Една трета от американците не знаят, че Земята се върти около Слънцето

| от |

composite_earth1_red

Американците уважават учените и живо се интересуват от научните открития, но имат пропуски в някои основни научни познания, показва проучване на Националната научна фондация, цитирано от Motherboard.

Изследването установява още, че 90 от процента смятат, че ползите от науката са по-големи, отколкото опасностите.

Само 74 процента от анкетираните обаче са знаят, че Земята се върти около Слънцето. 48 на сто са заявили, че хората са поизлезли от други животински видове, а 39 процента смярат, че Вселената е започнала с Големия взрив.

Що се отнася до върпосите за произхода на Вселената и еволюцията на хората, процентите нарастват значително, когато въпросите се перефразират и започват с изрази като “според астрономите….” или “според теорията за еволюцията…”. Тестът по наука е съдържал 9 въпроса и средната оценка на анкетираните е 6.5, което по американската система за оцеляване озанчава, че са “минават”.

Друг резултат от проучването показва, че само една трета от запитаните са посочили, че науката и технлогията трябва да получават повече финансиране. Две трети от американците смятат, че сондажите за добив на петрол в океана трябва да се увеличат, като за сравнение през 2010 след разлива в Мексиканския залив, положителен отговор на същия въпрос са дали по-малко от половината. В същото време само трима от всеки десет смятат, че климатичните промени трябва да са сред приоритетите на президента.

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.