътят на Анкара към Европа минава през признаване на Република Кипър, която е член на Съюза.

Министерството на външните работи на Гърция отхвърли опитите на турския президент да изравни международните задължения на Гърция като гарант с тежките отговорности на Турция в Кипър и заяви, че прехвърлянето на вината не съдейства за намирането на решение.  / БНР

 
 

Най-злите мъже в модерното кино

| от |

Едно клише гласи, че добрите момичета харесват лоши момчета. А лошите момичета… те също харесвали лоши момчета. Ако разгледаме това клише малко по-обширно, можем спокойно да кажем, че антагонизмът като цяло е най-малкото любопитен за хората. И доста харесван.

Тъмните страни от характера привличат хората така, както светлината привлича насекомите. Те се приближават все повече и повече, за да виждат по-добре, докато не се опарят. Или не изгорят.

Седмото изкуство не остава по-назад в тази тенденция. От по-стандартните филми, борещи се с доброто и злото, през задължителните супергерои, до обширните и силно многопластови модерни шедьоври, киното на новия век може да се похвали с антагонисти, за които злото е станало понятие с много по-дълбок смисъл.

В последните години, в голяма част от хубавото кино лошият властва. Антагонизмът е издигнат почти в култ, който привлича многолюдни почитатели от всякакъв пол и възраст. Сложността и харизмата на лошото, облечено и поднесено чрез великолепна актьорска игра от едни от най-големите имена в киното, е едно от нещата, които правят добрите филми, това, което са.

В навечерието на Оскарите ние сме събрали за вас каймака на най-лошите. Онези мъже в модерното кино, от които ни е страх и печелят адмирации, заради това, че ни карат дори да се подмокрим понякога.

В галерията горе.

 
 

Защо лентите на adidas са вертикални на панталоните, а тези на обувките са под ъгъл?

| от chronicle.bg |

Е, ето ви още една разбулена мистерия, благодарение на интернет.

Замисляли ли сте се защо панталоните adidas имат вертикални ленти, а тези на обувките са под ъгъл?

Явно някой го е направил и благодарение на дискусии в социални мрежи като reddit и imgur, една теория изплува като най-често срещаната.

Както може да се види от снимката, когато човек е клекнал, линиите от панталона биват перфектно продължени от тези на обувките.

Но това не е всичко.

Други забелязаха, че долната част на горнищата adidas също имат ленти. Но те са хоризонтални. И точно в тази поза изглеждат като началото на тази изключително интересна конфигурация.

Разбира се, теорията не е официално потвърдена от спортния гигант, но има смисъл, нали?

Имате да допълните нещо? Направете го в секцията за коментари.

 
 

Суетата на Оскарите: снимки от червения килим

| от chronicle.bg |

Тези Оскари вероятно ще останат в историята с небивалия гаф по време на връчването на наградата за най-добър филм.

A може би все пак и с победителите. Тук няма да разсъждаваме по въпросите за изборите на Академията, качеството на воденето на Джими Кемъл и справедливостта на наградите -а ще се фокусираме върху блясъка и външния вид на звездите.

Вижте в галерията най-интересно, стилно или скандално облечените звезди.

 
 

Грешка при обявяването на „Оскар“ за най-добър филм. Ето и кой е победителят

| от chronicle.bg |

Драмата „Лунна светлина“ спечели награда „Оскар“ за най-добър филм, измествайки считания за фаворит мюзикъл „La La Land“, съобщава БТА.

Първоначално обявяващият наградата актьор Уорън Бийти се обърка и съобщи, че „La La Land“ е спечелил наградата за най-добър филм. Това може да бъде добавено към списъка с най-срамни моменти на „Оскар“-ите.

Нашумелият мюзикъл спечели шест награди за вечерта, за най-добър режисьор, най-добра актриса, операторско майсторство, оригинална музика, песен от филм, сценография, но не и най-голямата.

Деймиън Шазел, който е на 32 години, стана най-младият творец с награда „Оскар“ за най-добър режисьор.

„Това е филм за любовта, затова тази награда посвещавам на своята любима, която е тук в залата – Оливия“, каза Шазел след получаването на златната статуетка за режисура.

Деймиън Шазел има и предишна номинация за „Оскар“ за сценария на филма „Камшичен удар“. Лентата разказва за млад джазов барабанист. Успехът й помогна на Шазел да намери продуценти за „La La Land“.

Шазел е бил джазов барабанист в гимназията, след което се е насочил към киноспециалност в Харвардския университет.

Ема Стоун спечели награда „Оскар“ за най-добра актриса („La La Land“), а Кейси Афлек („Манчестър до морето“)- за най-добър актьор.

Наградите „Оскар“ в поддържащите роли спечелиха Махершала Али („Лунна светлина“) и Вайола Дейвис ( „Огради“ /Fences) .

Кенет Лонърган спечели награда „Оскар“ за оригинален сценарий за „Манчестър до морето“.

В категорията за късометражна анимация, в която беше номиниран „Сляпата Вайша” на Теодор Ушев, спечели унгарският „Piper”.

Ето и списък с другите победители:

Списък на носителите на 89-ите награди „Оскар“, оповестен от Асошиейтед прес:
– най-добра актриса в поддържаща роля – Вайола Дейвис „Огради“ (Fences)
– най-добър актьор в поддържаща роля – Махершала Али („Лунна светлина“)
– най-добър чуждоезичен филм – „Търговският пътник“, режисьор Асгар Фархади, Иран
– най-добра анимация – „Зоотрополис“
– късометражен анимационен филм – „Свирчо“ („Piper“), Алън Бариларо и Марк Зондхаймър
– най-добър документален филм – „О Джей: Произведено в Америка“ Езра Еделман и Каролайн Уотърлоу
– късометражен документален филм – „Белите каски“, Орландо фон Айнсидел
– късометражен игрален филм – „Пей“ (Унгария) спечели награда „Оскар“
– сценография – „La La Land“
– операторско майсторство – Линус Сандгрен „La La Land“
– грим и прически – Алесандро Бертолаци, Джорджо Грегорини и Кристофър Нелсън за „Отряд самоубийци“
– костюми – Колийн Атууд за „Фантастични животни и къде да ги намерим“.
– монтаж – Джон Гилбърт за „Възражение по съвест“
– визуални ефекти – Джон Фавро „Книга за джунглата“
– звуков мишунг – Кевин О’Конъл, Анди Райт, Робърт Маккензи и Питър Грейс за „Възражение по съвест“
– оригинална музика – Джъстин Хъруиц за „La La Land“
– песен от филм – „City of Stars“ от мюзикъла „La La Land“