ЕК с последни предупреждения към България за 4 области

| от |

Днес Европейската комисията прие ежемесечния си пакет от решения във връзка с установяването на неизпълнение на законодателството на ЕС от страна на държавите членки.

Пакетът съдържа 205 решения, включително 32 мотивирани становища и 6 решения за предявяване на иск пред Съда на Европейския съюз, информираха от пресслужбата на ЕК.

За България Комисията прие мотивирани становища в 4 области: пътна безопасност – за обмен на информация за пътните нарушения; енергийна ефективност – за пълно транспониране на Директивата за енергийната ефективност; околна среда – за ограничаване на излагането на гражданите на серен диоксид, и единно европейско небе – за установяване на санкции за авиокомпании, нарушаващи правилата на ЕС за управление на въздушното движение.

Комисията иска от България, Кипър, Люксембург и Словения да приложат правилата на ЕС за обмен на информация за пътните нарушения. Директива 2011/82/ЕС, която обхваща нарушения като шофирането с превишена скорост и в нетрезво състояние, позволява идентифицирането и съдебното преследване на шофьори от ЕС във връзка с нарушения, извършени в държава, различна от държавата, в която е регистриран автомобилът им. Държавата, в която е извършено нарушението, е тази, която решава какви мерки да бъдат взети. Срокът за транспониране на директивата в националното право беше 7 ноември 2013 г. Ако това не бъде направено, ще се стигне до непоследователно прилагане на законодателството в ЕС, което ще навреди на пътната безопасност. България, Кипър и Люксембург все още не са уведомили Комисията за никакви мерки за транспониране, а Словения е уведомила само за частично транспониране на Директивата. Ето защо Комисията сега изпраща мотивирано становище, което представлява втори етап от процедурата на ЕС за нарушения. Ако в срок от два месеца не бъде съобщено за необходимите мерки, Комисията може да реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу България, Кипър, Люксембург и Словения.

Комисията иска България и Унгария да напълно да транспонират Директивата за енергийната ефективност. Съгласно тази директива държавите от ЕС трябва да постигнат определени икономии на енергия през периода от 1 януари 2014 г. до 31 декември 2020 г. Те трябва да направят това чрез задължителни схеми за енергийна ефективност или други целенасочени политики за насърчаване на енергийната ефективност в домакинствата, промишлеността и транспорта. Сред останалите изисквания са: енергийни одити на големи компании на всеки четири години, повече права за потребителите по отношение на измерването и таксуването на енергийното им потребление, ежегодно обновяване на поне 3% от сградите на централното правителство и енергийно ефективни обществени поръчки.

Комисията изпрати мотивирано становище до България и Унгария, в което иска те да я уведомят за всички предприети от тях мерки за транспониране на Директивата, която трябваше да бъде транспонирана във вътрешното право до 5 юни 2014 г. Ако не изпълнят своето законово задължение в срок от два месеца, Комисията може да реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу тези държави. През юли 2014 г. Комисията започна процедури за нарушение срещу 24 държави, които не я бяха уведомили за предприетите от тях мерки за транспониране на директивата в националните си законодателства (всички държави членки с изключение на Кипър, Италия, Малта и Швеция).

Комисията иска от България да ограничи излагането на гражданите на серен диоксид. Това е замърсяващо въздуха вещество от промишлени инсталации, което може да доведе до дихателни проблеми и влошаване на сърдечносъдови заболявания. България е нарушила Директивата за качеството на въздуха, с която държавите от ЕС се задължават да спазват дневни и почасови гранични стойности на концентрация и да изготвят планове за качеството на въздуха с подходящи мерки за понижаване на равнищата на SO2. Гражданите в две зони — една в югозападната и една в югоизточната част на страната — са изложени на прекомерни концентрации на SO2 поне от 2007 г. насам. Мерките, взети в югозападната зона, са били достатъчно ефикасни, за да се приведат стойностите в съответствие със законодателството на ЕС през 2013 г., но в югоизточната зона продължават да се наблюдават прекомерни количества замърсители, вредящи на човешкото здраве.

С днешното мотивирано становище Комисията иска от България да предприеме перспективни, бързи и ефективни действия, за да изпълни съответните норми възможно най-скоро. Ако България не предприеме действия в срок от два месеца, случаят може да бъде отнесен до Съда на ЕС.

Комисията иска от България да установи санкции за авиокомпании, нарушаващи правилата на ЕС за управление на въздушното движение. По-конкретно, от авиокомпаниите се изисква да спазват отредените им полетни планове и летищни слотове, а от държавите членки се изисква да определят санкции в случай на нарушение на правилата. Необходима е национална система за санкциониране на злоупотребите с летищни слотове и полетни планове, както и паралелните полетни планове. Тези практики намаляват ефективността на управлението на въздушното движение и влияят неблагоприятно на компаниите (разходи за гориво, закъснения) и на околната среда.

Националното законодателство трябваше да бъде въведено до септември 2011 г., но България не го е направила. Искането на Комисията е изпратено под формата на мотивирано становище в рамките на процедурата на ЕС за нарушение. България разполага с два месеца, за да уведоми Комисията за взетите мерки за прилагане на Регламента. В противен случай Комисията може да заведе дело срещу нея в Съда на ЕС. /БГНЕС

 
 

Райна Косева: какво е да бъдеш жена-пилот

| от chronicle.bg |

Райна Косева е пилот в националния превзовач „България Ер“ и има 5 500 летателни часа. Тя управлява Embraer 190.

