Един ден в хотел „Алис“

| от |

Хотел „Алис“ се намира край турското градче Рейханлъ, близо до Сирия. Там отсядат всякакви хора – отчаяни бежанци, служители на правозащитни организации, ислямски фанатици. Сеад Хусич прекара един ден там и разказва видяното за Дойче веле.

Syrian refugees by Turkish border

Хотел „Алис“ край турското градче Рейханлъ е само на пет километра от ужаса – ужаса, наречен Сирия. Гостите на хотела понякога дори чуват взривовете от войната. По големия телевизионен екран във фоайето до рецепцията постоянно вървят ужасяващи кадри от съседната държава: детски трупове сред руините, плачещи жени, покрити с прах и кръв лица, войници, изпълнени с жажда за мъст.

Лекарят от Германия

Двама от мъжете, вперили поглед в телевизора, са бежанци, чиито хотелски сметки се плащат от роднините им, живеещи в чужбина. До тях е седнал още един мъж, разгърнал в скута си черна папка, пълна с имена и номера. Това е доктор Марван Коури, който в продължение на седмици е събирал дарения в Германия за сирийците. Акцията му е имала успех: от няколко дни на близкия турски граничен пункт чакат два препълнени камиона с помощи – със сухо мляко, ориз, брашно, олио, зимни дрехи, превързочни материали, медикаменти и играчки. Подобно на много други товарни автомобили обаче и организираните от доктор Коури камиони не получават разрешение от турските власти да преминат отвъд границата. Това се дължи на факта, че от около седмица множество населени места от другата страна на границата са окупирани от ислямисткото движение „Ислямска държава в Ирак и Леванта“, поради което турското правителство се опасява, че помощите могат да попаднат в ръцете на ислямистите. Затова границата остава затворена.

„Тези магарета! Това на нищо не прилича!“, ядосва се лекарят, визирайки ислямистите. Самият той е от Дамаск. Преди повече от 20 години заминал за Германия, а от 15 години насам има собствен кабинет като общопрактикуващ лекар в Бавария. Когато преди около две години сблъсъците между демонстрантите и правителството на Асад придобиват все повече характера на гражданска война, доктор Коури започва да оказва подкрепа на опозиционната „Сирийска коалиция“. Води го надеждата, че Западът в най-скоро време ще помогне за отстраняването на Асад и така ще се сложи край на войната. „Вероятно в такъв случай бих могъл отново да вляза във връзка със сестра си, макар тя да живее с мъжа си в Дамаск и да подкрепя режима“, казва Коури.

Жената, която не се предава

Вечерта лекарят има среща в хотела с Рания Кисар, основателка на „Революционния женски комитет“. Тя е пристигнала от Сирия само преди няколко дни, тъй като ислямистите са ѝ отправили смъртни заплахи. 39-годишната жена не носи забрадка. Тя е самоуверена и красноречива. За Рания сирийските жени са равноправни борци за свободата на родината си. Дори само това е достатъчно, за да си навлече гнева на ислямистите.

Родителите на Рания живеят в Съединените щати. Баща ѝ е милионер, собственик на ресторантска верига. Брат ѝ също е в Америка. Той е компютърен специалист. Рания се жени на 20 години за един сириец в Дамаск, следва там мениджмънт и ражда две деца. Води съвсем нормален живот, но понеже си позволила да отправя критики към режима на Асад, била арестувана. „Бях бременна с близнаци и в затвора загубих едно от бебетата. След като излязох на свобода, мъжът ми ме изостави и ми отне децата“, разказва тя.

Тогава младата жена решава да замине при родителите си в Далас. Но когато избухва войната в Сирия, тя напуска работа и зарязва всичко, за да се включи в революцията. Съпругът ѝ продължава да поддържа режима. Той живее в Дамаск с децата, които Рания не е виждала от четири години.

Мустафа и ислямистите

На следващата сутрин в хотел „Алис“ пристига 12 млади мъже с дълги бради. Те са докарали шест линейки на границата. Говорят английски с лондонски акцент, а според доктор Коури може би произхождат от Пакистан или Афганистан. Не става ясно за кого е предназначена тяхната подкрепа, понеже общуват само помежду си. Щом през фоайето премине жена, демонстративно вперват погледи в пода. „Не искаме такива хора в Сирия“, казва Коури.

Когато младите мъже откриват в задната част на фоайето салона за пушене на наргиле, стават агресивни и започват да викат „Срам, срам!“. Служителят от рецепцията Мустафа все пак успява да ги успокои. Обяснява им, че не е работа на мюсюлманите да връщат останалите в правия път. „Всеки трябва да живее така, както смята за добре“, казва Мустафа на развален английски.

Междувременно доктор Коури разбира, че турците отварят границата и камионите му могат да тръгнат към Сирия още на следващата сутрин. Той е щастлив, понеже е изпълнен с надежда.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.