Джихадистите обезглавиха още един британец в Сирия

| от |

Джихадистите от „Ислямска държава” екзекутираха още един британски гражданин в Сирия, предаде AFP.


 

 

Премиерът на Великобритания Дейвид Камерън потвърди смъртта на 47-годишния хуманитарен работник Алан Хенинг и обеща да изправи убийците му пред правосъдието.

Преди да бъде екзекутиран, британецът казва: „Аз съм Алън Хенинг. Сега аз ще платя цената на решението на британския парламент да атакува „Ислямска държава”. Главорезът пък съобщава с подчертан лондонски акцент и преправен по електронен път глас: „Кръвта на Дейвид Хейнс беше на твоята съвест, Камерън. Алън Хенинг ще бъде също заклан и неговата кръв ще е на съвестта на британския парламент.” След екзекуцията палачът се появява с новата си обявена жертва – американеца Питър Кесинг, който е коленичил в същата поза като убития преди малко. Така нареченият Джихади Джон казва: „Обама, ти започна своите бомбардировки в Шам (Сирия), които убиват наши хора, така че наше право е да режем гърлата на твоите хора „Бруталното убийство на Хенинг, извършено от „Ислямска държава”, показва какви варвари са тези терористи”, заяви Камерън. Американският президент Барак Обама осъди „бруталната” екзекуция на британския заложник Алан Хенинг от вчера, предаде AFP. Държавният глава заяви, че САЩ ще изправи виновниците пред правосъдието.

„Заставайки заедно с широката коалиция от съюзници и партньори, ние ще продължим да предприемаме решителни действия, за да унищожим „Ислямска държава”, каза той след новината за убийството на 47-годишния британски хуманитарен работник.
На видеото, което беше разпространено вчера, се вижда Хенинг, застанал на колене и облечен в оранжево затворническо облекло. Над него стои джихадист с маска и с боен нож в ръка. Хенинг, бивш таксиметров шофьор от Манчестър, Северозападна Англия, е бил отвлечен преди 10 месеца в Сирия.

1412368142377_wps_3_Undated_family_handout_ph

Записът на неговата екзекуция е почти идентичен с тези от предишните три, извършени от групировката. На него се вижда как маскираният джихадист заплашва друг заложник- американският гражданин Питър Кесиг. И двамата мъже са работили като доброволци в Сирия, където са били пленени.
Белият дом потвърди, че терористичната групировка е взела Кесиг за заложник. Представителят на Службата за национална сигурност на САЩ Кейтлин Хейдън съобщи, че на този етап „не са налице никакви основания за съмнение в достоверността на видеото”, на което джихадист с маска заплашва, че ще екзекутира Кесиг.

„Ние ще продължим да използваме всички средства, с които разполагаме (…) за да освободим Питър и да го върнем у дома”, заяви Хейдън.

 
 

CHR хороскоп: Изострени емоции в средата на седмицата

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 12.12. до 18.12.)

В понеделник Луната ще преминава през знака на Телеца, което й разположение ще направи първия ден от седмицата подходящ за кулинарни занимания, разпределение на бюджета, преразглеждане на ценностите и установяване на приоритети. Добре е да успеем да намерим начин да се отпуснем и поглезим.

Най-комфортно и в кожата си през деня ще се чувстват земните знаци Телец, Козирог и Дева, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях е възможен значителен пробив във важна за тях сфера, както и постигане на признание от околните, както в личен, така и в професионален план.

Вторник и сряда Луната ще преминава през знака Близнаци, като в сряда в два през нощта ще настъпи пълнолуние и Луната ще застане в точна опозиция със Слънцето в Стрелец.

През тези два дни е много вероятно да усещаме силен конфликт между нещата, които искаме да постигнем и съзнателно желаем (Слънцето), и между тези, от които се нуждаем на подсъзнателно, емоционално ниво (Луната), конфликт между егото и чувствата. Поради тази причина, по време на пълнолунието, можем да очакваме да сме объркани и доста по-песимистично и негативно настроени от обикновено.