Описва професията си като изключително интересна и красива. „Малко професии могат да предложат такива гледки, каквито ние виждаме всеки ден. Особено красиво е когато полетът е рано сутрин и виждаме изгрева на слънцето –първо от ниско, а после, когато сме високо над облаците и всичко е огряно от слънчевите лъчи“, казва Райна.

Решението ѝ да се захване с пилотската професия е било напълно случайно и импулсивно. Детската й мечта била да стане хирург. Това обаче се променя в 11 клас, когато с нейни приятели се записали за парашутисти в аероклуб „Божурище“. Там имала възможност да лети и пилотира малки самолети.

Capture

Така тя се влюбва в небето и вместо в Медицинския университет, кандидатства в Техническия за специалност „Авиационна техника и технологии“ и завършва през 2003 година.

За разлика от много пилоти, които никога не са попадали в стресиращи ситуации, Райна има няколко. Преди да работи в „България Ер“, тя е била пилот в карго компания. Спукана гума на основния колесник при кацане и отказ на двигател при излитане са най-сериозните проблеми, с които тя и екипажът е трябвало да се справи, докато е пилотирала самолет в карго компанията. И в двата случая обаче е категорична, че е била подготвена.

„На повечето пилоти никога не се е случвало да им спре двигателят на самолета. На мен ми се случи – не беше страшно, защото бях подготвена. Това е една от ситуациите, в които всички трябва да знаем как действаме дори насън. С командира тогава действахме по процедурите и приземихме самолета без други щети. Освен основното обучение през което минаваме, на всеки 6 месеца се провеждат т.нар. тренажори – тренировки, където всички пилоти в изкуствени условия трябва да упражняваме уменията си в такива ситиации. Когато обаче ми се случи в реална среда, всички колеги и инструктури бяха много впечатлени и един през друг идваха да ме разпитват. Един командир дори се пошегува, че един гърмян заек е много по-скъп от други два негърмяни“, спомня си Райна.

17918753_1389105864484275_131290256_n

Откакто е пилот в „България Ер“ не се е сблъсквала с подобни аварии.

“Усещането при пилотиране на новите самолети Embraer (б.р марка самолет) e изключително! Никога не съм имала възможността да шофирам чисто нова кола, но съдбата ми подари емоцията да карам нов самолет. Всичко е много спокойно, издържано до краен предел от гледна точка на сигурност и безопасност“, категорична е тя.

За вълнуващи истории и хора, с които се е запознавала на борда на авиокомпанита, Райна може да разказва много.
Най-ярко си спомня, когато се срещнала с Боби Михайлов. Тогава тя е била втори пилот и старшата стюардеса с широка усмивка й казала, че той е на борда.

„Аз съм страшен футболен фен и когато разбрах, че той е на борда, поисках автограф. Подадаох летателната си книжка на стюардесата и я помолих да отиде при него и да му поиска автограф. Тя започна да ми се смее, хвана ме за ръката и ме заведе при него. И така, освен много печати, признания и удоствоверения, в книжката си вече имам и автограф от Боби Михайлов“, казва през смях тя.

Друга спортна легенда, с която се е срещала отново на борда, е Кубрат Пулев.

„Да си пилот е много динамично, разнообразно и отговорно. Може би и това ми харесва най-много“, категорична е Райна.
В свободното си време се отдава на децата си. Заедно ходят на ски, плуване. Запалени са и по туризма, като най-много обичат да пътуват заедно.

 
 

Пенелопе Крус: Олеле, каква жена!

| от chronicle.bg |

Пенелопе Крус е много неща. Танцьорка, актриса, бивша съпруга на Том Круз, настояща съпруга на Хавиер Бардем, носителка на „Оскар“. И на последно, но не и по важност място, една от нааааай-сексапилните, страстни и красиви актриси в Холивуд.

Днес тя навършва 43 години и смятаме, че е съвсем в реда на нещата да й честитим както си можем – не с пост във Facebook, а с галерия, чрез която читателите ни да си спомнят добрите й роли и да ги прегледат пак.

Включили сме в тази  галерия особена компилация от филми, в които Крус играе много добре, такива, в които самите филми имат безспорни качества, и някои, които не си струват гледането като продукции и актьорска игра, но в тях Пенелопе просто е ужасно секси.

Ами това е. Без повече приказки. Придвижвайте се бързо към снимките, знаем че това чакате.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Какво да направите, ако не можете да заспите

| от chronicle.bg |

Добрият сън е жизнено важен за здравето. Недостигът на сън може да е свързано диабет, болести на сърцето, затлъстяване, дори депресия.

Ако спите зле, това може да ви влияе не по-малко вредно от това да се храните зле или да не тренирате.

На всички обаче се е случвало събуждането в 3 през нощта, след което заспиването отново изглежда невъзможно. Какво да правим тогава?

Първо, добре е да знаете, че не сте сами. Около 10 процента от населението страда от хронична инсомния, което означава, че тези хора имат проблем със съня от повече от три месеца. 30 процента от населението страдат от някаква форма на инсомния.

А какъв е номерът, с който можете да се приспите отново? Оказва се, че не е трудно. Просто станете от леглото, отидете в друга част на жилището си, която е тъмна и тиха и се върнете в леглото, когато отново ви се доспи. Например преместете се в хола на дивана, вземете си възглавница и се завийте се с одеяло.
Защо? Защото, ако останете в леглото, започвате да усещате напрежение от нуждата да заспите и мислейки защо не можете да заспите отново, всъщност се разсънвате заради производството на хормони, свързани със стреса, учестено сърцебиене и общо безпокойство. Така заспиването става невъзможно. Промяната на средата може да помогне да намалите това напрежение и така да ви се доспи отново.