Експерт: „Ракетните нападения са фатални“

| от | |

Падналият в Украйна малайзийски пътнически самолет вероятно е бил свален с ракета. Досега се смяташе, че полетите на височина от 10 хил. метра са сигурни срещу нападения, казва германски експерт и дава някои разяснения пред Дойче веле.

1405616690783_wps_7_Buk_M1_2_9A310M1_2_jpg

Малайзийският пътнически самолет е летял на 10 хиляди метра височина, която е обичайна за самолет от гражданската авиация. Необичайното е това, че на подобна височина могат да бъдат поразявани самолети от земята, коментира за Дойче веле експертът по въздухоплаването от хамбургската фирма „Expairtise Communications“ Хайнрих Гросбонгард. Обикновено бунтовническите групировки разполагат с дребнокалибрени противоракетни установки, с изстрелване от рамо, като например ракети „Стингър“, които обаче могат да поразяват цели най-много до 4 хиляди метра височина. За да свалиш самолет, летящ на 10 хиляди метра височина, трябва много по-мощно оръжие, с каквото бунтовнически групировки до момента не са разполагали, уверява експертът.

Също така се смяташе, че височината, на която летят пътническите самолети, е достатъчна, за да остават те извън обсега на оръжията на различните бунтовни групировки. Така Гросбонгард обяснява факта, че въпреки зачестилите напоследък случаи на свалени самолети в Източна Украйна, въздушното пространство над този размирен район не беше затворено за гражданската авиация. Той припомня, че всички украински бойни самолети, свалени от проруските сепаратисти, са летяли много по-ниско от малайзийския пътнически самолет.

Досега само военни са успявали да поразят самолети на подобна височина – като например корейския „Боинг 747″ през 1983 година над съветското въздушно пространство, или иранския „Ербъс А 300″, свален с ракета от американска фрегата в Персийския залив. С подобни оръжия разполагат професионалните армии, но не и бунтовнически групировки, посочва германският експерт по въздухоплаването.

Откъде е дошло оръжието?

Големите доставчици на оръжие, като САЩ или Русия, винаги досега са внимавали да не продават на съпротивителни движения и групировки ракети, които биха могли да застрашат сигурността на транспортни и пътнически самолети. И ако се докаже, че въпреки това проруските сепаратисти са отговорни за трагедията с полет МН17 на малайзийските авиолинии, ще трябва да бъде установено как те са се сдобили с подобно оръжие, посочва германският експерт. Той не смята, че авиокомпанията е действала непредпазливо като не е пренасочила самолетите си по обходни маршрути. Такава превантивна мярка междувременно предприеха няколко американски авиокомпании, както и германската „Луфтханза“.

Пилотите на пътнически самолет, който е бил атакуван с ракета, не са в състояние да регистрират нападението. Със системи за ранно предупреждение са оборудвани само военните самолети или тези на някои държавни глави. Пътническите и транспортните самолети не разполагат с такава техника на борда. Овен това дори и да установят, че към тях е изстреляна ракета, пилотите в гражданската авиация не могат да предотвратят удара, тъй като подобни самолети са относително бавни и тромави, казва в заключение експертът.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.