Добре е да избягваме взимането на важни решения, крайните изказвания, важните покупки, сключването на сделки и споразумения или подписването на важни договори. За сметка на това периодът е идеален за правене на равносметка и преосмисляне на важните за нас неща.

Най-силно ще повлияе контактът между двете небесни тела на подвижните знаци Дева, Стрелец, Риби и Близнаци, както и на хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Много е вероятно те да са изключително нетърпеливи към заобикалящите и да са доста войнствено настроени към хората, които се изпречват на пътя им. Важно е да се пазят от инциденти и излишна ескалация на напрежение и да внимават да не си развалят отношенията с хора, които не го заслужават.

Четвъртък и петък Луната ще преминава през знака Рак и това й разположение ще направи повечето от нас изключително интуитивни, грижовни и чувствителни към нуждите на другите. Дните ще бъдат подходящи за занимания със семейни и имотни въпроси, пренареждане на дома или офиса, както и за кулинарни експерименти. Хората в помощните професии ще са ефективни и подкрепящи, ще вършат работата си с лекота.

Най-добре ще се чувстват през периода водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Голяма част от тях ще успеят да отделят много време и внимание на любим човек и да се поглезят в компанията му, наслаждавайки се на романтични и интимни моменти с него.

През уикенда Луната ще преминава през знака Лъв, което дава предпоставка, всеки по свой собствен начин да търси изява и признание. Тези дни са подходящи за творчески занимания, забавления с приятели, флиртове и запознанства с нови и интересни хора, игри или занимания с деца.

Огнените знаци Овен, Лъв и Стрелец ще са най-активни и борбени през периода. Очаква се те да постигнат големи успехи в професионален и в личен план. Някои от тях ще изпъкнат в работа с нестандартността и оригиналните си идеи, други ще успеят да впечатлят обект на своята страст с чара си.

 
 

Бохемска рапсодия

| от Мирослав Николов |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Апетитът идва с яденето – с успехите на всеки следващ свой модел Skoda набира самочувствие и демонстрира амбиции за завоюване на все по-предизвикателни пазарни територии. Първи впечатления от новия чешки SUV.

Всички знаеха, че появата на модел като Kodiaq e просто въпрос на време – в концерна Volkswagen със сигурност, а в средите на конкуренцията с опасението, че атаката на Skoda в SUV класа ще нанесе поредните трудно отстраними щети на пазарните си съперници. Затова в случая е неуместно да се говори за изненада като цяло, а новият чешки модел е на път да оправдае напълно както надеждите, така и опасенията.

Усещането зад волана на Kodiaq също не изненадва. Моделът напълно очаквано напомня поведението на своите братовчеди от VW и Seat, с които споделя технологичната платформа MQB, а в случая на Ateca дори и поточната линия. Приликите започват да избледняват още при първия поглед към внушителната физика на Kodiaq и свършват окончателно във вътрешното пространство, където моделът на Skoda превъзхожда значително Tiguan и Ateca и предлага усещане за простор, характерно за горния автомобилен клас. Но и това едва ли ще изненада тези, проследили през годините стратегията на модели като Octavia и Superb например.

Комфортна ходова част със система DCC

С дължината си от близо 4,7 метра Kodiaq излиза доста извън стандартните за компактния клас размери – Tiguan и Ateca са съответно 20 и 30 по-къси, а VW Touareg е само с 10 сантиметра по-дълъг от него. При тези дадености е напълно нормално да се очаква както гигантско багажно пространство (виж таблицата с техническите данни), така и наличие на седемместна версия на новия модел.
Внушителните размери определено се отразяват и на поведението на пътя на Kodiaq – при това в изцяло положителен смисъл по отношение на комфорта на возенето. Върховата бензинова версия със 180 к.с., DSG трансмисия и система за двойно предаване тежи около 1,7 тона и това личи в спокойния и невъзмутим маниер, с който Kodiaq се справя със завоите. В режимите Comfort и Normal на системата за контрол на окачването DCC все пак се усещат леки странични колебания на каросерията, които само засилват впечатлението за управление на голям, солиден автомобил у човека зад волана. При по-строга дисциплина върху работата на амортисьорите мекотата отстъпва, но за сметка на нея започват да се прокрадват леки сътресения при преминаване през груби неравности по платното. Кормилната уредба обаче върши работата си прецизно и невъзмутимо през цялото време. Системата за двойно предаване и серийно вградения при всички версии на модела XDS-диференциал разпределят въртящия момент по начин, който изключва негативно въздействие на силовия тракт върху управлението и едновременно с това гарантира много добро сцепление – както на път с нестабилна настилка, така и при по-динамичен стил на шофиране.

