Експерти ще обучават български ИТ компании как да кандидатстват по Проект FRACTALS

| от |

Българската асоциация на софтуерните компании организира информационен ден по Проект FRACTALS (Future Internet Enabled Agricultural Applications), който ще се състои от 9:00 до 12:30 ч., на 11 декември 2014 г., в хотел „Арена Ди Сердика“ (ул. „Будапеща“ № 2).

В рамките на събитието ще бъдат представени изискванията на Програма FIWARE ACCELERATOR, Поканата за набиране на проектни предложения по Проект FRACTALS (която предстои да бъде публикувана на 30 ноември 2014 г.) и информация за Проект Fispace. Освен това ще бъдат дадени насоки как да се изготвят успешни проекто-предложения. Предвидена е едночасова сесия за въпроси и отговори. Лектори в информационния ден ще бъдат представители на организации-партньори по проекта – Университета в Нови Сад – Biosense Center (Сърбия), ИКТ клъстер Войводина (Сърбия) и ATOS (Испания).

Участието в Информационния ден е безплатно, но изисква предварителна регистрация на: http://fractalssofia.eventbrite.com. Събитието ще се проведе на английски език.

Повече за Проект FRACTALS:

Проектът FRACTALS е един от 16-те акселератора, финансирани по Програма FIWARE ACCELERATOR (Future Internet Accelerator Programme) на Европейската Комисия, с бюджет от 80 млн. евро.

Проектът FRACTALS ще администрира отпускането на безвъзмездна финансова помощ в размер на 5.52 милиона евро за иновативни ИТ компании. Той ще подкрепи малки и средни предприятия, стартиращи иновативни компании и предприемачи – физически лица, разработващи софтуерни приложения в областта на селското стопанство, базирани на платформата „Интернет на бъдещето“. Обявата за набиране на проектни предложения ще бъде публикувана в края на месец ноември 2014 г., а срокът за кандидатстване ще бъде до 28 февруари 2015 година.

Партньорите по проекта са 9 организации от 6 страни: Фонд за развитие на автономна провинция Войводина (Сърбия) – координатор по Проекта, Университета в Нови Сад – Biosense Center (Сърбия), ИКТ клъстер Войводина (Сърбия), ATOS (Испания), Атински национален университет (Гърция), DLO (Холандия), Асоциацията на ИКТ компаниите в Северна Гърция (Гърция), Асоциацията на софтуерните индустриалци YASAD (Турция) и Българска асоциация на софтуерните компании – БАСКОМ (България).

 

Проект FRACTALS в цифри:

 

Начало на проекта: 1 септември 2014 г.
Продължителност на проекта: 24 месеца
Размер на финансовата помощ от ЕС 6,9 млн. EUR
Общ размер на безвъзмездната финансова помощ за предприятията/предприемачите 5,52 млн. EUR
Координатор на проекта Фонд за развитие на автономна провинция Войводина (Сърбия)
Сесии за подаване на проектни предложения 1
Индикативен брой финансирани МСП/  бенефициенти 50 – 60
Размер на безвъзмездната финансова помощ за отделен проект 50 000 – 150 000 EUR
Продължителност на проектите 4 – 9 месеца
Публикуване на Обявата за набиране на проектни предложения 30 ноември 2014 г.
Краен срок за подаване на проектни предложения 28 февруари 2015 г.

 

За допълнителна информация:

 

Интернет страница на проекта: http://fractals-fp7.com/

Профили на проекта във Facebook, LinkedIn и Twitter

E-mail: chatzikostas@biosense.rs

mladen.radisic@vojvodinaictcluster.org

 

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.