В интерес на истината, бензиновият турбоагрегат със 180 к.с. осигурява всички необходими за това предпоставки въпреки впечатляващите резмери и тегло на новия чешки модел. Голямата Skoda се ускорява без усилие до 100 км/ч в рамките на 8 секунди, реагира с желание на газта и не дразни с излишен шум и нервни изблици. И нищо чудно, защото двулитровата машина е сред най-доброто, което концернът Volkswagen може да предложи в момента. Подобно на почти идентичния като конструкция 2.0 TFSI на Audi, двигателят използва цикъла на Милър, при който съкратената чрез по-ранно затваряне на всмукателните клапани степен сгъстяване повишава ефективността на машината в режими на ниско и частично натоварване. Това на свой ред се отразява положително върху разхода на гориво – практически е напълно възможно да се движите прилично динамично с Kodiaq и да запазете средната консумация около осем литра. Принос в постигането на максимално хармонична и ефективна работа на силовия тракт определено има и седемстепенната трансмисия DSG, отличаваща се с бързи, но не и припрени действия. Синхронът между двигателя и предавателната кутия е на много високо ниво и личната намеса на водача в смяната на предавките е по-скоро въпрос на предпочитание, отколкото на необходимост.

Изобилие от електроника за подпомагане на водача

Необходимо е да се вгледате много внимателно в детайлите на интериора, за да се уверите, че тук все пак не става въпрос за представител на висшия клас – независимо от това какво ви внушават размерите на купето. Качеството на изпълнението е солидно, а използваните материали обещават да запазят добрия си вид дълго време. Ергономичната концепция на арматурното табло е близка до тази на другите актуални предложения на концерна Volkswagen. Централната роля е поверена на големия сензорен дисплей в центъра, от който могат да се управляват по-голямата част от функциите – с изключение на тези, съсредоточени върху волана и приборите в непосредственото зрително поле на водача. След първоначалния период на привикване със структурата и отделните менюта, на преден план излиза ясна логика, позволяваща на водача и неговия спътник да се справят без излишно мислене и взиране. Kodiaq предлага и друг вид облекчение в тази насока – човекът зад волана може да разчита на съдействието от страна на пълен арсенал от електронни системи от активното поддържане на лентата за движение до улесняването на маневрите с прикачен товар, а бордовата електроника включва серийно Apple Carplay, Android Auto и Mirrorlink.

В актуалния декемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

Audi A5 Coupe, BMW 420i Coupe, Mercedes C- Coupe – Новото поколение на А5 в първо съревнование с основните си опоненти.

Skoda Kodiaq – Апетитът идва с яденето – с успехите на всеки следващ свой модел Skoda набира самочувствие и демонстрира амбиции за завоюване на все по-предизвикателни пазарни територии. Първи впечатления от новия чешки SUV.

Бъдещето на BMW – Представяме ви повече подробности около плановете, които марката от Мюнхен крои за бъдещето.

Jaguar XK8 и Mercedes CL 500 – В представения през 1999 г. CL – купе версия на S-класата, Mercedes беше вложил повече високи технологии и електроника от когато и да било преди. Може ли много по-скромният на вид Jaguar XK8 да съперничи с него?

Audi Q5 – Първи километри зад волана на произвеждания в Мексико модел.

Porsche Panamera – Подлагаме новото издание на спортно-елегантната лимузина на първи подробен тест.

Fiat Tipo срещу Ford Focus, Kia Cee`d, Skoda Rapid Spaceback – В този тест Tipo участва с бензинов турбомотор и върхово оборудване, но е много по-евтин от познатите със своята достъпност съперници Ford Focus, Kia Cee’d und Skoda Rapid Spaceback. Предстои ни да изясним дали това ще го направи победител.

Opel Mokka X – Тест на основно обновения компактен кросоувър от Рюселсхайм.

Ssangyong Tivoli XLV – Първи километри с удължената версия на Ssangyong Tivoli.

Suzuki SX4 S-Cross – Първи впечатления от обновения Suzuki SX-4 S-Cross.

Peugeot 3008 – Новото поколение на Peugeot 3008 окончателно се самоопределя като SUV и се стреми към позиции в по-висок сегмент.

Технологии от Mercedes – На своя „Ден на технологиите“ Mercedes представи изцяло новата си гама от четири-, шест- и осемцилиндрови дизелови и бензинови агрегати, която е плод на три милиарда евро инвестиции само за развойна дейност.

Opel Insignia – Дали новият модел наистина е по-добър във всичко от своя предшественик?

 
 

Най-доброто в киното за 2016

| от |

Още една календарна година отмина или както ни казва Фейсбук, по забавно леймърски начин: „Хей, направи още една обиколка около слънцето“. Както това важи за всички нас, така то важи и за седмото изкуство.

На финала можем спокойно да кажем, че 2016-а беше лоша година в много аспекти. Политически, социален, музикален и за съжаление комерсиален. Без капка съмнение е факт, че 2016-а започна зле за комерсиалното кино (с премиери на филми като „Петата вълна“, „Баща в излишък“ и българският „11А“) и завърши още по-зле.

Много велики режисьори се завърнаха по местата си тази година – къде успешно, къде не. Много супергерои и злодеи стреляха, скачаха, умираха и се раждаха на голям екран. Много филми минаха под формата на големи очаквания и големи разочарования. Някои обаче, успяха да ни изненадат.

Киното имаше една лоша 2016 година, подобно на музиката, която загуби големи свои творци. Но като всяко изкуство и в него успяха да се промушат няколко добри заглавия. Ние сме избрали личния ни топ 15, плюс един бонус, на най-доброто в онова изкуство, което те оставя без дъх.

Най-доброто в киното за 2016-а е в галерията ни горе.

 
 

Tui одобри плановете за съвместна leisure авиокомпания с Etihad

| от CHR Aero |

Директорският борд на Tui даде зелена светлина на плановете за формирането на нова leisure авиокомпания в патньорство с Etihad Aviation Group.

Надзорния съвет на Tui се съгласи да продължи да работи по съвместното предприятие с Etihad и дъщерната нискотарифна компания на Air Berlin – Niki.

Седалището на новата авиокомпания ще бъде във Виена и ще работи с 60 самолета, притежание на Tuifly и Niki. Kомпанията ще обслужва дестинации от летища в Германия, Австрия и Швейцария и 24,8% от нея ще бъдат притежавани от Tui, a 25% от Etihad. Останалите 50,2% ще бъдат под контрола на съществуващата частна оргнизация Niki Privatstiftung, предаде Ройтерс.

В изявление от Tui казаха:

„Etihad е в преговори с Air Berlin, за да придобие нейните туристически опрерации предимно в Южна Европа и Северна Африка, включително участието на Air Berlin в Niki, с цел да допринесе за съвместното предприятие.“

„Новата авиокомпания, представлявящя съвместно предприятие и базирана във Виена, е планирано да обслужва широка маршрутна мрежа със своите две авиокомпании, Tuifly и Niki. С набор от 60 самолета и капацитет от 15 милиона места за година, опрерираща от ключови летища в Германия, Австрия и Швейцария.“

„Ангажиметите, поети към служителите на Tuifly остават в сила и към момента се се договарият и уточняват допълнително. Това включва и ангажиментите, поети към локацията в Хановер.“

„Преговорите по договора се очаква да бъдат приключени в следващите няколко седмици. Детайлите относно бъдещото предприятие ще бъдат съвместно представени от Etihad и Tui след успешното завършване на преговорите.“